Banning!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar

Bør vi sensurere banning på forumet?

Ja
0
Ingen stemmer
Nei
9
100%
 
Stemmer totalt: 9

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Banning!

Legg inn av Ronny »

Hei alle sammen!

Ville bare høre hva dere synes om banning på forumet.

Er dette styggedom vi må heve oss over og sensurere?
Eller bør det være lov å drive litt "bannskap" som det heter på godt nord-norsk?!?

Synspunkter mottas med takk!
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det blir litt for mye storebror ser deg syntes jeg. Vi kan vel alle kanskje moderere oss mht. banning, men sensur liker jeg ikke.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Bannskap er et krydder i språken, som ikke bare er tiltenkt nordlendingen. Jeg er selv en av de som har lov til å kalle en politibetjent for "[sensurert]" uten å bli straffet for det.

Men det er ikke noe jeg vil bruke i et slikt forum. Det finnes mange andre ord å bruke, men når det virkelig må fremheves noe da vil jeg nok ty til bannskap eller kraftutrykk.
Bannskap er for å virkelig understreke virkningen eller betydningen for et budskap.
Mange gode historier og vitser vil miste poenget uten noe saftige kraftutrykk...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

Nei, jeg tror de fleste her på forumet er såpass voksne at de vet når de bør bruke kraftuttrykk og når de ikke bør det.. Vi har jo passert 18 de fleste her? :lol: Så jeg synes at vi bare skal bruke innsiden av hodet og tenke oss om før vi banner! :) :wink:
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Synes ikke et forbud er veien å gå..... la det være opp til hver enkelt medlem å skrive som han vil. Hvis det blir et problem så kan vi ta opp saken.
Ellers foreslår jeg at somaliere nektes medlemskap her. :mrgreen:
Just kidding. :D
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

GSXR

Legg inn av GSXR »

Synes ikke vi er mye preget av uhemmet bannskap her på forumet, og om det så skulle komme en eller annen kraftsalve for å virkelig sette fingeren på noe
så er da ikke det noe farlig.
Utpreget bruk av banning blir fort noe annet, da synes jeg det krever en eller annen form for reaksjon.
Det bør være en balansegang her.
Som sagt så kommer bannskap i flere former, og med godt gammeldags folkevett er det ikke vanskelig å tenke seg til hva som er grei ordbruk og ikke :wink:.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

GSXR skrev:Utpreget bruk av banning blir fort noe annet, da synes jeg det krever en eller annen form for reaksjon.
Det bør være en balansegang her.
Da anser vi debatten for å foreløpg være avsluttet. Jeg fjerner umiddelbart sensureringen av banneord.

Skulle noen derimot ha noe mere å innvende, er de selvsagt velkomne til det, men det virker vel som om dere er ganske enige med meg.

Vi tar uansett en fortløpende vurdering av tilstanden. Takk for gode innspill i det "demokratiske" forumet vårt :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar