Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Magnussjaa
Innlegg: 5
Registrert: 11 nov 2020, 16:34
Motorsykkelen din: Rieju custom moped 70cc 2007

Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av Magnussjaa »

Heisann,
Om dette er rett plass å spørre er jeg litt usikker på, men prøver allikevel! Jeg er 20 år, og holder på med A2-lappen. Har sykkel, har kjøreklær, har intercom, men har dessverre ingen å øvelseskjøre med. Bor i Trondheim, men kan gjerne kjøre med sykkelen på henger et lite stykke om noen melder seg!

Er by no means en flink motorsyklist, men trenger ikke hjelp til å følge trafikkregler, og å holde den på 2 hjul. Har kjørt en del bykjøring, men trenger mer erfaring på motorvei (over 60kmt), og kjøretimer blir fort dyre i lengden!

Kan by på bensinpenger og lunsj under kjøreturen, siden det er ulovlig å betale for øvelseskjøring, men satser på at drivstoff og lunsj ikke teller på den regelen!

Har tid hver mandag, tirsdag og onsdag, når som helst på dagen, men jobber torsdag-søndag.

Takk på forhånd,
Magnus

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av Plastrakett_71 »

Hei magnussjaa!
Må bare si med en gang at jeg dessverre ikke kan hjelpe deg med øvelseskjøring da jeg ikke har hatt lappen lenge nok ennå - og ikke bor jeg i nærheten av Trondheim heller... Men det jeg stusser på er at du skriver at du trenger mer øvelse i å kjøre på motorvei? :scratch Min erfaring er at motorveikjøring er noe av det enkleste med å kjøre MC... Det går stort sett rett frem og du har god oversikt langt fremover på veien = [stort sett] ingen store overraskelser i vente.
Du skriver ingenting om hvordan du takler kjøregårdsøvelsene, men jeg vil anbefale deg å trene mye på disse!
De aller fleste som stryker på oppkjøring, gjør det nettopp i kjøregården: been there, done that! :sorry
Ellers så ønsker jeg deg hell og lykke på veien til rykende ferskt førerkort. Kanskje vi hilses på veiene i sommer? :prf

PS: Drivstoff og mat går ikke under kategorien betaling for øvelseskjøring, så det trenger du ikke være bekymret for :prf
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

Magnussjaa
Innlegg: 5
Registrert: 11 nov 2020, 16:34
Motorsykkelen din: Rieju custom moped 70cc 2007

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av Magnussjaa »

Er vel heller det at jeg ikke har gjort det, har kun kjørt bykjøring!

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av HeHy »

Ja det må jeg si var litt spesiellt, tror ikke jeg var innom by i det hele tatt. Kun litt tettsted, litt motorvei og mye landevei når jeg kjørte opp til A2 i 2016. Dette i Kristiansand vel og merke.

Brukeravatar
Plastrakett_71
Innlegg: 145
Registrert: 24 jul 2018, 20:32
Motorsykkelen din: Suzuki GSX650F
Sted: Nes i Viken

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av Plastrakett_71 »

Men essensen er vel at trådstarter ønsker noen å øvelseskjøre med. Som tidligere nevnt, så kan ikke jeg, men det er helt sikkert noen snille sjeler i/rundt Trondheim som gjerne hjelper en kar som ber om hjelp. Om det da blir motorvei eller by spiller nok ikke så stor rolle. Det viktigste er mengdetrening. Og glem for guds skyld ikke å trene mye på kjøregårdsøvelsene.

Igjen; lykke til med lappen! :twothumbs:
Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av JK95 »

Heisann :vs Velkommen til forumet, og på to hjul!
Kan anbefale deg å melde deg inn i Bikes and Burgers Trondheim på Facebook, der er det nok enklere å finne folk i nettopp Trondheim med mulighet :thumleft Er selv både der inne og derfra, men dessverre blitt svenske, men du finner nok noen der.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av SilverSmurfer »

Jeg sliter mest med landeveiskjøring selv, ikke det å kjøre trygt, men det å kjøre perfekt slik som teorien sier at jeg skal kjøre samt å holde jevn fart.

Bykjøring derimot, er mye enklere, for der er det akkurat samme som med bil.

Magnussjaa
Innlegg: 5
Registrert: 11 nov 2020, 16:34
Motorsykkelen din: Rieju custom moped 70cc 2007

Re: Noen som vil øvelseskjøre med meg?

Legg inn av Magnussjaa »

JK95 skrev: 20 apr 2021, 10:04 Heisann :vs Velkommen til forumet, og på to hjul!
Kan anbefale deg å melde deg inn i Bikes and Burgers Trondheim på Facebook, der er det nok enklere å finne folk i nettopp Trondheim med mulighet :thumleft Er selv både der inne og derfra, men dessverre blitt svenske, men du finner nok noen der.
Takk skal du ha!

Er meldt inn der allerede, så kan vel spørre!

Svar