KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

For en tid tilbake fusjonerte underselskapet Loxkel med fokus på Piaggio, Aprilia og Moto Guzzi med morselskapet Kellox, som lenge har vært Hondaimportør her i landet.

Nå slutter Kellox som Piaggioforhandler leser vi i MC-Avisa.
Og da er et av flere spørsmål:
Hva skjer med Moto Guzzi importen i Norge?

Med nye V85 TT har jo dette ikoniske italienske merket seilt i medvind de siste par årene.
Hva nå...?

https://www.mcavisa.no/single-post/2020 ... -avsluttes
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av pekle »

Jeg foreslår at AJ tar over som importør - trenger noe å sysle med inn i pensjonisttilværelsen - og Guzzi-interessen har du jo :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

pekle skrev: 06 okt 2020, 20:51 Jeg foreslår at AJ tar over som importør - trenger noe å sysle med inn i pensjonisttilværelsen - og Guzzi-interessen har du jo :)
Ja, det kunne vært noe :knegg .

Mye som mangler utover entusiasmen for merket, er jeg redd.
Men man får håpe at det kommer, eller allerede er, en seriøs aktør i kulissene klar til å overta.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av JanK »

:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Bjerknez »

Er meg et stort under at du ikke eier en Moto Guzzi AJ. Du er jo på banen i alle tråder hvor dette merket nevnes. Nå er dte på tide at du snart drar kortet og kjøper en slik! :twothumbs: :knegg :P

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

:knegg
Jo'a...
Guzzi fascinerer meg fortsatt, ja.
Har hatt noen av mine største MC-oppturer med en Moto Guzzi Stelvio og tildels også Moto Guzzi Audace 1400 :) .
Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.
.. :sk? .

Uansett så er Moto Guzzi et merke som skiller seg ganske så vesentlig fra de øvrige på det norske MC-markedet.
Derfor synes jeg det vil være spesielt synd om nettopp Moto Guzzi forsvinner.
Noe jeg tror det neppe gjør nå som V85TT har skapt ny interesse for dette ikoniske italienske merket med uavbrutt produksjon siden 1921, som den eneste motorsykkelprodusenten i Europa.
En bragd det står respekt av.
100-års jubileum neste år...
Og det får vi håpe og tro noen i bransjen vet å utnytte ved å sørge for at Guzzi fortsatt blir en del av den norske MC-floraen hvor jo også Royal Enfield, et av verdens aller eldste motorsykkelprodusenter, også er blitt en del av buketten.
En berikelse begge to i det norske MC-miljøet, etter min mening.

Også håper jeg selvfølgelig også at Aprilia fortsatt også blir et merke man kan få kjøpt her i landet.
Men det kan kanskje se stygt ut med tanke på de lave salgstallene Aprilia har hatt de siste årene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Bjerknez »

....Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.
Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja... :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:14
....Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.
Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja... :knegg
Ja, det har vel vært et par-tre andre historier her inne som gjelder Aprilia og Ducati også, ja... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 07 okt 2020, 11:17
Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:14
....Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.
Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja... :knegg
Ja, det har vel vært et par-tre andre historier her inne som gjelder Aprilia og Ducati også, ja... :-k
Mhm...

Jeg har vel aldri opplevd tidligere å kjenne noen som har fått fullstendig motorstans hele tre ganger. Alle med Ducati. Her snakker vi så og si klin nye sykler.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:26
AJ skrev: 07 okt 2020, 11:17
Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 11:14
....Men har også opplevd noen av mine største nedturer, kan man vel si, med Guzzi...
Den eneste sykkelen jeg har hatt hvor jeg har strandet langs veien og har måtte ha hjelp av redningsbil for å få sykkelen på verksted.
Er vel noe av "særpreget" med italienere det kanskje ja... :knegg
Ja, det har vel vært et par-tre andre historier her inne som gjelder Aprilia og Ducati også, ja... :-k
Mhm...

Jeg har vel aldri opplevd tidligere å kjenne noen som har fått fullstendig motorstans hele tre ganger. Alle med Ducati. Her snakker vi så og si klin nye sykler.
Sånne ting skjer med alle merker, men ikke alle forteller om det.
Har opplevd at en i følge fikk totalthavari i 260 km/t, med en BMW S1000RR.
Da han omsider kom seg til Norge igjen og leverte sykkelen på verksted, fikk han beskjed om at han ikke var den eneste som har BMW som hadde opplevd dette. Veiva knakk rett av mellom sylinder 2 og 3. Riktignok en garantisak, men det var en svakhet med de.
Historien en full av lignende saker med alle typer hendelser med alle typer sykler. Men noen merker er det mer populært å elske å hate enn andre :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Bjerknez »

Du har sikkert rett. Men jeg stoler mest på magefølelsen. Så langt har den reddet meg. Birtsett fra en 2002 modell Golf jeg hadde en gang for 20 år siden. :)

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av pekle »

Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 14:34 Du har sikkert rett. Men jeg stoler mest på magefølelsen. Så langt har den reddet meg. Birtsett fra en 2002 modell Golf jeg hadde en gang for 20 år siden. :)
En skikkelig futuristisk bil det da vil jeg si ;)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1041
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Domino »

Pre-order...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22867
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av Bjerknez »

pekle skrev: 07 okt 2020, 14:50
Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 14:34 Du har sikkert rett. Men jeg stoler mest på magefølelsen. Så langt har den reddet meg. Birtsett fra en 2002 modell Golf jeg hadde en gang for 20 år siden. :)
En skikkelig futuristisk bil det da vil jeg si ;)
Den var jo speller ny når jeg kjøpte den og jeg husker jeg betalte 42.000 for innebygget GPS, som i 2002 kun var forbeholdt langt dyrere biler. Men man fikk det som ekstrautstyr.

Men desverre så var det så mye feil med den bilen at det skulle ta 18 år før jeg satt meg i en Golf igjen, men da med EL-motor.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: KELLOX kvitter seg med Piaggio. Hva skjer med Moto Guzzi?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 15:35
pekle skrev: 07 okt 2020, 14:50
Bjerknez skrev: 07 okt 2020, 14:34 Du har sikkert rett. Men jeg stoler mest på magefølelsen. Så langt har den reddet meg. Birtsett fra en 2002 modell Golf jeg hadde en gang for 20 år siden. :)
En skikkelig futuristisk bil det da vil jeg si ;)
Den var jo speller ny når jeg kjøpte den og jeg husker jeg betalte 42.000 for innebygget GPS, som i 2002 kun var forbeholdt langt dyrere biler. Men man fikk det som ekstrautstyr.

Men desverre så var det så mye feil med den bilen at det skulle ta 18 år før jeg satt meg i en Golf igjen, men da med EL-motor.
42000 for GPS?
Da vil jeg påstå at du burde ha bestilt time på sykehus samtidig for en sjekk av tankegodset :knegg :knegg

Svar