MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Kjedelig og lese slike saker, håper det går bra med han...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Dette er vel feilparkering i stor stil.

Klikk

GSXR

Legg inn av GSXR »

Enda et varsel om tilsvarende feilparkering.
Ganske utrolig at det går an, kanskje påtide å gå over til andre rutiner.

Les selv

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg fikk to krav fra Fjellinjen i vinter. Begge to på en bil som ble skrotet i 1993 og skiltene destruert. Jeg gledet meg til en langvarig sak med Fjellinjen. Jeg startet med å sende dem et fotokopi av fingeren min i posten. Uken etter fikk jeg svar fra dem at det er skjedd en misforståelse og at jeg kunne se bort fra begge regningene. :mrgreen: Det skulle ikke mer til at de trakk seg.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Indian skrev:Jeg fikk to krav fra Fjellinjen i vinter. Begge to på en bil som ble skrotet i 1993 og skiltene destruert. Jeg gledet meg til en langvarig sak med Fjellinjen. Jeg startet med å sende dem et fotokopi av fingeren min i posten. Uken etter fikk jeg svar fra dem at det er skjedd en misforståelse og at jeg kunne se bort fra begge regningene. :mrgreen: Det skulle ikke mer til at de trakk seg.
he he, virksom finger du har Indian :lol:

GSXR

Legg inn av GSXR »

For de av oss som til tider er litt harde på gassen, -flere fotobokser i annmarsj.

Les

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ja, det er bare å ta det rolig. Har enda ikke blitt tatt i en fotoboks, men har en fartsbot. Blei klokka inn i en 60-sone. Spidometret viste 85km/t men med feil spidometer fratrekk av sikkerhetsmargin endte jeg på 71km/t over.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..
Har enda ikke blitt tatt i en fotoboks.
Det har faktisk jeg også tilgode, takk og pris for det :wink: .

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Når det nå dreier seg om fotobokser - finnes det bokser her i Norge (eller Sverige) som knipser deg bakfra? Eller måler snittfarten mellom boksene?
Har vært mye snakk om at det kommer, men jeg har ikke fått meg om det har kommet ennå.

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

Delayla skrev:Når det nå dreier seg om fotobokser - finnes det bokser her i Norge (eller Sverige) som knipser deg bakfra? Eller måler snittfarten mellom boksene?
Har vært mye snakk om at det kommer, men jeg har ikke fått meg om det har kommet ennå.
Tror ikke det, det var snakk om at boksene skulle ta bilder bakfra, men det blei vel stoppa for at det var umulig å identifisere den som kjørte.

Ang. snittfart så er det vel bare øyeblikksfarten som måles av boksene..
Har aldri klart å få en fotoboks til å gå av med for høy fart på sykkelen, men de boksene kommer vel..:(

På E-18 har jeg fått opp måling på fartsmåleren ned fra Liertoppen mot Oslo, men det er også den eneste som sykkelen min har fått reaksjon fra..
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

k2fire skrev:Har aldri klart å få en fotoboks til å gå av med for høy fart på sykkelen, men de boksene kommer vel..:(
Om det ska vara verksamt måste lagen ändras först.

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

rerell skrev:
k2fire skrev:Har aldri klart å få en fotoboks til å gå av med for høy fart på sykkelen, men de boksene kommer vel..:(
Om det ska vara verksamt måste lagen ändras först.
Hvorfor det? Hva er dagens lov som gjør dette ulovlig?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Delayla skrev:
rerell skrev:
k2fire skrev:Har aldri klart å få en fotoboks til å gå av med for høy fart på sykkelen, men de boksene kommer vel..:(
Om det ska vara verksamt måste lagen ändras först.
Hvorfor det? Hva er dagens lov som gjør dette ulovlig?
Det måste vara möjligt att identifiera föraren. Det går inte bakifrån, och utan skylt fram går det inte framifrån heller. Även med skylt fram blir det relativt svårt pga hjälm. Mörka visir gör det ännu svårare. Ska man ta MC i fotobox så måste man troligen avkriminalisera fortkörning och göra om foreleggen till gebyr med ägaransvar, ungefär som med "parkeringsböter".
Sist redigert av rerell den 27 mai 2005, 16:08, redigert 2 ganger totalt.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Delayla skrev:Hvorfor det? Hva er dagens lov som gjør dette ulovlig?
Per dags dato må politiet kunne identifisere føreren av kjøretøyet for å kunne straffeforfølge fartssynderene.

Det betyr i praksis at du kan holde hendene foran ansiktet og slippe unna boten (anbefales dog IKKE).
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Eller det rerell skrev :lol:
Sist redigert av Ronny den 27 mai 2005, 16:09, redigert 1 gang totalt.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar