Overvåkning av nettsamfunn.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av jhn »

Den bota va bare ei lita avsporing, ikke tenk på det.
De mc førerne du snakker om,de vil være der uavhengig av hvordan UP gjør jobben sin og hører hjemme i en annen debatt.
Men det her e vel snakk om mere enn bare mc.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av mekkern »

Hvis du leste siste del av innlegget så dekker det mer enn MC-førere,vi har mange eksempler på 4 hjul også og er en del av problemet med ulykker de også.

klart kontroller av hastighet har sin nytte de også men fokuset ligger stort sett på dette da det også gir inntjening.
allt annet koster penger og da er det straks vanskeligere-selv om samfunnsøkonomisk er det jo ikke tvil om lønnsomheten (se bort i fra det politiske ønsket om dårlige/dyre veier for å holde farten nede og tvinge oss over på kollektive løsninger som fks buss og gods på jernbane)

Tanken med denne tråden var om noen fra andre siden av bordet(myndighetene/politiet) kunne komme med litt tilbakemeldinger av de tanker mange gjør seg grunnet utviklingen i agenda når det gjelder trafikkovervåkning/sikkerhet,og at de bruker forumer for egen berikelse av informasjon men gir 0 tilbake.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Geir »

mekkern skrev:Vi vet jo alle at øvrigheta titter på hva som blir skrevet på nettet-også her hos oss.

vet jo dette i forbindelse med fks at vi skulle møtes på Smia i Svelvik/berger og da hadde de "plutslig" laserkontroll rett borti gata på søndagen.

Det jeg savner er litt engasjement fra disse samme "overvåkerne", ikke bare ensidig uthenting av informasjon men gi litt tilbake også.-mange avdisse er jo på veiene hele døgnet og har en mulighet til å informere både bilister og motorsyklister om både generelle farer/trafikkfeller og uønsket adferd.

Diskusjoner rundt emner der de er de rette til å svare er også ønskelig-de kan sitte på info vi ikke vet om.

Dette kunne muligens gitt litt mindre "dem mot oss" trend slik det er i dag....er nok ikke så mange som ser udelt positivt på fks trafikkovervåkningen slik den drives i dag. ;e
At det gjennomføres fartskontroller på smale uoversiktlige 60-soner på sterkt trafikkerte veier (f.eks. 60-sonene på E39 fra Sandvikvåg retning Stavanger) kan jeg se poenget med i de fleste tilfeller og forholdsvis enkelt forbinde med trafikksikkerhetshensyn.

Men det er unntak; hva er poenget med fartskontroller på oversiktlige strekninger på nattestid der det maks ferdes en bil hver andre time? Og ikke minst laserkontroller - bakfra - i 80-sone på vei med to felt i hver retning og solid midtdeler (Fritz C Riebersveg i Bergen). Politionkelen sitter f*en meg bokstavelig talt i buskene og sikter seg inn på hekken din! Over 90 der og det er bare å hale frem lommeboken. Synligheten til politiet - som er vedtatt som en viktig trafikksikkerhetsfaktor - forsvinner helt fordi politiet gjør sitt beste for å være usynlige. I tillegg legges grensen så lavt at det er stort sett"vanlige" trafikanter som tas. Råkjørene blir advart av aktiviteten og slipper unna. I slike tilfeller mistenker jeg at oppfylling av et eller annet budsjettmål ligger til grunn for kontrollvirksomheten - ikke trafikksikkerhetshensyn. At veien er dimensjonert for betydelig høyere hastighet hjelper jo heller ikke på forståelsen for slike kontroller... ATK fatter jeg ikke hensikten med i det hele tatt - slikt blir det jo bare kengurukjøring av, og "storebror ser deg" følelsen er påtagelig; hvem vet om ikke det tas bilde/film av andre enn "fartssynderne"? Etter hva jeg har hørt blinker det jo ikke engang lengre når det tas bilde.... :-k

Jeg har altså ikke problemer med fartskontroller som er meningsfylte og som faktisk har til hensikt å bidra til økt trafikksikkerhet. Som oftest er politifolkene som utfører disse kontrollene helt vanlige tenkende mennesker som gjør en viktig jobb tross alt. De jeg virkelig har problemer med er geniene som står bak fartsgrensene og trafikksikkerhetstiltakene her til lands! Den gjengen bruker teorien om at lavere fart gir færre ulykker for alt den er verdt og vel så det. Det produseres til og med reklamefilmer som ensidig fokuserer på hvor livsfarlig det er å kjøre i 90 i stedet for 80. Ingen andre faktorer tas med! De ignorerer kaldt det faktum at mindre spordybde i veibanen, bedre dekke (økt friksjon), større veibredde, vegetasjonsrydding, midtdelere, osv. ville bidratt vel så mye på ulykkesstatistikken. Grunnen er jo åpenbar; å redusere fartsgrensene koster ingenting. Det gir snarere inntekter i form av bøter fra frustrerte bilister og motorsyklister. :ills

Altså; byråkratene, forskerne og til sist politikerne er de rette å stille til veggs, men dessverre er det slik med dette som med alt ellers i verden; de som er ute i felten blir utsatt for frustrasjonen fra vanlige folk, det svares med "vi gjør bare jobben vår" og dermed har vi "oss og dem" forholdet. ](*,)

Det jeg alltid har lurt på er hvor digre organisasjoner som NAF og dess like blir av? NMCU er små, men fremstår som mer virksomme enn NAF, KNA og de store guttene. Der er de visst fornøyde bare de får inn medlemskontingenten slik at de kan koste på seg et nytt digert adm. bygg og sende folk på messe i utlandet for å skrive om fremkomstmidler i 2 mill + klassen som ingen har råd til likevel... :punch

Pokker, ble revet med her et sted og er ikke sikker på om jeg er helt "on-topic" i det hele tatt. For sent på kveld til at jeg gidder å vurdere det noe nærmere også - dere får leve med det... 8)
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Erman »

FJZZR skrev:Jeg ville vel bli overrasket hvis Politi/UP begynner å skrive på mcsiden. Tror også de har en policy om at de ikke skal opptre på den måten.
Når det er sagt, så har jeg opplevd et par ganger og IKKE bli bøtlagt under forbikjøringer hvor jeg kunne fått en smekk. Og har også hørt om flere som har blitt behandlet realt og mer enn det i sånne sammenhenger. Politifolk er forskjellige de som alle oss andre.

Den (ene) bota jeg har fått, den fortjente jeg :-)
Det er godt mulig de har det, men det har stoppet verken lederen for Politiets Landsforening eller PST i å Twitre om saker de helst skulle holdt kjeft om.
Jeg må si jeg savner engasjement fra feks. Tango MC i slike forum. Regner med at de tjener mer på å opplyse om ting fremfor å ta oss når vi har "uvitende syndet"...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Mysil
Innlegg: 81
Registrert: 27 feb 2010, 18:04
Motorsykkelen din: Ducati Scrambler Icon 2016

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Mysil »

Tror også de har en policy om at de ikke skal opptre på den måten.
Dette er nok veldig korrekt i de aller fleste offentlige etater.
Dersom noen går ut og ytrer seg om egne meninger og erfaringer, så kan det fort kobles slik at det er etaten som mener dette.
Derfra er veien til kjipe jobber i kjelleren eller andre, mindre hyggelige steder kort.


Eg fulgte for en tid siden en blogg av en britisk politimann. Han var anonym (iallefall så anonym som man kan være på www), og hadde en del kommentarer som var kritiske til ledelsen, både lokalt og sentralt, av det britiske politiet.
Media fikk snusen i denne bloggen, og i et trekk for å forsøke å beholde jobben, så ble bloggen nedlagt.


Eg er veldig enig i at det kunne vært hensiktsmessig å få innspill fra politietaten på en del forhold rundt trafikk og ellers, men eg tror at det beste/sikreste kanskje hadde vært å invitere pressefolk fra politiet/UP til å være med på forumet.
Det hadde kanskje også vært en tanke å koblet opp Vegvesenets presserom i en slik setting?

Uansett, det var nå mine tanker rundt et tema som eg ikkje har lest alt om ennå ;-);)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av jhn »

Stortinget har vel egen mc-klubb, send de en mail.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av MaxTron »

Storting og regjering er vel nå stort sett sammensatt av folk som aldri har vært ute i "det virkelige liv", virker som det er gjort med hensikt, og noe av det de jobber hardest for å få til!!

En klubb for folk som er fullstendig ubrukbare til å gjøre ett dagsverk i det private næringsliv, og som har som hovedmål og sørge for hverandre, og at de blir sikret urimelig høye pensjonsordninger. Og sånne skal bestemme og lage lover for oss som faktisk befinner oss i "det virkelige livet" som de sørger for å være skjermet ifra! Og på toppen av det hele sørger de selvfølgelig for å produsere nye offentlige stillinger for å ha en plass og plassere disse broilerne!!

Når det gjelder trafikksikkerher er æ personlig av den oppfatning at det er MYE tryggere å kjøre 10-20 for fort i en forbikjøringsituasjon, og komme seg fortest mulig tilbake til sitt eget kjørefelt, enn å kjøre akkurat på fartsgrensa, og bli nødt til å befinne seg i motsatt kjørefelt 3-5 ganger så langt. men det er nå mæ :-J
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Intruder »

Ja,det er klart at en RASK forbikjøring er absolutt tryggest,ingen tvil. :[-X

I så fall ville de såkalte gjennomsnittsmålere være mer " rettferdige" om
en kan bruke det uttrykket.... :thumleft
Når det gjelder risikoaktiviteter her til lands er spesialister og bedrevitere fort
på banen... =; :\m/: :-k *mas
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av MaxTron »

Intruder skrev:Ja,det er klart at en RASK forbikjøring er absolutt tryggest,ingen tvil. :[-X

I så fall ville de såkalte gjennomsnittsmålere være mer " rettferdige" om
en kan bruke det uttrykket.... :thumleft
Når det gjelder risikoaktiviteter her til lands er spesialister og bedrevitere fort
på banen... =; :\m/: :-k *mas
ja, "spesialister og bedrevitere" er ofte fremme med fine titler, grafer og simuleringsprogram som de presenterer på TV, og når de er ferdig så lurer en på om de noengang har vært ute i trafikken i hele sitt liv.
Og en blir redd for om det er sånne "utredninger" som legges til grunn for om veier blir utbedret eller ikke :dontknow
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Dexter »

Er ikke Siv Jensen eksosrype da? FrP-MC-klubb :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Bubbu »

Mc rype av den gode gamle sorten. :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
(The Beast )

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Svein2 »

Stortingets MC klubb heter Løvebakken MC-Klubb med Hallgeir Langeland som president. :thumleft

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Sprint »

Bubbu så gamle eksosryper kalles sothøner. :bananas
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Bubbu »

Sprint skrev:Bubbu så gamle eksosryper kalles sothøner. :bananas
Ok da er det notert. Ikke så dreven i dette enno :redface Æ trudd det va gammelhøn det va æ :knegg
(The Beast )

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Overvåkning av nettsamfunn.

Legg inn av Svein2 »

Man må ikke undervurdere eksosryper.
Racing.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar