problemer med blinklys.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
WaldeHuss
Innlegg: 9
Registrert: 09 mar 2020, 19:14
Motorsykkelen din: Honda varadero 125cc 2006

problemer med blinklys.

Legg inn av WaldeHuss »

hei,

blinklysene mine funker ikke ordentlig... brått stoppet de å fungere som de skal. venstre side lyser, men blinker ikke- mens høyre side funker ikke i det hele tatt. Jeg tenkte det var noe feil med lysene i seg selv, og har byttet de til led lys istedenfor. jeg har ogsp byttet blinkerrele , uten sukse. Noen som vet hva det kan være??

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: problemer med blinklys.

Legg inn av kjellv »

Siden du har problemer med alle blinklys vil jeg tro det er for dårlig kontakt ett eller annet sted i kretsen, du får rett og slett ikke nok strøm fram. Bryteren, sikring, sikringsholder, jordingspunkt, kabelsko eller kabler. Jeg vil anta problemet finnes før blinklysreleet og ikke etter.

WaldeHuss
Innlegg: 9
Registrert: 09 mar 2020, 19:14
Motorsykkelen din: Honda varadero 125cc 2006

Re: problemer med blinklys.

Legg inn av WaldeHuss »

kjellv skrev: 03 aug 2020, 17:56 Siden du har problemer med alle blinklys vil jeg tro det er for dårlig kontakt ett eller annet sted i kretsen, du får rett og slett ikke nok strøm fram. Bryteren, sikring, sikringsholder, jordingspunkt, kabelsko eller kabler. Jeg vil anta problemet finnes før blinklysreleet og ikke etter.
da er det vel bare å sette igang å feilsøke da :scratch

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: problemer med blinklys.

Legg inn av haakeik »

Jeg ville også byttet tilbake til de vanlige pærene under feilsøkingen. LED pærer krever blinklysrele som støtter LED pærer.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: problemer med blinklys.

Legg inn av kjellv »

haakeik skrev: 04 aug 2020, 23:39 Jeg ville også byttet tilbake til de vanlige pærene under feilsøkingen. LED pærer krever blinklysrele som støtter LED pærer.
Støttes. Feilsøk også med gammeldags prøvelampe på dette, ikke bruk multimeter. Et multimeter kan lure deg, det kan vise spenning på over 12V men oppdager ikke at du ikke har nok strøm til å tenne ei glødepære.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: problemer med blinklys.

Legg inn av haakeik »

Og først når de vanlige blinklysene er i orden, kan du bestille dette blinklysreleet:
Bilde
Det er et "dual load" rele, hvilket vil si at det funker med både led pærer og vanlig pærer.
Har brukt det det selv på gamlesykkelen min.

Men sjekk først du har et blinkrele som ligner på dette, altså med 3 føtter. Har du det, er det plug & play.

Google CF13 GL02, så finner du noen som selger det.

WaldeHuss
Innlegg: 9
Registrert: 09 mar 2020, 19:14
Motorsykkelen din: Honda varadero 125cc 2006

Re: problemer med blinklys.

Legg inn av WaldeHuss »

haakeik skrev: 05 aug 2020, 13:09 Og først når de vanlige blinklysene er i orden, kan du bestille dette blinklysreleet:
Bilde
Det er et "dual load" rele, hvilket vil si at det funker med både led pærer og vanlig pærer.
Har brukt det det selv på gamlesykkelen min.

Men sjekk først du har et blinkrele som ligner på dette, altså med 3 føtter. Har du det, er det plug & play.

Google CF13 GL02, så finner du noen som selger det.
jeg har desverre hevet de gamle lysene, men de nye lysene skal vel funke uten ekstra motstand, bare at de blinker for fort?
jeg har bestilt en blinkerrele ment for led lys, som burde komme snart. jeg har sjekket alle kablene, og fant ingenting synlig som kunne ha brutt kretsen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda... :scratch

Svar