Ser den! Men for meg

Ser den! Men for meg
Er selv fornøyd med Spinnin-Wheel på Mysen. Det er utrolig hvor mye du kan spare hvis du kjøper inn olje, deler etc og tar jobben selv. Ja iallefall det som kan utføres uten noe spesialverktøy og større investeringer :)kaiu skrev: 13 sep 2022, 18:44Er vel T den heter. Som AJ sier "hvithvalen" :).dypen skrev: 13 sep 2022, 18:11Du verden, her går det unnakaiu skrev: 13 sep 2022, 17:50 Kjøpte min KTM SA 1290 i 2019 som hadde gått 45.000 km da. Har nå gått 130.000 og ikke hatt noen problemer. Regner med 100 til :)Er det en T, S eller R du har? Hvilke kjøring har du der det ruller på så jamt med kilometer? Tar du servicer selv eller på KTM verksted evt annet MC Verksted …
Er 98% asfalt kjøring. Flere lange turer til alpene bl.a . Noe gruskjøring i Norge.
Vekstedet har jeg brukt når noe må sjekkes i motor eller f.eks bytte hjullager er Spinnin-Wheel på Mysen. Veldig fornøyd med de. Har hjulpet når ting har hastet foran en langtur.
Nå finnes det flere forskjellige typer materiale i klosser som ikke er sintrede, men det er vanligst at det er sånne egenskapsforskjeller ja.FredrikE24 skrev: 14 sep 2022, 06:59Er du sikker på dette?Gammelsmurfen skrev: 13 sep 2022, 22:46Det er nok sintrede klosser som sitter på, organiske klosser har vesentlig kortere levetid.AJ skrev: 13 sep 2022, 20:2385000 KTM kilometre siden 2019 er det bare å bøye seg i hjelmen avkaiu skrev: 13 sep 2022, 20:11Husker ikke om jeg har byttet 1 eller 2 ganger på mine 85' km. Jeg bruker Brembo LA pads som holder utrolig lenge.dypen skrev: 13 sep 2022, 19:48 Fant på ett annet forum der totalmålet på bremseklossen er 7,7 mm, målte metallplate på min kloss bak som er 3 mm da blir det igjen 4,7 mm slitebelegg på nye klosser. Ser ut som jeg kan kjøre veldig langt på ett sett bremseklosser da![]()
!
Selv har jeg et sett EBC High Performance Organic Brake Pads liggende på varastyre. Men altså ikke noe behov for å bytte enda etter 72K.
Sintrede virker bedre unde våte og skitne forhold, mens organiske har bedre effekt fra starten av nedbremsingen når det er tørt (så fremt de ikke blir for varme).
Interessant, helt klart,dypen skrev: 07 nov 2023, 18:12 God reklame for Yamaha2011 modell XT1200 med 176635 kjørte kilometer.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=327663210
Beskrivelse
Ser bra ut til tross for alder og km stand.
Jo, slik vil det jo alltid være med en sykkel som har såpass høy km.stand. Altså at man vil se og sjekke den selv.dypen skrev: 07 nov 2023, 18:33Beskrivelse
Ser bra ut til tross for alder og km stand.
Slik jeg leser annonsen så må du ta turen for å se sykkel, sykkel er sikkert ok men med slitasje, bruksmerker etc og servicelogg er ikke fullstendig eller eier kan ha utført vedlikehold selv. De har sikkert en del dokumentasjon. Bare 3 eiere utenom forhandlere den har vært innom. Er du ute etter billig «eventyr» sykkel løp og kjøp, denne holder seg i pris for her snakker vi ikke om verditap men service og dekk må alle ha :)
Selv stoler jeg helt klart mer på skriftlig dokumentasjon enn hva som sies i en telefonsamtale.dypen skrev: 07 nov 2023, 20:08 Det er veldig stor tiltro til eget snakketøy og salgsevner selv om bilder i annonse trekker i helt motsatt retning sammen med annonsetekst som er ikke eksisterende. RING RING![]()
E9 med deg der, selv om kommunikasjonen potensielt kan gå en del tregere, så er det veldig greit å ha mest mulig skriftlig.AJ skrev: 07 nov 2023, 20:48Selv stoler jeg helt klart mer på skriftlig dokumentasjon enn hva som sies i en telefonsamtale.dypen skrev: 07 nov 2023, 20:08 Det er veldig stor tiltro til eget snakketøy og salgsevner selv om bilder i annonse trekker i helt motsatt retning sammen med annonsetekst som er ikke eksisterende. RING RING![]()
Det finnes apper som gjør opptak av telefonsamtaler, da har du dokumentasjon på hva som er sagt. Og så lenge det er en samtale du selv deltar i, er det lovlig å gjøre opptak.Gammelsmurfen skrev: 07 nov 2023, 22:09E9 med deg der, selv om kommunikasjonen potensielt kan gå en del tregere, så er det veldig greit å ha mest mulig skriftlig.AJ skrev: 07 nov 2023, 20:48Selv stoler jeg helt klart mer på skriftlig dokumentasjon enn hva som sies i en telefonsamtale.dypen skrev: 07 nov 2023, 20:08 Det er veldig stor tiltro til eget snakketøy og salgsevner selv om bilder i annonse trekker i helt motsatt retning sammen med annonsetekst som er ikke eksisterende. RING RING![]()
Eneste som virkelig duger rettslig om det skulle bli noe større trøbbel i etterkant, ord mot ord, bekjente som vitner etc. blir vanskelig.
Takk :)
Helt enig ang. Nitron.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15 <...>
2: RSV1000R-06: byttet bakdemper, (kan anbefale engelske NITRON)
<...>
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.
Nei, har ikke tenkt annet enn å ha de jeg har nu, eventuelt selge VTRn iom den blir så lite brukt. Nei, ikke kjørt MX siden 2021 da den skar, (rakk ikke fylle etter kjølevann, trolig skjev topp).dypen skrev: 10 nov 2023, 10:17 @GSXR-Erling så du har solgt K1300S‘n din, er det en annen BMW på gang … Får du brukt crosser’n din noe i tillegg til banesykkel’n, det er jo to tidkrevende aktiviteter :)
Kjekt å se deg her igjen ErlingGSXR-Erling skrev:Takk :)
For tynn plusskabel fra batteri til starter. Var en recall på dette i sin tid, easyfix.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15
Av de som er solgt, var K1300S mest kluss med, starterkrets, usikkert inngrep der ga opp etter 35000km, 8k i rep i Tyskland.
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.
Takk for det
Ja, det stemmer, det var byttet, men så gikk det skeis med resten, muligens starterclutch.FredrikE24 skrev: 10 nov 2023, 17:49For tynn plusskabel fra batteri til starter. Var en recall på dette i sin tid, easyfix.GSXR-Erling skrev: 09 nov 2023, 22:15
Av de som er solgt, var K1300S mest kluss med, starterkrets, usikkert inngrep der ga opp etter 35000km, 8k i rep i Tyskland.
Het foresten ZZR-Erling her tidligere.