Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 20 okt 2020, 07:07 Hehe, dette er bare så hinnsides misoppfattet at jeg ikke klarte å la være.
Jeg skjønner hva du mener, men det er nok trolling. Det kan ikke være noen som er så trangsynt og tro en 300ccm SCOOTER er av samme kaliber som rr sykler og hyperbiler? Kan ikke være sant.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22851
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Bjerknez »

Juicebox skrev: 20 okt 2020, 14:04
Bjerknez skrev: 20 okt 2020, 07:07 Hehe, dette er bare så hinnsides misoppfattet at jeg ikke klarte å la være.
Jeg skjønner hva du mener, men det er nok trolling. Det kan ikke være noen som er så trangsynt og tro en 300ccm SCOOTER er av samme kaliber som rr sykler og hyperbiler? Kan ikke være sant.
Nja, jeg tror at enkelte kan ha veldig høye tanker om egen sykkel. Spesielt som uerfaren og ny som motorsyklist. Har vel selv vært delvis skyldig der, men noen drar den nok litt langt, som her.

Ikke noe galt i det forsåvidt, men man må tåle at man får passet sitt påskrevet i slike tillfeller. :)

Min første sykkel var en 1300 cruiser. Dette var for meg sykkelen over alle sykler, selv uten noen form for annen erfaring. Helt greit det, men jeg har aldri påstått at denne kunne kjøre fra en RR sykkel på bane. Dog hadde denne cruiseren kjørt i ring rundt scooteren vi snakker om her.

Deretter så har jeg hatt tre sykler til. Alle syklene har vert den beste sykkelen (for meg). Finnes det bedre sykler? Det må i så tillfelle bli den jeg kjøper ved neste anledning. :knegg

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 20 okt 2020, 15:41 Nja, jeg tror at enkelte kan ha veldig høye tanker om egen sykkel. Spesielt som uerfaren og ny som motorsyklist. Har vel selv vært delvis skyldig der, men noen drar den nok litt langt, som her.

Ikke noe galt i det forsåvidt, men man må tåle at man får passet sitt påskrevet i slike tillfeller. :)

Min første sykkel var en 1300 cruiser. Dette var for meg sykkelen over alle sykler, selv uten noen form for annen erfaring. Helt greit det, men jeg har aldri påstått at denne kunne kjøre fra en RR sykkel på bane. Dog hadde denne cruiseren kjørt i ring rundt scooteren vi snakker om her.

Deretter så har jeg hatt tre sykler til. Alle syklene har vert den beste sykkelen (for meg). Finnes det bedre sykler? Det må i så tillfelle bli den jeg kjøper ved neste anledning. :knegg
Ja, nå er ikke han her en helt fersking heller. Kanskje bare hatt en sykkel(les: scooter) men uansett så må man jo være mer reflektert enn dette??! Hadde det vært snakk om en tung mc så hadde det vært mer tilgivende, men når det gang på gang blir sagt at en scooter er best på absolutt alle felt så blir det trolling :lol

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av ejs »

If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22851
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Bjerknez »

ejs skrev: 20 okt 2020, 17:09 https://youtu.be/W7_MCcx_Wwg :lol
9.4 sekunder?

Da tror jeg selv Caddyen til ho mor holder følge. Men fra 100 og opp drar jeg nok i fra :knegg

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av FreewheelBurning »

Du har høyte tanker om caddyen to mora di:
https://www.youtube.com/watch?v=UkhvJsqjdE4

Dere sier jo så mye tull at jeg klarer ikke ta noen ting seriøst lenger. Jeg vet hva som skjedde, ingenting av hva dere sier endrer på det. Har hørt mer nå til å skjønne at denne diskusjonen er nyttesløs. På tide å kjøre hjem, lurer på hvor mange teslaer jeg kjører forbi idag.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Juicebox »

Tull? :lol

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av FreewheelBurning »

Her er fakta: Kjørte forbi 2 teslaer på veien hjem (+9 andre bilder). Ble ikke forbikjørt en eneste gang. Det er noe som er veldig galt her i forhold til det dere sier og virkeligheten.... For eksempel kjørte jeg i regn og ruskete oktobervær, uten turbulens? Og det er plass til 2 hjelmer under setet, ikke en.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Juicebox »

Jeg skal prøve å skrive uten å le så mye.

Hva er det du prøver å si når du skriver at du kjører forbi Teslaer og at du ikke blir forbikjørt?

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av FreewheelBurning »

Jeg gir meg, dere kan godt vinne denne.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Juicebox »

Jeg er nysgjerrig, hva prøver du å si?

Du kan ikke bare la oss "vinne", det ville vært urettferdig.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22851
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Bjerknez »

FreewheelBurning skrev: 20 okt 2020, 17:52 Du har høyte tanker om caddyen to mora di:
https://www.youtube.com/watch?v=UkhvJsqjdE4

Dere sier jo så mye tull at jeg klarer ikke ta noen ting seriøst lenger. Jeg vet hva som skjedde, ingenting av hva dere sier endrer på det. Har hørt mer nå til å skjønne at denne diskusjonen er nyttesløs. På tide å kjøre hjem, lurer på hvor mange teslaer jeg kjører forbi idag.
Mora mi har en 2.0 140hk’er i sin caddy. Ikke en 1.2 liter.

Juicebox: Greit, jeg gir meg. Dette er trolling. I’m out. :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22851
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Bjerknez »

Du kjører sikkert forbi Teslaer hver dag. Men ikke fordi du vinner en kappkjøring med dem.

Jeg kjørte forbi en ferarri en gang med moped....

FreewheelBurning
Innlegg: 482
Registrert: 22 feb 2019, 23:21
Motorsykkelen din: XMAX 300

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av FreewheelBurning »

Er det denne? Hva har kappløp med saken å gjøre?
https://www.youtube.com/watch?v=OJaIgaS9wkc

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Fin til langtur - hvilken sykkel er det?

Legg inn av Juicebox »

Bjerknez skrev: 20 okt 2020, 19:15 Jeg kjørte forbi en ferarri en gang med moped....
Aka verdens beste sykkel?

Må ærlig si at jeg er oppriktig nysgjerrig på hva det menes med disse forbikjøringene som gjør en xmax 300 scooter til den beste allroundsykkelen?

Svar