MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

MC i media / nyhetene

Legg inn av fireman »

Det refereres stadig til ulike hendelser i avisene. Dessverre som oftest negative saker,... men også morsomme og informtive saker dukker opp. Har du en historie vi burde se på?

http://www.fedrelandsvennen.no/livsstil" onclick="window.open(this.href);return false; ... 215630.ece

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jeg har ikke noe med dette å gjøre, selv om det er i samme lokalmiljø de fant en del av mc-ene. Godt de kan få nøstet opp i dette, sikkert mange som har hatt en trist avsluttning på sessongen etter at mc'n er stjålet.

Litt rart at de finner dette i lokalmiljøet mitt, og bare 7-8 min. gåtur til låven. Hva ville en straff for dette være mon tro....?

Les:
http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article? ... 13004/1001
Og:
http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/article? ... 1012/NYHET
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Fjerning av fingerledd, akkurat så mange at de aldri skal klare å skru ut så mye som en tennplugg etterpå :x

Gjest

Legg inn av Gjest »

Jeg så noe mystisk i en falleferdig lokale i Oslo. I mai i år det var noen sykkler og nyere biler der. Jeg sto og ventet på en buss som var til reparasjon og gikk en tur i området.
Litt mystisk da på noen av de bilene ble det skrudd av deler som seter, panser og motorer.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Ser i avisen i dag at politiet sliter med å spore de mc-ene som er stjålet. Det er tuklet med rammenr. på forskjellige vis. De har også stor pågang på tlf. fra folk som har fått stjålet sykkelen.
Politiet ber folk ikke ringe, de tar kontakt. De regner også med at de ikke klarer å spore opp alle sykklene.

Så er det vel betalt ut en del penger fra forsikringen, regner jeg med, så det kan bli salg av mc fra forskjellige forsikringsselskap etterhvert.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Gjest

Legg inn av Gjest »

rogg skrev:Håy..
Ser i avisen i dag at politiet sliter med å spore de mc-ene som er stjålet. Det er tuklet med rammenr. på forskjellige vis. De har også stor pågang på tlf. fra folk som har fått stjålet sykkelen.
Politiet ber folk ikke ringe, de tar kontakt. De regner også med at de ikke klarer å spore opp alle sykklene.

Så er det vel betalt ut en del penger fra forsikringen, regner jeg med, så det kan bli salg av mc fra forskjellige forsikringsselskap etterhvert.
Du kan lese artikkelen her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258680

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg tror at denne saken hadde vært rullet opp tidligere eller at omfanget mindre om kundene i forsikringsselskapene hadde vært bedre behandlet av dem.
I dag kan selskapene flå deg etter oppfinnsomme regler og ingen kan stoppe dem. Jeg for min del blander meg aldri i slike saker for å spare selskapene for penger.
Jeg kjørte 1500 km og brukte ca 100 timer for å spore opp en IF kunde som ødela bilen min og stakk av uten å legge igjen navne og addresse. Jeg ble avvist av If da jeg sendte dem regning for søket. Begrunnelsen var at det er politiet som skal foreta søket.
Med en slik arroganse vil kundene ikke stå i kø for å varsle om forsikrings svindel.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Dette må vi betale skal du se. Nå har forsikringsselskapene fått noe de kan bruke for å øke premien. Det stjeles for mange mc'er....

Men er det mulig at en mann kan gjøre så mye. Det må vel flere personer til for å drive med så storstilt mc-tyveri.
Hvis ikke så har gubben virkelig stått på.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg betaler 265 kroner for answar og 760 for kasko.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Har du forsikra sykkelen i NSB...

Jeg betaler 716,- i ansvar, 923,- i kasko og 91,- i fører og passasjerulykke dette i Gjensidige NOR
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

rogg skrev:Håy..

Har du forsikra sykkelen i NSB...

Jeg betaler 716,- i ansvar, 923,- i kasko og 91,- i fører og passasjerulykke dette i Gjensidige NOR
Jeg har minoritets forsikring fra staten gjennom spesial avtale med Flyktingskontoret, Senter Mot Etnisk Diskriminering og NOAS. Denne forsikringsavtalen er kun for fremmedspråkelige borgere av riket.

Just kidding. :mrgreen: Jeg har veteran forsikring gjennom Gjensidige Nor. Sykkelen min er over 30 år gammel.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Gjest

Legg inn av Gjest »

Pål Anders Ullevållseter kommer til å tøye strikken ekstra langt i neste Paris-Dakar.

Les mer om dette på Dagbladet.no:

http://www.dagbladet.no/sport/2004/12/17/417880.html

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Stjal motorsykkel med gipset arm

Legg inn av fireman »

Jaja,... denne fyren hadde sikkert ikke lappen heller,... ?les mer her

GSXR

Re: Stjal motorsykkel med gipset arm

Legg inn av GSXR »

fireman skrev:Jaja,... denne fyren hadde sikkert ikke lappen heller,... ?les mer her
Kan vel si det slik at det var ikke han som fant opp kruttet :lol:

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Jeg syntes det var tidlig med oppslag av dette slaget i avisen.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_" onclick="window.open(this.href);return false; ... 86946.html
Sist redigert av AJ den 02 jun 2012, 12:12, redigert 2 ganger totalt.
Begrunnelse: Legger denne i "MC media" tråden vår i stedet for egen tråd.

Svar