Enda ein kar som må øvelseskjøre noe...i Haugesund.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
MCnoob
Innlegg: 52
Registrert: 09 mar 2019, 12:19
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer 600cc 2006

Enda ein kar som må øvelseskjøre noe...i Haugesund.

Legg inn av MCnoob »

Ser det er en del innlegg her me folk som trenger å øvelseskjøre noe, og jeg er nok intet unntak. Jeg startet på dette i fjor, og trodde "How hard can it be?". Og, riktig nok så var det ikke riktig så illle, bortsett fra den helsikens krypkjøringa som bankkontoen min kan bekrefte. Etter mange dyre kjøretimer med skolen, likte sensoren på oppkjøringa meg fortsatt ikke og mente det var forbedringspotensiale der. Det hadde han nok rett i også. "Raskere ut av svinger og rundkjøringer, samt konstant fart på landevei." var hans tilbakemeldinger.

Dette var i fjor. Da jeg ikke lenger har så mye penger å avse da jeg var ganske lei og ganske blakk, kjøpte jeg en billlig nybegynnersykkel av typen 600 CC Yamaha touring modell og tenkte jeg kunne prøve å forbedre meg på. Det var trøsten jeg trengte da jeg nylig ble oppsagt i et visst IT selskap. Lika greit, jobben begynte å bli rein rutine og veldig, veldig kjedelig.

For å gjøre en lang historie kort; Er det noen som iblant hadde orket å tatt noen småturer rundtomkring på Haugalandet i ny og ne? Jeg har som alllerede nevnt tatt alt av obligatoriske timer og har førerkort klasse B fra før, og er ganske godt over 22 år gammel. Faktisk 36 år.

I så fall hadde jeg vært veldig lettet, veldig glad og takknemlig. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Enda ein kar som må øvelseskjøre noe...i Haugesund.

Legg inn av Bjerknez »

Ærlig sak dette :)

Krypkjøringen er nok den de fleste sliter med. Å øvekjøre mye og trene på de rette tingene (kjøring i trafikk, køkjøring etc)

Dette kommer med trening :)

Tok selv lappen for ca. 6 år siden som 38 åring, men jeg sto med glans første gangen. Heldigvis. Men jeg øvekjørte VELDIG mye :)

Svar