Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Legg inn av dypen »

Takk for flott reisebeskrivelse og kjempe kjekt med bilder :prf
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Legg inn av cannon »

Poenget er nok ikke å komme foran andre, men heller at mannskapet kan putte mc inn i mellom på mindre flater under lastingen.
Når køen er moderat så er det jo egentlig ingen grunn for oss på mc å passere køen. Skaper kanskje bare unødvendig irritasjon hos bilistene.

Taurex
Innlegg: 6
Registrert: 16 nov 2020, 14:55
Motorsykkelen din: BMW G 310 GS 2018

Re: Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Legg inn av Taurex »

Hei igjen!

Kjekt å se at det ble en del engasjement rundt min lille hjemreise sørover fra Bergen :twothumbs:

Lastestropper kommer nok til å bli med på senere turer for sikkerhets skyld, må bare finne noen som ikke tar unødvendig stor plass eller er altfor tunge.

Ellers ville jeg bare gi et lite tips til de som sliter med å finne hvordan været utvikler seg på en tur (noe som jeg selv gjorde på reisen nedover). Jeg fant en nettside i dag ved navn https://morecast.com/en/plan-your-route hvor du kan legge inn flere stopp, dato og tid for avreisetidspunkt så vil den automatisk finne ut hvordan været blir i det du ankommer de og de punktene. Under kan du se hvordan den legger frem været for min tilbakereise.

Bilde

Var bare et lite tips til de som ikke har funnet lignende tjeneste, jeg synes selv det var genialt :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Legg inn av Bjerknez »

cannon skrev: 19 nov 2020, 18:21 Poenget er nok ikke å komme foran andre, men heller at mannskapet kan putte mc inn i mellom på mindre flater under lastingen.
Når køen er moderat så er det jo egentlig ingen grunn for oss på mc å passere køen. Skaper kanskje bare unødvendig irritasjon hos bilistene.
I know, men i følge han jeg kjenner så tar en MC opp omtrent like mye plass som en bil i praksis da de aller fleste ikke parkerer på steder hvor biler normalt ikke får plass. Man parkerer stort sett forran bommen forran. Man tar opp like mye plass der som ellers på fergen.

Noen forskjeller er det siden motorsykkelen er mindre, men i praksis så ble vi mer eller mindre enige om at plassbesparelse i de fleste tillfeller er et dårlig argument, selv om det er et argument.

I følge han er det helt ok at vi kjører først, men ikke noe han kommer til å poengtere noe mer utover dette.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Legg inn av erik m »

Taurex skrev: 18 nov 2020, 23:55 Alltid gøy med en "debrief" for seg selv og ;)
Mørket skader ingen sålenge synet vedvarer! Men skulle gjerne hatt noen reflekser på de sideboksene jeg har slik at ingen dunker borti dem.
Kjøpte reflekser på Biltema til boksene - ikke alle biler som ser helt hvor brei jeg er i mørket. Røde bak og orange på sidene, jeg valgte å skru dem fast, men tapen ville nok holdt lenge for de som ikke vil ha høl i boksa.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bergen - Stavanger nå til uken. Klokt?

Legg inn av rolf-arne »

Det blei jo en fin tur og mange erfaringer gjort unna. Minner litt om min første tur. Stropp på ferge - lite behov for, selv om jeg blir å legge i stropper for hengekøya som kan brukes på sykkelen. Har også montert øyer på sykkelen , for å slippe å ha stopp over ny-salen.
Ser jo at det ikke bare er jeg som har respekt for den frykten de nærmeste har for at man kjører MC - og det synes jeg er bra- jeg som 58 år gammel gut - brukte 3 uker på å innrømme for min mor at jeg hadde kjøpt sykkel. Til min overaskelse var det ikke noe spesiellt for henne - så hun har også forandret seg på de sist 40 år.

Takk for referat - og god vintertørke.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar