Gåte nr 2....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Gåte nr 2....

Legg inn av Indian »

Det var like etter 2 verdens krig. Landet var slått av de allierte og de satt igjen med store lagre av fly kompressor motorer. En mann fant ut at det kunne lages en to-hjuling med disse motorer...... i dag er det blitt solgt millioner av disse.
Hvilket merke sikter jeg til.
Vinneren får æren av å spandere en 6-pack på meg....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Gåte nr 2....

Legg inn av rogg »

Håy..
Indian skrev:Det var like etter 2 verdens krig. Landet var slått av de allierte og de satt igjen med store lagre av fly kompressor motorer. En mann fant ut at det kunne lages en to-hjuling med disse motorer...... i dag er det blitt solgt millioner av disse.
Hvilket merke sikter jeg til.
Vinneren får æren av å spandere en 6-pack på meg....
6-pack....????Går med svensk folkøl og antar jeg....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Nope, det skal ikke være noe som Bondevik har i kjøleskapet. Jeg kan godta øl fra Systembolaget i Strömstad...
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy
.....OK..... :D
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Kawasaki
"Kawasaki Heavy Industries som konsernet heter i dag, ble grunnlagt allerede i 1878 av Shozo Kawasaki. Han grunnla et skipsverft i Tokyo dette året. De første industriproduktene kom i årene rundt 1908, og var ulike transportmidler som lastebiler, lokomotiv og annet kommunikasjonsmateriell. I 1937 startet de med flyproduksjon, og det var i disse lokalene at den første motorsykkelen ble laget. Etter 2.verdenskrig gikk det dårlig med flydivisjonen i konsernet, og det ble besluttet å trappe ned flyproduksjonen til fordel for motorsykler. I 1950 kom den første modellen under betegnelsen KE, og var en firetakter på 148 ccm. Etter å ha laget denne sykkelen noen år, kom det igang produksjon av totaktsmotorer på 58 ccm. Motorsykkeldivisjonen var en liten men voksende del av konsernet. I 1960 ble det imidlertid bestemt at mc-produksjonen skulle trappes opp, og en ny fabrikk ble bygget i Kobe. Den første sykkelen som rullet av samlebåndet i Kobe i 1961, var en totakter på 123 ccm. Dette var også den første motorsykkelen som hadde Kawasaki-emblemet på tanken. De tidligere modellene hadde navnet Meihatsu, etter datterselskapet av samme navn som tilhørte Kawasaki-konsernet. Tidlig på 60-tallet kjøpte de Meguro, og sikret seg samtidig et meget godt forhandlernettverk. Meguro var japans eldste produsent av motorsykler, og deres firetaktere skulle etterhvert bære Kawasakiemblemet.
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Flere som vil forsøke seg?.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Svaret er Vespa.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hmm... fillern.. 8)

Har du noe mere utdypende svar? Litt om historien?
Bilde

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Svar