Service.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1021
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Service.

Legg inn av Domino »

Bodø er overkommelig. En kollega av meg og mannen hennes har begge BMW, og de kjører til Bodø hvert år og tar service. Det blir ca 47 mil hver vei. Men om jeg skulle ende opp med en Ducati blir det 113 mil hver vei. Det er litt verre...

Men ingen av delene blir vel aktuelt før de eventuelt ringer fra Hamar, så den tid den sorg!

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Service.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.

Lotus2015
Innlegg: 33
Registrert: 08 des 2020, 18:33
Motorsykkelen din: Suzuki gsx 1000s

Re: Service.

Legg inn av Lotus2015 »

Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er jo mulig å annulere kjøpet vil jeg tro. På biler er det 30 dagers angrefrist, og vil nok tro det er i samme leia me mc også. Det koster ikke noe og spørre om det er mulig. Det er nok folk her på furumet her som kan svare noe mere om dette vil jeg tro.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av AJ »

Gammelsmurfen skrev: 18 jul 2021, 11:07 Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Samme her. Og veldig fornøyd :thumleft .
Tror nok at AGM er blant de beste i bransjen og et eksempel til etterfølgelse for mange andre.
AGM kommer også ofte med gode tilbud, har jeg lagt merke til.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Yazz123
Innlegg: 19
Registrert: 30 mar 2021, 17:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj600 2001

Re: Service.

Legg inn av Yazz123 »

Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Service.

Legg inn av kjellv »

Yazz123 skrev: 18 jul 2021, 11:18
Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Her finner du alle Yamaha MC serviceverksteder i Norge:
https://www.yamaha-motor.eu/no/nb/deale ... /mcm/mcser

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Service.

Legg inn av cannon »

Yamaha: bruk Hestmann motor på Økern. Best!

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Service.

Legg inn av Gammelsmurfen »

Yazz123 skrev: 18 jul 2021, 11:18
Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, vet godt hvor de er nabo med Bislet bil og Joh. Johans... (kjører forbi de til jobb), så derfor antok jeg det var din nærmeste Yamaha forhandler.
De er beryktet uten noe positivt fortegn, så derfor kjører heller mange sørover til Sarp, som visstnok skal være deres rake motsetning hva gjelder kundebehandling.
Asker blir jo en del nærmere og heldigvis er det kollektivfelt det meste av veien dit, ellers hadde kjøretiden kunne blitt minst like lang :-)

Yazz123
Innlegg: 19
Registrert: 30 mar 2021, 17:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj600 2001

Re: Service.

Legg inn av Yazz123 »

Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 18 jul 2021, 11:18
Gammelsmurfen skrev:
Yazz123 skrev: 17 jul 2021, 18:56 Hei folkens!

Kjøpte en helt ny Yamaha xsr900 80black hos Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Er svært misfornøyd med deres kundebehandling og lurer på om jeg er nødt til å kjøre videre service hos forhandleren for å beholde garantien eller bruke en annen Yamaha forhandler/verksted


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke første gang jeg hører noe om kundeservice hva gjelder de.
Vet ikke hvor i landet du bor, men antar det kanskje er sentralt på østlandet...
Jeg har i hvert fall aldri hørt noe negativt om AGM (Alf Graarud Motor), bare positive ord.
Vet om folk fra Oslo som handler og bruker AGM på service også nettopp av den grunn,
men man må kjøre til Sarpsborg da. De er Yamaha forhandler og har merke-service.
Man kan jo legge inn en liten "Harrytur" samtidig da :D

Selv har jeg bare handlet deler og rekvisita av AGM, og fått det jeg har bestilt.
Yamaha Vinterbro på Kalbakken. Det er i Oslo. Bare å lese deres anmeldelser så vil du kanskje forstå min frustrasjon. Det er et verksted i Asker jeg muligens kommer til å benytte meg av. Men skal ringe inn først å forhøre meg med de.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, vet godt hvor de er nabo med Bislet bil og Joh. Johans... (kjører forbi de til jobb), så derfor antok jeg det var din nærmeste Yamaha forhandler.
De er beryktet uten noe positivt fortegn, så derfor kjører heller mange sørover til Sarp, som visstnok skal være deres rake motsetning hva gjelder kundebehandling.
Asker blir jo en del nærmere og heldigvis er det kollektivfelt det meste av veien dit, ellers hadde kjøretiden kunne blitt minst like lang :-)
Asker funker fint for min del, 40 min med bil. Men det er så frustrerende og trist at en så stor forhandler er så elendig. Det ser så sykt proft ut når ankommer og etter behandlingen føles ut som de bare vil få deg unnagjort med en slank lommebok. Forstår ikke hvordan de får holde på sånn. Hvor er ledelsen eller de som egt har autoritet til å gjøre noe med stallen der… det som sjokkerer mest er at en tidligere ansatt der slakter hele virksomheten der. Da innså jeg at jeg aldri kan dra tilbake igjen etter å ha kommet ut med løse skruer og skeivt ratt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar