Forsikring ved kjøp av ny MC.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av SilverSmurfer »

Når man kjøper nybil så vil man gjerne få svært gode priser på forsikring samtidig som man kjøper bilen. Gjelder det samme for kjøp av ny MC?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av AJ »

SilverSmurfer skrev: 31 aug 2020, 19:39 Når man kjøper nybil så vil man gjerne få svært gode priser på forsikring samtidig som man kjøper bilen. Gjelder det samme for kjøp av ny MC?
Har aldri fått noen gode forsikringstilbud fra selger de gangene jeg har kjøpt ny MC...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av kjellv »

Det er en veldig enkel og grei løsning å la forhandler tegne forsikring underveis i registreringsprosessen. Men i en slik sammenheng blir ikke forsikringen lagt ut på anbud for å se det på den måten. Det er bare en veldig praktisk løsning.
Etter at salgsprosessen er unnagjort og du henter sykkelen hjem med skiltet på, har du to uker på deg til å legge forsikringen ut på anbud og velge et annet forsikringsselskap uten at du får faktura fra det selskapet som la inn forsikringsgaranti ved registrering.
Slik sett er det en kjempesmart løsning, du kan i ro og fred forhandle fram en god og rimelig forsikring :thumleft

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av SilverSmurfer »

kjellv skrev: 31 aug 2020, 20:10 Det er en veldig enkel og grei løsning å la forhandler tegne forsikring underveis i registreringsprosessen. Men i en slik sammenheng blir ikke forsikringen lagt ut på anbud for å se det på den måten. Det er bare en veldig praktisk løsning.
Etter at salgsprosessen er unnagjort og du henter sykkelen hjem med skiltet på, har du to uker på deg til å legge forsikringen ut på anbud og velge et annet forsikringsselskap uten at du får faktura fra det selskapet som la inn forsikringsgaranti ved registrering.
Slik sett er det en kjempesmart løsning, du kan i ro og fred forhandle fram en god og rimelig forsikring :thumleft
Takker for info, det høres jo helt topp ut. Har ekstremt gode priser via arbeidsgiver. ^^

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5218
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av dypen »

På bil får du en måned gratis forsikring fra forhandler og sammarbeidspartner forsikringsselskap. Da har du god tid til å innhente tilbud :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 289
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Oslo

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av tormodg »

Hvis du har bilforsikring, sjekk om du får samme bonus på MC-forsikringen. Det kan lønne seg.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av Bjerknez »

Man kan i vertfall uten problemer flytte over bonusen på egen bilforsikring til MC forsikringen. Man kan også flytte over bonusen fre kona (hvis du er gift). Det kan med stor sannsynlighet lønne seg. Men å få lik forsikringsbonus som på bil er det nok ingen fast regel for. Men du KAN være heldig.

Spesielt hvis du blir "totalkunde" etc.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av SilverSmurfer »

Når jeg først er i gang, er det noen som kan svare på hvor vanlig det er med pakkepriser ved kjøp av ny MC? Feks tilleggsutstyr og kjøreutstyr?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22857
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av Bjerknez »

SilverSmurfer skrev: 02 sep 2020, 00:20 Når jeg først er i gang, er det noen som kan svare på hvor vanlig det er med pakkepriser ved kjøp av ny MC? Feks tilleggsutstyr og kjøreutstyr?
Har ikke opplevd dette som vanlig selv vertfall. Jeg har aldri blitt tilbudt noe som helst annet. men jeg har fått et nøkkelknippe og slikt...

Jeg har kjøpt fire sykler (tre av dem splitter nye) og alle hos forhandler. Det jeg evt. har fått i tillegg har jeg mast meg til selv. Egentlig rart at ingen tilbyr noe slikt....?

Menhvis du spør, (før du skriver under kontrakten) om du kan få med kort skiltoppheng (ferdig montert), varmeholker etc. kan det hende du får en god pris på det. men gratis... neppe.

Forc
Innlegg: 99
Registrert: 24 jun 2019, 18:09
Motorsykkelen din: Honda CB650R 2019

Re: Forsikring ved kjøp av ny MC.

Legg inn av Forc »

Pakkepriser er vel om ikke normalt, en ting jeg har sett en del av på nye MC'er (Ihvertfall basert på mailer osv jeg får fra div forhandlere.). Merk at disse pakkene er typisk satt sammen av nevnte forhandler og da er typisk MC med toppboks/sidevesker/noe annet ekstrautstyr. Har sett en del selge ny MC med forhåndsmontert arrow-eksos o.l. Jeg er usikker på hvor mye du vil spare der.

For min del når jeg kjøpte ny MC fikk jeg en hyggelig pris på ekstrautstyr som toppboks, montering av feste til den, hjelm, litt kjøreutstyr osv, men ikke mye rabatter å hente på selve MC'en.

Svar