Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av Atrox »

... og veldig mange av de blir liggende veldig lenge. Er det fortsatt etterdønninger etter Corona som gjør at folk har et optimistisk forhold til hva mc er verdt? Så det jo veldig godt på båt og bobil-markedet - prisene rasa oppover når folk forstod at sydenferien utgikk. Men nå som grensene stort sett er åpne så stusser jeg litt på at sykler som lå ute i fjor for 50`nå ligger ute til 75`....

(Og med 6544 sykler til salgs så sliter jeg fortsatt med å finne den jeg vil ha - Finn.no er som en sykdom, sterkt vanedannende....)

Online
mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av mekkern »

Noen ser at det ligger makan sykkel ute for xxxxkr da er min minst verdtxxxxxkr og samme mener neste med xxxxxxxxxkr..

Men ser det spesielt på gamle sykler og ikke minst veteranmopeder der de er helt koko..
Om 4-5 år er det nok mulig at EL mc kan bli brukbart og da skal vertfall ikke neste generasjon ha bensindrift...og prisene vil nok da tryne skikkelig uten nytt tilsig av kjøpere.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av FredrikE24 »

Flere kollegaer kjøpte tidlig under covid og var ganske gira, men de kjørte stort sett de lange turene nordover. Nå har alle sammen solgt syklene og jeg er igjen nesten alene på jobb om å kjøre sykkel aktivt. Det gikk mao. Fort over, og de er nok ikke alene om det.

Prisene skal nok bra nedover fremover. Det gjelder forøvrig alle varer grunnet prisøkninger på viktigere ting. Nå holder vel mangelen på varer prisene kunstig høye frem til leveransene fra Shanghai kommer jevnere til Europa.

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av kaLARSnikov »

Det virker absolutt som at det har skjedd noe med markedet. Bruktprisene har vært rimelig høye de siste par årene (muligens pga. pandemien), til den grad hvor jeg kjenner flere som har gått solid i pluss ved å selge sine gamle sykler, men denne sesongen virker det som at prisene har dunket ganske greit ned igjen. Litt kjedelig for de av oss som har kjøpt brukt de siste par årene. Jeg har hatt en SV650 ute noen uker nå og det er relativt lite respons samtidig som at det stadig legges ut flere til lavere og lavere priser. Jeg har også en 800 Intruder som hadde en markedsverdi (basert på Finn) på rundt 60k i fjor, men som foreløpig ser ut til å ligge under 50k. Litt kjedelig siden jeg kunne vurdert å kvitte meg med den også og heller prøve å faktisk bare ha én sykkel en stund (ev. mest sannsynlig finne noe annet gøy og ende opp tilbake på minst to).

Vil tippe en del av de som ligger ute til relativt høye priser nå er andre som har handlet sykkel mens prisene har vært høye og nå desperat prøver å ikke tape vesentlige mengder på å selge igjen.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av Audi Mannen »

Er ikke så sikker på at bruktprisene vil gå så veldig mye ned, det er dårlig tilgang på nye sykler og deler. Dette holder prisene oppe en del. Det samme ser man på bilmarkedet fordi det mangeler deler til ny-bil produksjon, boligmarkedet fordi det bygges for lite boliger osv.osv. Det er markedet som styrer dette. Vi kan synes så mye vi vil om at det er slik, men til slutt så er det en eller annen som biter i det sure eplet og kjøper.... hvorfor? jo fordi det var ikke andre alternativer til det man ønsket seg. Enkelt og greit.
Innen denne krisen har "gått over" så har alt av lønninger og andre utgifter beveget seg oppover og på en måt "tatt igjen" det store spranget vi ser nå og deretter kan vi håpe at det jevner seg ut. Skulle det skje noen endringer nedover i priser og kostnader er det som en følge av en eller annen kjempesmell på markedet tror nå jeg. Dette er noe av baksiden på de fri markedskreftene som alle (med nok penger) hyller opp i skyene. De som har nok driter i hvor mye en leilighet koster, de kjøper den av en stakkar som MÅ selge fordi det er for dyrt, deretter setter de opp leien for å tjene penger og noen andre må betale mere. Sånn har det vel vært en stund nå og dette utfordrer den norske modellen med "å eie sin bolig" som har vært viktig for oss nordmenn. Hvor skal vi ellers få penger til å leve av som pensjonist når staen stadig skrenker inn det man skal leve av. Det betyr mere sparing privat for ikke å bli helt raka fant.
Vi er nok på toppen av en spiral og den veien det går nå er nedover for de fleste frykter jeg. Vi har tross alt levd på en sky i 30-40 år bortsett fra et par smekk på fingrene på 80- tallet og i 2008 egentlig.

Mine noe pessimistiske tanker på en regnvåt fredag på vei mot ei helg i garasjen for å skru på bilen til eldste dattera så hun slipper store verksted regninger og kan spare til bolig som har blitt så alt for dyrt for de unge i dagens samfunn.

God helg godtfolk og nye finværet den som kan, gjerne på 2 hjul.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av AJ »

Audi Mannen skrev: 03 jun 2022, 14:54
Mine noe pessimistiske tanker på en regnvåt fredag på vei mot ei helg i garasjen for å skru på bilen til eldste dattera så hun slipper store verksted regninger og kan spare til bolig som har blitt så alt for dyrt for de unge i dagens samfunn.

God helg godtfolk og nye finværet den som kan, gjerne på 2 hjul.
En god analyse og ikke pessimistisk, men rimelig realistisk, slik jeg ser det.

Har for øvrig vurdert å legge ut 390 Duke'en for salg etter at den nå ha vært på 1. gangsservice og fått på plass ny forskjerm og tanksidedeksler på garantien.
Til rett pris blir den solgt. Tror dette er en av få 390 Duke'er med quickshifter, som gjør den ekstra morsom å kjøre :crazy: .
Den har også fått montert Evotech radiatorbeskyttelse, en velbrukt Tutoro automatisk kjedesmører, som fortsatt funker helt fint, i tillegg til passasjerhåndtak og depotstøttesneller.
Orangefarget Proworks depotstøtte til bakhjulet vil være inkludert i kjøpesummen om det er interesse for en slik.

Men som antydet ovenfor, jeg har ikke bestemt meg noen ting enda. Men som med det meste av mitt øvrig jordiske gods så er alt til salgs om noen kommer og slår til på ferdigprutet pris.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av dypen »

Må si meg enig i mye av det Audi Mannen her skriver. Bilpriser er også i samme båt «All Time High", problemer med levering av nye biler grunnet mangel på råstoff, på deler som delvis skylder krigen og i tillegg pandemien. Mange må fortsette å bruke sin gamle bil i stedet for å bytte den inn mot nytt. Forretninger, oppkjøpere, profesjonelle kjøper biler fra private som var nesten helt fraværende for kort tid tilbake. Alt dette påvirker prisene.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Norsense
Innlegg: 82
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Sted: Arendal

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av Norsense »

Jeg solgte min MC i går. En sykkel i nedre prissegment jeg kjøpte sommer 2020. Gikk på ett bra prosentmessig tap, men det sier kanskje mer om at jeg ble lurt når jeg kjøpte denne usett. Den lå over en måned på Finn.no før det ble noe særlig respons, men da kunne jeg nok solgt den to ganger på samme dag. Aksepterte 10% prutning, men min sykkel var den billigste av den typen på Finn.

Det er vanskelig å spå markedet, men MC er jo for de fleste en ting man klarer seg helt fint uten. Historisk er det slike ting som først blir kuttet når folk må justere forbruket sitt pga. økende renter og inflasjon.

Når det gjelder bil, er det jo sneket seg inn ett ledd ekstra også i de lavere prisklassene med eksplosjonen av bruktbilflippere. Jeg har alltid holdt meg med gamle/billige kjøretøy. Tidligere var det mulig å gjøre greie kjøp private imellom, men det er det nesten slutt på. Tror nok dette delvis er drevet av skrekkhistoriene rundt tvister i etterkant.

Heldigvis er ikke dette så utpreget i MC-markedet, der fremdeles mange averterer privat.

Kommer til å ta meg god tid med neste MC-kjøp. Følger finn.no daglig og det skal bli spennende å se hva som skjer utover sommeren, vanligvis "sovner" markedet for det meste når fellesferien er i gang, så det kan jo bli noen som må justere prisen om ikke det er mye som blir solgt den neste måneden.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av dypen »

Norsense, viktig å følge med over tid som du skriver og ikke være for kjøpekåt men også være bevist på det som er kostnader i etterkant av kjøpet som nært forestående service, dekkbytte evt drev kjede bytte osv :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Norsense
Innlegg: 82
Registrert: 12 des 2019, 08:51
Motorsykkelen din: For tiden uten.
Sted: Arendal

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av Norsense »

6898 motorsykler til salgs på finn.no i skrivende stund.

Har lagret en del annonser som jeg synes har virket halveis interessante. Det har vært litt bevegelse og salg i det siste, men mye blir også liggende.

Jeg har selv begynt å få litt kalde føtter grunnet høy inflasjon og energikrise. Har relativt stram økonomi grunnet helseproblemer, så det fornuftige ville nok være å klare seg uten MC en stund. Vi får se....

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av Atrox »

Begynner å se litt dalende priser på de syklene jeg så på også. Hadde det også i bakhodet når jeg nå endre opp med en 20 år gammal billig sykkel i stedet for en nyere og dyrere. Lever med denne nå frem til det evt dukker opp gode tilbud utover høsten/neste år.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av dypen »

Atrox skrev: 26 jun 2022, 16:19 Begynner å se litt dalende priser på de syklene jeg så på også. Hadde det også i bakhodet når jeg nå endre opp med en 20 år gammal billig sykkel i stedet for en nyere og dyrere. Lever med denne nå frem til det evt dukker opp gode tilbud utover høsten/neste år.
Du kjører GPZ500s ut denne og neste sommer før du kjøper «the dream machine» … Hva blir det da :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av dypen »

Norsense skrev: 26 jun 2022, 16:14 6898 motorsykler til salgs på finn.no i skrivende stund.

Har lagret en del annonser som jeg synes har virket halveis interessante. Det har vært litt bevegelse og salg i det siste, men mye blir også liggende.

Jeg har selv begynt å få litt kalde føtter grunnet høy inflasjon og energikrise. Har relativt stram økonomi grunnet helseproblemer, så det fornuftige ville nok være å klare seg uten MC en stund. Vi får se....
Behøver jo ikke være uten, alternativet kan jo være en som holder seg i pris eller enda bedre kanskje øke i pris. Uansett gjør det som du føler er mest fornuftig / økonomisk for deg :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av dypen »

Norsense skrev: 26 jun 2022, 16:14 6898 motorsykler til salgs på finn.no i skrivende stund.

Har lagret en del annonser som jeg synes har virket halveis interessante. Det har vært litt bevegelse og salg i det siste, men mye blir også liggende..
På finn er det masse i alle kjøretøy kategorier og jeg er en av de som bruker finn til underholdning / inspirasjon men også følge med på priser og ikke bare på mc. Har liggende autosøk på spesielt deler som jeg kan kjøpe direkte hvis det dukker opp …

Ser også mye rart, annonser som går ut på tid i fjor uten å bli solgt dukker opp igjen i år ved annonse aktiveres igjen med samme pris og kilometer selv om bilen har vært inne på PKK i mellomtiden og i bruk hele tiden. Er du overhode interessert i å selge, du har iallfall ikke fulgt med i timen og hva venter du på.

Gjengangere er minst mulig info og «ring for info» … Du vil ha flest mulig telefoner og satser på att salget dras i land på telefon. Utbredt på FB og da selvfølgelig også uten pris og kilometer.

Dårlige bilder går også igjen, hva er greia med å legge ut miniatyrbilder eller skjermdump av miniatyrbilder …

Firmaer som forteller mest om butikken og fordelene og minst mulig om salgsobjektet.

I mine øyne mye rart :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4703
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Det ligger 6544 mc tilsalgs på Finn...

Legg inn av FredrikE24 »

Følger med på markedet for K1300S Motorsport Edition. Kanskje neste år? Ganske ålreit priset nå.
Litt merkelig å selge K1200RSen dog..

Svar