Det stemmer per i dag, men det er hovedsaklig batteriprisene som trekker opp. De kommer til å gå ganske mye ned per kWh - men samtidig kommer forsåvidt størrelen til å øke. Det er også flere faktorer her - f.eks koster p.t. en Audi e-tron ca 100.000 mer i Norge enn nettoprisen i Nederland - det gjør de jo fordi de kan, ikke fordi det er så dyrt å svippe bilen over Skagerrak. Dersom det hadde kommet moms måtte nok den norske importøren sette ned nettoprisen ganske mye. Det samme gjelder en del av de andre storselgerne også (men ikke alle)- nettoprisen i Norge er satt høyere fordi vi ikke betaler avgifter. Oversikt https://elbilforum.no/index.php?topic=3 ... #msg648183
Men at kjøretøyene blir veldig mye billigere totalt sett tror nok ikke jeg heller - en eventuell besparelse brukes opp på å kjøpe en større bil, en raskere bil, bytte oftere, mer utstyr, kjøpe et gigantisk batteri osv.