Kjøpe MC-forsikring for én uke

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Nhu.dn
Innlegg: 30
Registrert: 13 des 2020, 18:40
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2014. Hatt Kawasaki Ninja 250R 2009, Yamaha XJ6 Diversion 2010.
Sted: Oslo

Kjøpe MC-forsikring for én uke

Legg inn av Nhu.dn »

Hei godtfolket. I sommer skal jeg på en ukestur, og jeg er så heldig at jeg får legge igjen min mellomtung og heller øvekjøre min nyinnkjøpte tungsykkel :) Sistnevnte står altså uten skilter nå og forsikring må handles. Anbefaler dere å simpelt starte forsikring på den ved startdato og ende den ved sluttdato? Eller går det an å få en slags avtale eller engangspris dersom man kontakter selskapet først og forhåndsmelder at forsikringen kun blir for en uke? Er redd det faktisk blir dyrere om jeg gjør det slik i fall selskapet ikke er glad i kortvarig forsikring.

Jeg har gjort dette en gang før, da jeg kjøpte den nevnte sykkelen. Da forhåndsmeldte jeg ikke, men bare starta og slutta forsikringen som det passa meg etter 4 dager - forsikringen på min nåværende MC har da økt månedlig, forståelig, for å kompensere. Så jeg lurer rett og slett på om det fins billigere alternativ... regner med at noen her har vært borti lik situasjon, eller har lure forslag. Alle tips mottas med stor takk! :D
ABS er undervurdert.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Kjøpe MC-forsikring for én uke

Legg inn av SilverSmurfer »

Tror ikke du har noe å tjene på det. Forsikringsselskapene vil jo selvfølgelig helst parkere en sykkel som står parkert i garasjen i stedet for en ukes tid mens den brukes veldig mye. Så å forsikre den for en periode kortere enn 1 måned vil det nok ikke være mye å tjene på.

Brukeravatar
Nhu.dn
Innlegg: 30
Registrert: 13 des 2020, 18:40
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07 2014. Hatt Kawasaki Ninja 250R 2009, Yamaha XJ6 Diversion 2010.
Sted: Oslo

Re: Kjøpe MC-forsikring for én uke

Legg inn av Nhu.dn »

SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:06 Tror ikke du har noe å tjene på det. Forsikringsselskapene vil jo selvfølgelig helst parkere en sykkel som står parkert i garasjen i stedet for en ukes tid mens den brukes veldig mye. Så å forsikre den for en periode kortere enn 1 måned vil det nok ikke være mye å tjene på.
Ikke sant, da fikk jeg bekreftet hva jeg også mistenkte. Greit å høre det fra noen andre å :prf Jeg er helt enig, tenkte til og med at om de visste at jeg kun skulle forsikre den i en uke hvor jeg var masse ute og kjøre, så ville de ikke latt meg engang :lol
ABS er undervurdert.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Kjøpe MC-forsikring for én uke

Legg inn av SilverSmurfer »

Nhu.dn skrev: 10 jun 2022, 17:50
SilverSmurfer skrev: 10 jun 2022, 15:06 Tror ikke du har noe å tjene på det. Forsikringsselskapene vil jo selvfølgelig helst parkere en sykkel som står parkert i garasjen i stedet for en ukes tid mens den brukes veldig mye. Så å forsikre den for en periode kortere enn 1 måned vil det nok ikke være mye å tjene på.
Ikke sant, da fikk jeg bekreftet hva jeg også mistenkte. Greit å høre det fra noen andre å :prf Jeg er helt enig, tenkte til og med at om de visste at jeg kun skulle forsikre den i en uke hvor jeg var masse ute og kjøre, så ville de ikke latt meg engang :lol
Jeg tror det finnes en del regler som tilsier at et forsikringsselskap i utgangspunktet ikke kan nekte å tegne lovfestede forsikringer. Så selv om de kanskje ikke har lyst så er det ikke bare bare å nekte.

Svar