"Øvelsekjøring" i Oslo område

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
SeaChef25
Innlegg: 30
Registrert: 12 mai 2022, 16:54
Motorsykkelen din: HD V-Rod Muscle 2016

"Øvelsekjøring" i Oslo område

Legg inn av SeaChef25 »

Da er jeg på vei å få førekortet mitt snart i Sep., og har sinnsykt lyst å kjøpe sykkelen nå.
Men har selfølgelig ikke lov å kjøre den alene.

Er det noen i Oslo/Viken område som tenkte seg å ta flere turer et land? Med Intercom og gull vest på(eller er det bare meg som må ha L på ryggen?)
Bor i Høvik område, må bli hentet og levert tilbake :( Flere pils spanderes på hvert turen! :twothumbs:

Om jeg får noen å kjøre med så går jeg videre med kjøpsprosessen!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Øvelsekjøring" i Oslo område

Legg inn av Bjerknez »

Anbefaler deg å kjøpe sykkelen du har lyst på med det samme og legge alt til rette for en evt. øvekjøring. Da blir det letere for den som øvekjører med deg og ta det litt på sparket.

Kjøp inn gule vester med L på ryggen, og skaff deg sykkel, samt riktig utstyr og gi beskjed, så kan jeg vel ikke forestille meg at det byr på problemer vedrørende at noen stiller opp og hjelper deg i gang med øvekjøringen. Du bor jo sentralt til også, noe som er et pluss. :)

Forutsatt at du er et oppegående menneske som tar til deg informasjon og gjør som ledsageren befaler. :)

Brukeravatar
Nhu.dn
Innlegg: 30
Registrert: 13 des 2020, 18:40
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2014. Hatt Kawasaki Ninja 250R 2009, Yamaha XJ6 Diversion 2010.
Sted: Oslo

Re: "Øvelsekjøring" i Oslo område

Legg inn av Nhu.dn »

Enig med Bjerknez. Hvis du vet hvilken sykkel du vil ha, kjør på. Hvis du skulle finne noen å øvekjøre med (det gjør du helt sikkert å), så har du allerede sykkelen klar; i tillegg hadde du jo endt opp med å kjøpe den uansett, så det at du framskynder det gir deg bare mer tid til å bli glad i den. Vaske/shine den, kanskje den har noen deler som må fikses/byttes ut, rett og slett se den på vei ut av huset hver morgen ;)
Forøvrig lykke til så mye med øvekjøringa.
ABS er undervurdert.

SeaChef25
Innlegg: 30
Registrert: 12 mai 2022, 16:54
Motorsykkelen din: HD V-Rod Muscle 2016

Re: "Øvelsekjøring" i Oslo område

Legg inn av SeaChef25 »

Nhu.dn skrev: 08 jun 2022, 17:20 Enig med Bjerknez. Hvis du vet hvilken sykkel du vil ha, kjør på. Hvis du skulle finne noen å øvekjøre med (det gjør du helt sikkert å), så har du allerede sykkelen klar; i tillegg hadde du jo endt opp med å kjøpe den uansett, så det at du framskynder det gir deg bare mer tid til å bli glad i den. Vaske/shine den, kanskje den har noen deler som må fikses/byttes ut, rett og slett se den på vei ut av huset hver morgen ;)
Forøvrig lykke til så mye med øvekjøringa.
Det er hyggelig å høre at det er flere som er interessert!
Jeg vet akkurat hva jeg vil, men er litt redd å kjøpe den uten å ha demokjøring.
Skal tat en titt på det i morgen og prøve å få den kjørt et land.
Det blir sikkert lettere å komme i gang med sykkelen i garasje!

Svar