Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av mekkern »

Indianen min med doble acrapovic har 92 db i standstøy så den går klar -denne gangen..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av hakhap »

Tuonoen med original er registrert med 107db i vognkortet. Ikke mye å få gjort der ....
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av erik m »

FreewheelBurning skrev: 14 jul 2020, 14:05 Ja når de kan lage et skille på støy så er det jo helt greit. Da kan de som er stille nyte veien mens de som bråker får finne seg andre steder. Perfekt løsning.
Ja, i hvertfall mye bedre enn i Tyskland der så mange av de fineste veiene for oss rett og slett har blitt stengt for mc i helgene. MEN i Tyskland behandles et forslag om totalt kjøreforbud for mc som gir mer enn 80DB! Og det vil i såfall gjelde ALLE turtall, da blir det ikke mange av oss som får kjøre. Vi får bare krysse fingra for at de finner en bedre løsning. Litt om diskusjonene her: https://www.autozeitung.de/motorrad-fah ... 98421.html

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av erik m »

Den tyske forbundsregjeringen har fått i oppdrag å sende vedtaket over til EU - Dette kan ikke gjennomføres uten EU's godkjenning. Men dersom det blir godkjent der, vil det gjelde hele EU- og dermed komme som et EØS-direktiv til Norge.
Som kjent er det bare ett av alle de titusener direktiv som ikke har blitt sanskjonert av Stortinget. Så dette blir spennende. Men i denne omgang gjelder det kun nyregistreringer.

Entschließung des Bundesrates zur wirksamen Minderung und
Kontrolle von Motorradlärm
1. Der Bundesrat bittet die Bundesregierung, sich bei der EU-Kommission für
strengere Lärmemissionswerte durch Verschärfung der in der EU geltenden
Grenzwerte bei der Genehmigung und Zulassung neuer Motorräder einzusetzen.
Der Bundesrat hält dabei eine Begrenzung der Geräuschemissionen in allen
Fahrzuständen (Real Driving Sound Emissions) auf einen Grenzwert von maximal 80 dB(A), der für alle Neufahrzeuge über alle Betriebszustände einzuhalten ist, für zielführend.
2. Der Bundesrat bittet die Bundesregierung, die Strafen bei Manipulationen am
Auspuff, Luftfilter sowie bei sonstigen Eingriffen, die eine erhebliche Steigerung der Lärmemissionen zur Folge haben, deutlich zu verschärfen. In diesem
Zusammenhang bittet der Bundesrat die Bundesregierung, ein rechtlich sicheres
Instrument zu entwickeln, das den Polizeibehörden der Länder bei gravierenden
Überschreitungen der Lärmemissionen die sofortige Sicherstellung oder Beschlagnahme des Fahrzeugs an Ort und Stelle ermöglicht

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6966
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av Jompa »

FreewheelBurning skrev: 11 jul 2020, 23:48 Isåfall kan din sykkel være forbudt på slike steder. Jeg kommer ikke til å begrense meg for at andre bråker!
Nå er det snakk om motorsykler, ikke scootere....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1597
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av pingvin »

Toven skrev: 12 jul 2020, 11:22 Synd at auto-zug går fra Hamburg, og ikke fra Danmark og gjennom hele vaterland. Er vel en del alpemoro på Italia siden og Østerrike, om ikke østerrike er like strenge?
Anbefaler www.mctransport.no istedenfor autozug uansett, mye enklere og når tar med all utgifter, også billigere vil jeg tro.

Ellers er det ikke bare Tyskland som innfører restriksjoner, i Dolomittene/Italia er det innført 60 på endel veier, noen steder kun for MC. Fra facebook "motoemotion.info" (som ikke funker som web-adresse, kun fb så vidt kan se) auto-oversatt:

Bilde

PÅ GRUNN AV FOR MANGE ACCIDENTER:
SØR-TYROLEN LAVER TEMPO TIL 60

Den nye grensen trer i kraft på noen spesifikke veiavdelinger i turistfjellene fra og med i dag, lørdag 25. juli. I noen seksjoner vil det påvirke alle kjøretøy, i andre kun motorsykler.

Reglene gjelder ikke ruter som allerede har en nedre grense på 50 km / t, for eksempel innenfor bygde områder eller langs spesielt lumske deler av veien. Tiltaket gjelder inntil videre for sommersesongen. '' Et slags eksperiment ", presidenten i provinsen kalte det Maurizio Fugatti, som rapporterte at han samlet forespørsler fra forskjellige kategorier, ordførere og innbyggere.

For alle kjøretøykategorier gjelder samme grense på 60 km / t på passene Dolomitici Sella, Gardena, Pordoi og Rolle samt på veiene:

S.P. 85 av Monte Bondone: fra krysset med S.S. 45 til Gardesana Occidentale, gjennom Sardagna, Candriai, Vaneze, Norge, Vason, Viote, Lagolo, til veis ende, tilsvarende rundkjøringen med S.P. 84 av Cavedine og S.P. 251 av Ponte Oliveti, i lokalsamfunnene Trent og Madruzzo.

S.P. 25 av Garniga: fra enden av byen Garniga Terme, gjennom Garniga Vecchia, til enden av veien i Viote, som tilsvarer veikrysset med Monte Bondone, i kommunene Garniga Terme og Trento.

S.P. 3 av Monte Baldo: Starter kort tid over Brentonico, via San Giacomo, San Valentino, Rifugio Graziani, Bocca di Navene, Dossioli, til grensen til Verona-provinsen, i kommunene Brentonico og Avio.

S.S. 240 di Loppio og Val di Ledro, i rute til Val d ' Ampola, frem til storo, i kommunene Ledro og Storo.

I motsetning til rutene som er oppført over, er maksimal hastighet på 60 km / t i begge retninger satt for mc-kategorien kun på ruter som ikke allerede er nedre grense på 50 km / t gjelder (gjelder for alle kjøretøykategorier) Hva er det?

S.S. 42 del Tonale og della Mendola: i seksjonen mellom landsbyen Passo del Tonale, gjennom Vermiglio til begynnelsen av landsbyen Fucine.

S.P. 31 av Manghen Pass: i rute mellom begynnelsen av passet, i krysset med S.P. 65 Panoramica della Valsugana, gjennom Calamento, Manghen Pass, Ponte Stue, kanton, til krysset med S.P. 232 av Fiemme dir Molina, i kommunene Telve og Castello-Molina di Fiemme.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av FreewheelBurning »

Jompa skrev: 27 jul 2020, 08:35 Nå er det snakk om motorsykler, ikke scootere....
Isåfall kan de gjøre hva fan de vil :lol

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Reaksjoner på lydnivå Tyskland.

Legg inn av kaiu »

pingvin skrev: 27 jul 2020, 09:13 Ellers er det ikke bare Tyskland som innfører restriksjoner, i Dolomittene/Italia er det innført 60 på endel veier, noen steder kun for MC. Fra facebook "motoemotion.info" (som ikke funker som web-adresse, kun fb så vidt kan se) auto-oversatt:
Hadde tenkt meg nedover nå i august i det området, men hvis det blir 60 på alt som er moro blir det vel å planlegge rute utenom dette området da. Ikke lett med tur nedover i sommer med røde land, munnbind og 60 grenser :sorry

Svar