«Respect for Bikers»

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: «Respect for Bikers»

Legg inn av Nomade »

Gammelsmurfen skrev: 12 sep 2021, 18:44
Nettopp, hvor har nok mye å si på oppførselen i trafikken. Og jeg tenkte heller ikke på klubber og organisert trening egentlig, selv om det også der er forskjeller. Men mest på de som (og jeg skjærer ikke alle over en kam) sykler til/fra jobb i rushen og skal sette ny pers på Endomondo...
driter i lysregulering og selv om det er tilrettelagt med sykkelvei parallelt med veien skal i stedet sykle langt ut i veien.
De som ikke vil innrømme at dette er vanlig fenomen i Oslo-området (gjerne vest) får ta seg en tur i rushen å se selv.
En kollega viste meg også et klipp fra et dashcam, et lyskryss like ved jobben. Av 13 syklister så var det kun 1 som ventet på grønt...
Ante meg at dette ble litt fyrstikk på bålet, men jeg skal ikke si noe mer om dette her nå da tråden handler om å dele veien mellom bil/mc.
Jeg kjører regelmessig i Oslotrafikken og kan bekrefte at det er utrolig mange syklister og el-sparkesykler som driter i rødt lys.

rhe
Innlegg: 10
Registrert: 18 aug 2021, 16:28
Motorsykkelen din: Honda Hornet CB600f 2004

Re: «Respect for Bikers»

Legg inn av rhe »

mekkern skrev: 12 sep 2021, 17:44 Er også litt avhengig av område en befinner seg. Enkelte klubber oppfører seg svært bra mens andre tydligvis ser på veiene som sine private treningsbaner og tidspunkt er best rett rundt rushtiden for max effekt.
Forøvrig skal en ha respekt for alle veifarende.
De sykler jo gjerne i rushtiden av samme grunn som folk kjører i rushtiden: Fordi de er på vei til og fra jobb. Sykkel er også et fremkomstmiddel.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: «Respect for Bikers»

Legg inn av WikingTnT »

rolf-arne skrev: 12 sep 2021, 22:10 I alpene så bet jeg meg dog merke i at de organiserte treningspartiene av sykkelister - gav faen , de hadde gjerne en bil i front eller bak eller begge deler. Og jeg merket meg til min undring hvor overbærende de andre på vegen var, kanskje lufta var for tynn...
Årsaken er nok at syklister nærer en helt annen respekt i mellom-europa spesielt i Spania/Frankrike/Italia og generelt i Alpene. De er jo store folkehelter på toppnivå der nede og det nyter også de på et lavere nivå godt av.
Har kjørt i Spania som følge/hentebil for en gjeng kompiser de siste 8 årene og blir litt overrasket hvert år faktisk , bare gode vibber fra bilister som ligger bak i kilometervis på de trangeste stedene- det vinkes og tutes når de endelig kan kjøre forbi , og det på en god måte :vs

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: «Respect for Bikers»

Legg inn av mekkern »

rhe skrev: 12 sep 2021, 23:11
mekkern skrev: 12 sep 2021, 17:44 Er også litt avhengig av område en befinner seg. Enkelte klubber oppfører seg svært bra mens andre tydligvis ser på veiene som sine private treningsbaner og tidspunkt er best rett rundt rushtiden for max effekt.
Forøvrig skal en ha respekt for alle veifarende.
De sykler jo gjerne i rushtiden av samme grunn som folk kjører i rushtiden: Fordi de er på vei til og fra jobb. Sykkel er også et fremkomstmiddel.
Åh?
Er sykkelklubb jobben?
Jeg snakker ikke om enkeltsykkelister i den settingen..

Blitt mer gruppesykling etter hjemmekontor ble normen også- dette er ikke organiserte klubber.
Mulig blitt mer populært for mer fysisk aktivitet.

Som sagt -er nok avhengig av distrikt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar