Aktive tråder er vel og bra..

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av FredrikE24 »

....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?

Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da? :-k

Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 09 des 2021, 20:12 ....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?

Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da? :-k
Er jo en stille tid for MC-turer, treff- og kjøring akkurat nå, da...

Men vi har jo blant flere disse to trådene som det kan være greit å trekke fram:

https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=405511#p405511

https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=406045#p406045

Og hvis noen holder på med et og annet MC-prosjekt i garasjen så må de gjerne dele framdriften her på forumet :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

KawaKjetil

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av KawaKjetil »

FredrikE24 skrev: 09 des 2021, 20:12 ....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?

Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da? :-k

Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.
:thumleft
Enig, forumet heter mcsiden..

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av kgjersda »

Det er vinter 🤔
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av AJ »

KawaKjetil skrev: 09 des 2021, 20:23
FredrikE24 skrev: 09 des 2021, 20:12 ....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?

Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da? :-k

Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.
:thumleft
Enig, forumet heter mcsiden..
Men da må altså MC-folket her inne bidra så godt de kan med godt og variert MC-stoff :prf .
Mye plass til dette her på MCsiden. Gjelder også lagringsplass for bilder, bare så det også er nevnt-
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av kgjersda »

Bare for å friske opp denne tåden i alle fall. Innholdet i denne posten burde vel gå i en helt annen tråd, men skitt au!

Har bare et personlig høydepunkt for i år. Det var å ta steget inn i roadracing-verdenen :)


Her er meg i 2019 når jeg følte meg tøff på Rudskogen for første gang. Jeg syntes jeg hadde nesten kneskrap på bilde her.
SA905285.JPG
Og litt bedre igjen i 2021: (Han bak der i bilde...)
C_apture.JPG


Så ble det kjøpt av dedikert roadracing-sykkel og trening annenhver uke resten av sesongen.
Kom seg til slutt:
DSC_0158.JPG
Screenshot_20210826-195700_Photos.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

KawaKjetil

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av KawaKjetil »

kgjersda skrev: 09 des 2021, 21:15 Bare for å friske opp denne tåden i alle fall. Innholdet i denne posten burde vel gå i en helt annen tråd, men skitt au!
Kult, der var det progresjon :thumleft Da bor du vel nær Rudskogen også.. har selv 60 mil dit :-# :x I år var alle førerutviklingskurs booket før jeg fikk sukk for meg. Tok en dag på Vålerbanen med førerutvikling.no Var ikke det samme som Rudskogen, rett og slett litt kjedelig og lite fart. Mest fokus på svingkjøring ala kjøreskoleopplæring.
Har nå fast seanse i kalenderen å sjekke ledige banedager på Rudskogen. Håper jeg ikke glipper i år. Og så er Motorcenter Norway i Sokndal kommet litt nærmere heimen, så satser på at det dukker opp noe der.
Det er en god følelse å kjøre hjem fra banedag og kjenne på at man er litt mettet. Det er en god dag :D

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av kjellv »

Ja slik er det med et interessefelt som har sesongvariasjoner. Det er lavsesong for det meste som har med MC å gjøre akkurat nå, i alle fall for de fleste. Noen drypp er det av og til da, men ikke så mye. Men det er godt at forumet tillater tråder der det kan diskuteres andre ting vi er opptatt av også, selv om temaene er langt på siden av alt som har med motorsykler å gjøre. Det holder liv i forumet også i PMS perioden :thumleft

For meg har sesongen 2022 allerede startet. Men det er jo fordi jeg jobber hos en forhandler. Nå legges grunnlaget for neste sesong, nå er det vi skal vurdere modeller, farger og legge bestillinger for å fylle butikken til våren. Opplæring på nye modeller er det også en del av.
I morgen mottar vi nye YZF-R7, og jeg får sett den for første gang. Den rakk det akkurat til lansering på lørdag. Det skal bli spennende, det gir mulighet for 2022-sesongens første arrangement. Det blir også spennende å se hvor mange som kommer midt i førjulsstria. Det blir selvfølgelig også spennende å se hvordan denne litt spesielle modellen blir mottatt i markedet. For de som ikke har satt seg inn i hva dette er, så er det altså bygget en R-sykkel rundt CP2 motoren som står i MT-07. Rett og slett et forsøk på å sparke liv i er døende marked. Yamaha har her bygget en sykkel som har fått strålende tilbakemeldinger fra motorpressen som fikk testet den i Spania for noen uker siden. Chassiset skal har gode nok egenskaper til å kunne plassere den i Supersportklassen, men med en motor som ikke har ekstreme prestasjoner. CP2 motoren med sin lineære effektkurve gjør at denne sykkelen på rundt 180 kg blir både frisk og morsom å lære seg racing med, og til en fornuftig pris. Altså er den tenkt som en innstegsmodell for nye førere som kan gi lyst til å prøve seg på banekjøring, men også skal være morsom på svingete landeveier. Men den er altså ikke tenkt å erstatte R6 på noen måte. For de som satser på racing blir R6 fortsatt neste trinn i trappa. R7 kommer også i A2 utgave.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av Bjerknez »

Helt enig med kjellv :thumleft

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av kgjersda »

kjellv skrev: 09 des 2021, 23:04 Ja slik er det med et interessefelt som har sesongvariasjoner. Det er lavsesong for det meste som har med MC å gjøre akkurat nå, i alle fall for de fleste. Noen drypp er det av og til da, men ikke så mye. Men det er godt at forumet tillater tråder der det kan diskuteres andre ting vi er opptatt av også, selv om temaene er langt på siden av alt som har med motorsykler å gjøre. Det holder liv i forumet også i PMS perioden :thumleft

For meg har sesongen 2022 allerede startet. Men det er jo fordi jeg jobber hos en forhandler. Nå legges grunnlaget for neste sesong, nå er det vi skal vurdere modeller, farger og legge bestillinger for å fylle butikken til våren. Opplæring på nye modeller er det også en del av.
I morgen mottar vi nye YZF-R7, og jeg får sett den for første gang. Den rakk det akkurat til lansering på lørdag. Det skal bli spennende, det gir mulighet for 2022-sesongens første arrangement. Det blir også spennende å se hvor mange som kommer midt i førjulsstria. Det blir selvfølgelig også spennende å se hvordan denne litt spesielle modellen blir mottatt i markedet. For de som ikke har satt seg inn i hva dette er, så er det altså bygget en R-sykkel rundt CP2 motoren som står i MT-07. Rett og slett et forsøk på å sparke liv i er døende marked. Yamaha har her bygget en sykkel som har fått strålende tilbakemeldinger fra motorpressen som fikk testet den i Spania for noen uker siden. Chassiset skal har gode nok egenskaper til å kunne plassere den i Supersportklassen, men med en motor som ikke har ekstreme prestasjoner. CP2 motoren med sin lineære effektkurve gjør at denne sykkelen på rundt 180 kg blir både frisk og morsom å lære seg racing med, og til en fornuftig pris. Altså er den tenkt som en innstegsmodell for nye førere som kan gi lyst til å prøve seg på banekjøring, men også skal være morsom på svingete landeveier. Men den er altså ikke tenkt å erstatte R6 på noen måte. For de som satser på racing blir R6 fortsatt neste trinn i trappa. R7 kommer også i A2 utgave.
Stiller du opp med et par R7 demosykler i Malmedalen? :knegg
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av kgjersda »

KawaKjetil skrev: 09 des 2021, 21:34
kgjersda skrev: 09 des 2021, 21:15 Bare for å friske opp denne tåden i alle fall. Innholdet i denne posten burde vel gå i en helt annen tråd, men skitt au!
Kult, der var det progresjon :thumleft Da bor du vel nær Rudskogen også.. har selv 60 mil dit :-# :x I år var alle førerutviklingskurs booket før jeg fikk sukk for meg. Tok en dag på Vålerbanen med førerutvikling.no Var ikke det samme som Rudskogen, rett og slett litt kjedelig og lite fart. Mest fokus på svingkjøring ala kjøreskoleopplæring.
Har nå fast seanse i kalenderen å sjekke ledige banedager på Rudskogen. Håper jeg ikke glipper i år. Og så er Motorcenter Norway i Sokndal kommet litt nærmere heimen, så satser på at det dukker opp noe der.
Det er en god følelse å kjøre hjem fra banedag og kjenne på at man er litt mettet. Det er en god dag :D
Bor 9 timer unna... Treningen foregår på en gokartbane i Molde som @kjellv og NAF bruker å ha rustløsere på.

En vanlig søndag i sesongen.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av cannon »

Takk til kjellv for oppklaring ang R7. Må innrømme at jeg, og mange innenfor racing, har stusset på denne sykkelen. Godt å høre at R6 består. Jeg kan godt tenke med en ny bane-R6:-)

Dette med aktive tråder:
Moderator(er)/ledere her inne inviterer jo svært aktivt til diskusjoner off topic. Det tar jeg som et signal om at slike debatter er ønskelig, og jeg synes da at det er bedre med engasjement (selv om det er off topic), enn at forumet fylles med blogger og andre tema-tråder som er både off topic og som ikke engasjerer.
Tråden "Tankevekkende tekster - artikler...." fra AJ er et tydelig eksempel på invitasjon til engasjement rundt ikke-mc-relaterte temaer. Det finnes jo også faktisk en egen off-topic-tråd her inne.....

Jeg er enig med Fredrik her. God oppfordring at det inviteres mer til on-topic temaer, fra oss alle, selv om MC-livet på veien er en smule hemmet for tiden. Det er jo interessant hva som foregår i garasjer, man-caves og kjellere også....:-)
AJ; hva med en ganske ren bildetråd for vinterlagring, vintermekk og PMS?

KawaKjetil

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av KawaKjetil »

kgjersda skrev: 10 des 2021, 07:38 Bor 9 timer unna... Treningen foregår på en gokartbane i Molde som @kjellv og NAF bruker å ha rustløsere på.

En vanlig søndag i sesongen.
Ser veldig kjekt ut!! I Vestland tror jeg knapt noe slikt finnes dessverre.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Aktive tråder er vel og bra..

Legg inn av kjellv »

kgjersda skrev: 10 des 2021, 07:33
Stiller du opp med et par R7 demosykler i Malmedalen? :knegg
Det kan jeg ikke garantere.. Men jeg må virkelig innrømme at jeg godt kunne tenke meg noen runder med en R7 på den banen selv :prf

Svar