MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av pekle »

Bor ved Sinsenkrysset. Fordelingen mellom bråkebil og bråkesykkel er noenlunde jevn. Har stort sett slutta å irritere meg over ting, men tenker som oftest at det er en noldus som er ute og kompenserer for et eller annet.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av mekkern »

Problemet er jo ikke "oss" men de som kun har en agenda/et negativt syn på MC...
De får oftere og oftere gjennomslag enn "oss" som insisterer på at "loud pipes saves lives" og annet piss vi dekker oss bak for å bråke litt...
For de har tross alt lovverket på sin side.

"jeg kjører pent i nabolaget og får ingen klager" sier noen-men når en er ute å kjører er man i alle andres nabolag.

Nå skal ikke jeg kaste for mye stein i mitt eget glasshus.. men har brukbar demping på mine MC selv om de er litt i grenseland(noen originale mc bråker nok mer enn mine),og prøver å ikke provosere unødvendig-selv om jeg liker litt brumling..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Snikendeugle »

pekle skrev: 17 jun 2020, 21:24 Bor ved Sinsenkrysset. Fordelingen mellom bråkebil og bråkesykkel er noenlunde jevn. Har stort sett slutta å irritere meg over ting, men tenker som oftest at det er en noldus som er ute og kompenserer for et eller annet.
Det er noe med den oppoverbakken mot Økern/Løren som bare vil at man skal gi jernet... 😅
Det tas til ettertanke.

For øvrig enig i at unødvendig rusing og støy i tett bebygde strøk er ganske dust.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

Ikke akkurat MC, men en artikkel i en svensk avis som viser hvor ubrukelige disse bobilene er med tanke på sikkerhet.
https://www.aftonbladet.se/bil/a/AdeAjr ... -dodsfalla

Man ser jo lang vei at dette er chassis plassert på en simpel ramme. Kjører man bak en bobil så ser man jo hvor "lealaus" disse bilene er. Sleng på en stresset familiefar med to barn samt kone i bilen, ved siden av at doningen er undermotorisert, så har man den klare oppskriften for irritasjon i trafikken.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av KåreDump »

Bjerknez skrev: 18 jun 2020, 13:58 ... så har man den klare oppskriften for irritasjon i trafikken.
Kjenner jeg gruer meg til når tusener av middelaldrende familiefedre med alt for stor nyinnkjøpt respatex-skur ruller ut på veiene!
Det kommer til å ligge strødd med respatex og isopor fra Lindesnes til Nordkapp!

Krysser fingeren for at så få motorsyklister som overhodet mulig havner under en sånn i løpet av sommeren, men frykter det verste! :sorry
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

Lurer på hvordan det føles og få hele innredningen inkludert kniver og bestikk samt tallerker etc, i bakhodet ved en smell. Heldigvis sitter barna bak føreren så dem tar nok den største smellen.

Håpløst kjøretøy spør du meg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

Ser forøvrig ut til at jeg har rett. Se bilde lenger ned i denne saken:
https://www.dinside.no/motor/svaert-hoy ... l/71047103

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av mekkern »

For ikke snakke om de bobilførerene som ikke vil bråbremse pga dekketøyet på bordet og heller presser andre av veien.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 18 jun 2020, 14:57 For ikke snakke om de bobilførerene som ikke vil bråbremse pga dekketøyet på bordet og heller presser andre av veien.
Ja, den er fin. Pass på serviset liksom... :lol

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av pekle »

Snikendeugle skrev: 18 jun 2020, 07:37
pekle skrev: 17 jun 2020, 21:24 Bor ved Sinsenkrysset. Fordelingen mellom bråkebil og bråkesykkel er noenlunde jevn. Har stort sett slutta å irritere meg over ting, men tenker som oftest at det er en noldus som er ute og kompenserer for et eller annet.
Det er noe med den oppoverbakken mot Økern/Løren som bare vil at man skal gi jernet... 😅
Selvfølgelig, fra rundkjøringa ved Rosenhoff opp til Bjerke (forøvrig Norges første firefelts motorvei med midtdeler - står på Riksantikvarens verneliste) er det lett å trå/vri litt ekstra. Gjør det selv innimellom - men permanentmagnet-motorlyden i bilen skremmer ingen, og sykkelen har helt originalt anlegg :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

https://www.f-b.no/59-aring-fra-fredrik ... 59-1889413

Det har ikke bare skjedd EN gang at jeg har opplevd bilister kjøre rett ut der. Derimot er krysset ganske oversiktlig...

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Geiroe »

Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 13:37 https://www.f-b.no/59-aring-fra-fredrik ... 59-1889413

Det har ikke bare skjedd EN gang at jeg har opplevd bilister kjøre rett ut der. Derimot er krysset ganske oversiktlig...
Får ikke sett, har ikke tilgang. Klipp og lim.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

Geiroe skrev: 24 jun 2020, 15:27
Bjerknez skrev: 24 jun 2020, 13:37 https://www.f-b.no/59-aring-fra-fredrik ... 59-1889413

Det har ikke bare skjedd EN gang at jeg har opplevd bilister kjøre rett ut der. Derimot er krysset ganske oversiktlig...
Får ikke sett, har ikke tilgang. Klipp og lim.
Ahh... den satans betalingsmuren!

Her er et lite utklipp:
20.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av Bjerknez »

"Kom kjørende med sin tunge Japanske motorsykkel på forkjørsvei"

"Politiet har foreløpig ikke trukket noen konklusjoner rundt ansvarsforhold"

Ligger vel litt i kortene her hva som har skjedd :knegg

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MC i media / nyhetene

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar