Turtallssperre

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Turtallssperre

Legg inn av Rockeren »

Mopeden min går i ca 70 på sletta. Har hørt at hvis jeg blir stoppa,så får jeg bot og blir avskiltet. Er det noen som vet om noen billige turtallsperrer med fjernkontroll? Da kan jeg jo til en viss grad jukse meg unna.. Bare et trykk på knapped i lomma, og vips 45 km/t..
Eller er det ikke så enkelt?
Jeg har en 2004 modell Hongyi Sprint SE 50ccm
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Sett på en skjult Av/På bryter. Når du blir stoppet så klarer de ikke a starte mopeden din. :mrgreen:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Hehe.. Kunne jo vært artig det... Men det blir kanskje litt mistenkelig? Kommer der og mopeden går. Jeg går av,de setter seg på og mopeden stopper.. Ikke mulig å starte. De bøåser i det, jeg setter meg på og starter, kjører videre. Bra forslag Indian, men jeg tror nok det vil vekke mistanke.. :? :roll:
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Gjest

Legg inn av Gjest »

Rockeren skrev:Hehe.. Kunne jo vært artig det... Men det blir kanskje litt mistenkelig? Kommer der og mopeden går. Jeg går av,de setter seg på og mopeden stopper.. Ikke mulig å starte. De bøåser i det, jeg setter meg på og starter, kjører videre. Bra forslag Indian, men jeg tror nok det vil vekke mistanke.. :? :roll:
Pøh, det funker kjempebra!

Jeg har gjort det selv, bare skjul bryteren godt. Disse politimenneskene har ikke peiling allikvel. Når det viser seg at det ikke går å få startet den, får du nok bare trille den hjem vettu :lol:

Tro meg: det funker!

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Hmm... tja, kanskje det kan funke.. Men hvor i huleste skal jeg plassere den på en scooter? Det må jo liksom ikke synes at jeg slår på/av en bryter... Og de må jo ikke kunne finne den og slå den på... Hmm.. tenke,tenke..
Noen gode forslag :?: Usynlig,men likevel være diskrè slik at det ikke synes at jeg slår av/på en bryter....
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Der finnes brytere som du slår på ved å stikke inn et pinne. Når du kommer til en kontroll så trekker du den ut og mopeden starter ikke igjen.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Ja,det er mange muligheter,men hvor skal jeg gjør av det på en scooter? De kan jo ikke se at jeg gjør noe for å stoppe mopeden...
:idea: : Jeg kan jo muligens sette en bryter på "gulvet" der jeg har bena.
Opp i framkant,liksom. Der kan den jo gjøres usynlig.

Nei, det tror jeg blir veldig komplisert. Det enkleste er nok en sperre med fjernkontroll. Usynlig,og ikke mulig å se/finne ut av.
Det er nok billigere enn å betale 3 timer på verksted for å sette opp en av/på bryter..
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Svar