Å bytte bremseveske.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Å bytte bremseveske.

Legg inn av Indian »

Det er lettere å bruke en sprøyte for å bytte bremseveske på sykkel og det blir en enmanns jobb.
Pump ut gamle veslen og fylle opp fra luftventilen, så slipper du å lufte systemet.
Jeg bruker en klyster sprøyter som jeg kjøpte fra apoteket og en kort lengde med klar slange av plast.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Kan også bruke en klar tynn slange som festes på lufteskruen(nippel). slangen puttes så ned i en flaske som det er litt bremseveske i. dette for at det ikke skal draes inn luft når en pumper. Da er det bare å sette en flaske opp/ned i beholderen og pumpe i vei.
Når den nye bremsevesken kommer i gjennom systemet vil en se det , den nye er mer blank/ lys en den gamle..
Sist redigert av rogg den 13 des 2004, 09:40, redigert 1 gang totalt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

rogg skrev:Håy..
Kan også bruke en klar tynn slange som festes på lufteskruen(nippel). slangen puttes så ned i en flaske som det er litt bremseveske i. dette for at det ikke skal draes inn luft når en pumper. Da er det bare å sette en flaske opp/ned i beholderen og pumpe i vei.
Når den nye bremsevesken kommer i gjennom systemet vil en se det , den nye er mer blak/ lys en den gamle..
Du har misforstått det jeg skrev. Jeg snakker om å fylle beholderen fra ventilen.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Å bytte bremseveske.

Legg inn av rogg »

Indian skrev:Det er lettere å bruke en sprøyte for å bytte bremseveske på sykkel og det blir en enmanns jobb.
.
Mulig det..men dette var bare et forslag til, til å BYTTE bremseveske på en sykkel. Funker veldig bra på biler også. Må bare passe på at det ikke går tomt i den flasken som står opp/ned i beholderen
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar