Moto Guzzi er ett av få merker som jeg virkelig syntes er interessante. Når jeg tenker meg om er det vel nesten kun italienske merker jeg følger med på. BMW, KTM, Honda, Triumph etc ser man "overalt", men det er noe spesielt med de mer "sære" merkene syntes jeg. Så på en måte unner jeg Moto Guzzi all den suksessen de kan få, men samtidig håper jeg ikke det blir ett merke for massene. Da mister de noe av sjarmen som jeg liker. Jeg er kanskje litt unormal der, men syntes sært er gøy :)
Har trålet en del Guzzi forum rundt om, og det med kvaliteten har jeg ikke noe inntrykk av er noe problem. Det har vært noen problemer med sensorer og mapping som det har vært klaget på, men det er omtrent det. Dette skal også ha blitt utbedret fra fabrikk på nye utgaver. I USA ser jeg de klager på leveringstider på deler, men har ikke inntrykk av at det samme problemet gjelder i Europa. Guzzi går jo for å være ganske enkle mekanisk, så det er ikke så mye som kan gå galt, og de er lett å skru på selv.
Det er sikkert merker som er bedre på kvalitet, men for min del er det viktigere at sykkelen vekker de rette følelsene for meg mtp lyd, vibrasjoner, utseende etc, og der krysser de av de flere bokser enn de fleste andre merker.
Nevnte sært over her, og kom til å tenke på noen som kollegaer. De var en gjeng fra jobb som dro til India og kjørte, de fleste tok med seg Royal Enfield hjem. Han ene jeg jeg jobber med har en som trimmet til nesten 50hk, det er gøy. En annen kjøpte med seg en Royal Enfield diesel! Det er sært det, men veldig gøy