Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av WikingTnT »


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av AJ »

Tysken min er dessverre altfor rusten til at jeg får med meg det meste i denne artikkelen... :redface

Men et par bilder synes å tale sitt klare språk;
oljelekkasje fra kardangklokka :-k - og blinklys som dugger... Det siste en bagatell og noe som forekommer på ganske mange mange MC-modeller, til og med KTM... :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Erlend Kveinen
Innlegg: 70
Registrert: 30 des 2019, 21:59
Motorsykkelen din: Honda XL 700 V Transalp 2009-modell
Sted: Sandnes

Re: Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av Erlend Kveinen »

Takk for interessant artikkel. Imponerende at en modell som kom i 2018 allerede har rukket 50 000 km på landeveien. Kardanglekkasje bør vel ikke forventes så raskt og som jeg tidligere har vært inne på: hvordan er den å kjøre i regn med en slik framskjerm? Langtester får fram svakheter og styrker på en helt annen måte enn tradisjonelle tester ved slipp.

KawaKjetil

Re: Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av KawaKjetil »

AJ skrev: 04 des 2020, 16:07 Tysken min er dessverre altfor rusten til at jeg får med meg det meste i denne artikkelen... :redface
Hvis du leser i Google Chrome nettleser kan du bare høyreklikke på teksten i artikkelen og trykke "Oversette til norsk"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av AJ »

KawaKjetil skrev: 04 des 2020, 19:23
AJ skrev: 04 des 2020, 16:07 Tysken min er dessverre altfor rusten til at jeg får med meg det meste i denne artikkelen... :redface
Hvis du leser i Google Chrome nettleser kan du bare høyreklikke på teksten i artikkelen og trykke "Oversette til norsk"
Ja, faktisk :D !

En smule knølete oversetting her og der, men gir mening :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av AJ »

Et par utklipp fra Google oversettelsen:

Om oljelekkasjen frr kardangen:
Kardanglekkasje MGV85TT.PNG
MGV85TT 2.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Moto Guzzi V85 TT - 50.000km test ( Tysk )

Legg inn av Kjellrf »

Erlend Kveinen skrev: 04 des 2020, 18:32 Takk for interessant artikkel. Imponerende at en modell som kom i 2018 allerede har rukket 50 000 km på landeveien. Kardanglekkasje bør vel ikke forventes så raskt og som jeg tidligere har vært inne på: hvordan er den å kjøre i regn med en slik framskjerm? Langtester får fram svakheter og styrker på en helt annen måte enn tradisjonelle tester ved slipp.
Kardanglekkasjen skyldes for dårlig simmerring, forstår jeg teksten rett, har den blitt oppgradert fra enkeltleppet til dobbeltleppet simmerring fra fabrikk.
Ellers veit jeg flere har montert en forskjerm fra en Aprilia på de, for bedre beskyttelse.
Ser at normal oljetemperatur er ganske høy, 110 grader.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Svar