KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
olela
Innlegg: 133
Registrert: 26 jul 2016, 09:11
Motorsykkelen din: N/A
Sted: Skien
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av olela »

Steike, denne oppgraderte V7'en har jeg ventet på. Ser veldig bra ut, men syntes eksosen er litt penere på dagens utgave. Liker ikke helt den "knekken" midt på røret. Men eksos forblir vel ikke originalt så lenge på slike sykler uansett?? :D
Håper den kommer i Racer utgave snart, da blir det vanskelig å motstå!

Brukeravatar
Subsea79
Innlegg: 230
Registrert: 13 nov 2018, 09:28
Motorsykkelen din: 2020 BMW F900R

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Subsea79 »

AJ skrev: 14 des 2020, 16:58 Hvem som blir ny Piaggio, Aprilia og Moto Guzzi importør er vel fortsatt ikke klart.
Men det som er sikkert er at Moto Guzzi slett ikke har tenkt å gi seg i året de fyller 100 år. Som eneste motorsykkelprodusent i Europa, som har holdt produksjonen kontinuerlig i gang på samme sted i Nord-Italia i altså 100 år. En bragd det må sies å stå respekt av.

Nytt av året i 2021 er en oppgradert versjon av den klassiske V7 modellen, hvor motoren er den største nyheten. Den har nemlig vokst fra 750 kubikk, derav modellbetegenelsen V7, til 850 kubikk. Dvs. samme motor som i sukesmodellen V85TT.
I nye V/ vil effekten imidlertid ikke være 80 HK som i V85TT, men 65 og noe lavere momentverdi, 73 Nm mot V85TTs 80 Nm.

Her litt mer info om V7, 2021 modellen:

https://advrider.com/heres-the-new-moto-guzzi-v7/

Skikkelig retroklassiker, dette :yeyeye !
Steike!
Smykke dette, og meget fornuftig motorvalg.

Svar