Sukker på tanken?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Sukker på tanken?

Legg inn av SilverSmurfer »

Domino skrev: 28 apr 2021, 12:44 Vil det si at det er unødvendig med bensinfilter på en sykkel som ikke har det originalt?
Det er vel stort sett unødvendig med bensinfilter på alle kjøretøy som kjører rundt i Europa tror jeg?

Bensinfilter-behovet blir vel mer akutt når bensinkvaliteten blir dårligere, noe som er vanligere når man kjører rundt i for eksempel Afrika, India eller Russland.

Eller når noen stapper sukker i tanken din...

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Sukker på tanken?

Legg inn av cannon »

Moderne sykler har bensinfilter ifbm bensinpumpe, i tanken. Eldre forgassersykler kan ha god nytte av et filter, delvis på grunn av rust i tank, og også uren bensin.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Sukker på tanken?

Legg inn av MGR1 »

Det er uvanlig at MCer ikke har bensinfilter/sil. Såvidt jeg husker har ingen av de jeg har eid manglet en form for filter i hvert fall. Som oftest sitter det i tanken over bensinkranen, eller i selve kranen med en liten kopp under. Eldre engelske sykler hadde det ofte i banjobolten til forgasseren også.

Brukeravatar
127Tom
Innlegg: 198
Registrert: 01 apr 2021, 15:11
Motorsykkelen din: HD FXDX, Intruder 1400, HD FXDWG
Sted: Oslo

Re: Sukker på tanken?

Legg inn av 127Tom »

Prøvde å finne et lokk med lås til Dyna gliden på Ebay, men de så ikke fine ut, og hadde dårlig bruker anmeldelser.
Noen som vet hvor det er kjekt å kjøpe sånt?

Svar