frakt mc

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
fredrikh123
Innlegg: 9
Registrert: 20 aug 2021, 00:43
Motorsykkelen din: moped

frakt mc

Legg inn av fredrikh123 »

Hei har en moped på 95kg, lurer på om ka d koste å sende den sør til nord


ska vurdere og kjøpe en moped og den stør i Hønefoss, ska ha den te tromsø, har lagt ut annonse på facebook på fraktkrigen, sendt mail til flere firmaer, nån som vet om noen som kan gjøre d billig?

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: frakt mc

Legg inn av kgjersda »

Kanskje du eller foreldrer kjenner noen som jobber i en bedrift som bruker schenker? Jeg fant at de var billigst å sende med fra Kristiansand til Ålesund.
Mopeden må pakkes stabilt og godt eneste.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: frakt mc

Legg inn av xavi0n »

Snakk med hasselberg transport i tromsø, de kjører flyttelass flere ganger i uken mellom nord å sør.
RS transport i hammerfest kan også hjelpe deg.
Ellers er det en del som kjører mye mc transport opp og ned, fikk mye forespørsler fra de når jeg var ute etter transport samme ruten.
MEN sjekk opp den du velger og bruke, et enkelt google søk kan avdekke mye, både positivt og negativt
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: frakt mc

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kan ikke se for meg at det er billig for en privatperson og sende en moped fra sør til nord, hvis man ikke gjør dette gjennom et firma som har gode avtaler. Så sant ikke mopeden er uhyre spesiell, så ville jeg nok droppet det.

Hvis du feks. kjenner noen som jobber hos en MC forhandler som har gode fraktpriser så kan du spørre dem om dem kunne sendt mopeden din hvor du betalte det samme som dem gjør for frakten.

Uansett så må du selv sørge for å sikre den skikkelig. Mest trolig må den stå stroppet til en pall da dette forenkler en del i forhold til transport. Jeg fikk min motorsykkel fraktet fra Molde til Oslo (måtte hente den i Oslo) av en bekjent (Du vet hvem du er :) ) og jeg betalte vel hvis jeg husker riktig rundt 3-4.000 kroner. Det syntes ikke jeg var veldig dyrt. Spesielt med tanke på at dem også stroppet sykkelen forsvarlig til pall for meg etc. Å sende den langt nord vil selvsagt trolig koste mer, og spesielt hvis du ikke har noen du kjenner som kjenner noen som... ja, du skjønner.

Hva er din definisjon på "billig"?

Du kan forsøke og gå innom en MC/moped forhandler og spørre om dem kan hjelpe deg med frakten. Dem vet hvordan dette gjøres og dem har fraktavtaler for slikt gods med transportør. Da er frakten trolig også forsikret gjennom firmaet som sender den etc.

Men "billig" tror jeg ikke det er. Spesielt med tanke på verdien på mopeden. men det er lov og spørre selvsagt :)

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: frakt mc

Legg inn av xavi0n »

Fikk fraktet mc fra trondheim til tromsø for 3500 i lukket bil i krybbe, så er absolutt mulig å få det billig.
Hasselberg osov vil ikke ha den pakket, de ordner alt så vet de at det er gjort skikkelig
If you gonna be dumb you gotta be tough

fredrikh123
Innlegg: 9
Registrert: 20 aug 2021, 00:43
Motorsykkelen din: moped

Re: frakt mc

Legg inn av fredrikh123 »

Hei, fikk fraktet sykkel for 2700kr, frakteren hadde god kontroll på hva ha gjorde. når sykkel kom så jeg at rammen va rustet hardt igjennom på et stykke på 25cm, fikk liten små penge tilbake, var trossalt en veldig billig og ødelagt sykkel.

Svar