Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Men poenget mitt her er t jeg tror dette er en god ide. Bilbutikker har flere bein å stå på og jeg hadde atolt mer på og kjøpe MC derfra kontra Olsens MC på hjørne, rett ved siden av Fretex. (Ikke noe galt med Fretex btw).

BMW burde helt klart solgt BMW MC også. Det samme med Honda og Suzuki. Yamaha har jeg dog sett ofte selges sammens med båtmotorer og båter.

Speed MC må vel være en av landets største MC butikker? Dem ser jo ut til å klare seg på egne bein vertfall. To etasjer med motorsykler i moderne lokaler, fine priser på service og selgerne går kledd som bilselgere og har kunnskap. Dem har lånesykler, demosykler og hele pakka. Ikke det beste utvalget på klær (noe dem burde hatt med slike store lokaler) men en veldig flott butikk.

Graarud motor har også nå fått en stor fin butikk etter at dem bygde på. Flott service og dyktige folk der også. :)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av kjellv »


FredrikE24 skrev:
Husk at BMW Motorrad ikke er det samme som BMW.
Samme er tilfelle med de to jeg linker til. Honda biler og motorsykler har samme navn og delvis eierskap, men forskjellige fabrikker, imortører og salgsorganer.


Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

Men når det gjelder vertfall BMW så er logoen/merket det samme. Det er DET kunden ser. Hvem som importerer og hvem som produserer og hvor det produseres er ikke så viktig for kunden så lenge BMW forhandleren følger opp evt. problemer og kan foreta service samt tar seg av garantisaker etc.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av FredrikE24 »

Grunnen til at jeg skrev det, er at det er langt mellom BMW og BMW Motorrad om man ser på kjøpegrupper, interesser og tilhørende salgsapparater. Det blir ikke automatisk salg av både BMW og BMW Motorrad under samme tak fordi logoen er lik.

Jeg liker både BMW og BMW Motorrad, førstnevnte har fulgt meg hele livet. Motorsykler(Motorrad) har jeg derimot ikke vært så begeistret for derfra inntil jeg fikk prøve en K100LT og senere K1300GT.
En BMW-entusiast er ikke automatisk en BMW Motorrad entusiast. Det er imidlertid liten tvil om at det er plass til begge deler under samme tak, men kundegruppene vil være forskjellige.

BMW-miljøet er nok det sterkeste bilmiljøet i Norge, by far! Porsche kommer nok like bak, men et mye lavere volum.

mekkern
Innlegg: 7576
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av mekkern »

FredrikE24 skrev: 25 des 2021, 10:30

BMW-miljøet er nok det sterkeste bilmiljøet i Norge, by far!
NIX.
Eldre damer i små Toyotaer er nok det som gir sterkest følelser.... :knegg
Alltid først i en kø eller annet kaos i trafikken. :roll
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 25 des 2021, 10:47
FredrikE24 skrev: 25 des 2021, 10:30

BMW-miljøet er nok det sterkeste bilmiljøet i Norge, by far!
NIX.
Eldre damer i små Toyotaer er nok det som gir sterkest følelser.... :knegg
Alltid først i en kø eller annet kaos i trafikken. :roll
Kanskje ikke det sterkeste miljøet, men det som setter følelsene i kok hos meg er vertfall mopedbiler.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 25 des 2021, 13:29
mekkern skrev: 25 des 2021, 10:47
FredrikE24 skrev: 25 des 2021, 10:30

BMW-miljøet er nok det sterkeste bilmiljøet i Norge, by far!
NIX.
Eldre damer i små Toyotaer er nok det som gir sterkest følelser.... :knegg
Alltid først i en kø eller annet kaos i trafikken. :roll
Kanskje ikke det sterkeste miljøet, men det som setter følelsene i kok hos meg er vertfall mopedbiler.
Jeg trodde det var nakensykler med vindskjerm jeg :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 25 des 2021, 13:51
Bjerknez skrev: 25 des 2021, 13:29
mekkern skrev: 25 des 2021, 10:47
FredrikE24 skrev: 25 des 2021, 10:30

BMW-miljøet er nok det sterkeste bilmiljøet i Norge, by far!
NIX.
Eldre damer i små Toyotaer er nok det som gir sterkest følelser.... :knegg
Alltid først i en kø eller annet kaos i trafikken. :roll
Kanskje ikke det sterkeste miljøet, men det som setter følelsene i kok hos meg er vertfall mopedbiler.
Jeg trodde det var nakensykler med vindskjerm jeg :lol
Hehe, så lenge jeg slipper å kjøre dem selv, så har jeg ikke noe i mot dem :lol

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1039
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Domino »

Biltrend i Tromsø selger Mazda, Hyundai, Jaguar og Land Rover i tillegg til Yamaha motorsykler.

https://www.biltrend.no/

PtoV
Innlegg: 20
Registrert: 09 jul 2020, 22:19
Motorsykkelen din: Riskoker 1100cc AT

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av PtoV »

Bavaria Gardermoen solgte BMW mc for noen år siden ~10-12 kanskje, det ble ikke noen suksess. Det er noe som heter skomaker bli ved din lest, er nok noe i det.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg mener at det hvertfall må mye arbeid til. Får håpe Bavaria i Stavanger ikke tror at BMW Motorrad-eiere er som BMW-eiere. Det er to ganske så forskjellig leire.

BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av BjørnSover »

FredrikE24 skrev: 27 des 2021, 17:45 Får håpe Bavaria i Stavanger ikke tror at BMW Motorrad-eiere er som BMW-eiere. Det er to ganske så forskjellig leire.
Hva er forskjellen? Jeg lurer på GS, og lurer på hva slags leir jeg evt går inn i?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av FredrikE24 »

Det er ingenting galt med BMW-motorsyklister, men det er en annen menneskegruppe enn de som driver aktivt med BMW-bil. Begge er entusiastiske, men på to ulike måter, ikke alle BMW-motorsyklister kjøper sykkel for mer enn at det er en dyr motorsykkel eller GS. En BMW-motorsykkel har inntil nylig ikke appellert til yngre førere med noen unntak.

Selv er jeg helt BMW-idiot. I hovedsak bil, men motorsykler har kommet med tiden. For 15 år siden kunne jeg aldri tenkt meg en BMW motorsykkel..
Spør jeg en GS-eier hvor mange hester det er i sykkelen deres, så er det ofte usikre svar jeg får. Hadde man spurt en litt aktiv BMW-eier som ikke bare kjører til og fra butikken med en kjip BMW, så hadde man nok både fått antall hestekrefter og motorkoden i retur..

BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av BjørnSover »

FredrikE24 skrev: 27 des 2021, 18:24 Spør jeg en GS-eier hvor mange hester det er i sykkelen deres, så er det ofte usikre svar jeg får. Hadde man spurt en litt aktiv BMW-eier som ikke bare kjører til og fra butikken med en kjip BMW, så hadde man nok både fått antall hestekrefter og motorkoden i retur..
:lol :lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bavaria begynner med BMW-motorsykler

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 27 des 2021, 18:24 Det er ingenting galt med BMW-motorsyklister, men det er en annen menneskegruppe enn de som driver aktivt med BMW-bil. Begge er entusiastiske, men på to ulike måter, ikke alle BMW-motorsyklister kjøper sykkel for mer enn at det er en dyr motorsykkel eller GS. En BMW-motorsykkel har inntil nylig ikke appellert til yngre førere med noen unntak.

Selv er jeg helt BMW-idiot. I hovedsak bil, men motorsykler har kommet med tiden. For 15 år siden kunne jeg aldri tenkt meg en BMW motorsykkel..
Spør jeg en GS-eier hvor mange hester det er i sykkelen deres, så er det ofte usikre svar jeg får. Hadde man spurt en litt aktiv BMW-eier som ikke bare kjører til og fra butikken med en kjip BMW, så hadde man nok både fått antall hestekrefter og motorkoden i retur..
Jeg bare elsker når noen tråkker til med slike blinkskudd :lol

Husk at du også er en Fluke idiot :knegg :P

Svar