Olje

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Olje

Legg inn av Thor Arne »

Har hørt at det er mulig å bruke vanlig motorolje til bil på mc, men at man må styre unne noen typer. Noen som har noe erfaring med dette?

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Det jeg lest er at i USA brukes det av mange, Shell Rotella som er en diesel olje for sykkler med våt clutch.
For min del bruker jeg vanlig bil olje.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Jeg har våtclutch, så det er sikkert ikke bra å bruke alle typer olje, har lest om dette et sted, men finner ikke tilbake til det.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hvilken sykkel er det du skal ha olje til da?
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Undersøkte litt om Shell Rotella T-Syntetic oljen som er en diesel olje i USA til ca 80 kr for 4 liter. I Norge heter oljen Shell Helix......til nesten 500 kr for 4 liter. Mens i USA selges oljen til lastebil eiere i metal spann får vi i norge en fancy designer beholder i sølv farge.
Jeg regner med at Bondevik er blitt lovet fra høyere hold at vi får det hele tilbake med renter i Paradis når den tid kommer.
Blodpriser.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Får jo kjøpt olje på både 20l og 200l fat. Jeg for min del har veldig god avtale på olje, så jeg får det mye billigere. Har aldrig kjøpt olje på en bensinstasjon.. :wink:
Bilde

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Skal ha olje til en virago 700, men må jo legge til at det ikke er det store problemet å betale det de skal ha i mc butikken. Var bare nyskjerrig på om det var andre alternativer.

Svar