Årets første?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Årets første?

Legg inn av Indian »

Samme igjen. Ingen biler innblandet.
28-åringen hadde stor fart og ble kastet 40 meter etter han kjørte inn i et steingjerde.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268273
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

Det er tragisk det. Jeg tror at noen folk ikke er klar over hvor lite kontroll de har i stor fart.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

....ja og flere skal det desverre bli.... :cry:
Bilde

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Lånt sykkel ?

Legg inn av k2fire »

Leste at han hadde lånt sykkelen, det bør være en påmindelse til alle om å tenke seg om før man låner ut sykkelen sin...
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ja jeg har hørt at det er oftest på lånt sykkel at ylykkene skjer? vet ikke om det stemmer,men..

Det er vel da sykkelen virkelig skal testes..
Bilde

Brukeravatar
LinnSurion
Innlegg: 94
Registrert: 23 feb 2005, 23:54
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av LinnSurion »

Og kanskje da man ikke vet hvordan sykkelen oppfører seg i stor fart, for det er forskjelig fra sykkel til sykkel.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Tragisk uansett hvordan det skjer, og hvem som er skyld i det.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Statistikken sier visstnok at uerfarne motorsyklister på lånt/leid sykkel, har utrolig høy risiko for å forulykke de 10-12 første minuttene.

Da røyk "nullvisjonen" i år også...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Kforb
Innlegg: 24
Registrert: 23 jan 2005, 16:22
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kragerø

Legg inn av Kforb »

"nullvisjon" har jeg hørt det å... :) synd å si det men.. Det er desverre altfor mange ulykker på veiene. Håper det er flere enn meg som tar det inn på seg, og tenker seg litt om når de skal ut å kjøre.

Finnes det noen tall på antall omkomne/skader på mc i 2004?
Prosentandelen er vel synkende i forhold til antall sykkelister?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Det var nog desvärre nr 2 i år.

Talen för 2004 var
Antal döda: 33
Antal skadade: 631

Talen för 2003 var
Antal döda: 30
Antal skadade: 660

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Jeg låner aldri bort sykkelen til kompisser, fikk streng beskjed og ikke gjøre det da jeg tok lappen på mc.

Er nok riktig dette var nok nr to. triste greier, la oss håpe det blir med disse to da.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg kunne låne ut sykkelen for mange år siden men siste gang var da en som lånte sykkelen til butikken. Jeg så ikke sykkelen i flere dager.... Da var det stopp.
Det skjedde i østen.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Kforb skrev:Håper det er flere enn meg som tar det inn på seg, og tenker seg litt om når de skal ut å kjøre.
Jeg PRØVER å ta ta det inn over meg, og klarer det faktisk forbausende ofte oxo. Men jeg synes faktisk det er kjipt når folk (les: folk som aldri har hatt behov for mer spenning enn å omorganisere frimerkesamlingen sin) belærer meg om hvordan man skal opptre i traffikken. Da står jeg der med dårlig samvittighet og nikker skamfullt bekreftende til hvor egoistisk gjort det er å kjøre for fort osv :oops:

For det er jo unektelig egoistisk, eller?!?

Når sitter jeg jo litt i glasshus her siden jeg har mista lappen for å kjøre for fort på sykkel, men jeg skal prøve å være litt ærlig nå:

Jeg digger fart og spenning. Om det er Go-kart, dykking, fallskjermhopping eller MC/bil kjøring.

Det står i grell kontrast til det å være småbarnsfar, og en ansvarlig voksen.

Jeg FORSØKER å "holde meg i skinnet", men det er slettes ikke lett for meg. Jeg ELSKER fart og spenning, men jeg elsker også familien min.

Jeg skulle ønske jeg hadde en R-sykkel, det er drømmesykkelen min (GSX 1000 R), men jeg forstår at jeg ikke er bygd for å kunne klare å kjøre sånn nogenlunde greit på en sånn sykkel.

Jeg har hatt en CBR 600 F3, men jeg innså raskt (3 måneder hadde jeg den), at jeg måtte selge sykkelen før jeg lå i kista.

Valget for meg var en Shadow, som jeg sånn nogenlunde klarer å kjøre rolig på, eller ikke å ha sykkel i det hele tatt. Jeg har prøvd å ikke ha sykkel, men kona "tvang" meg til å kjøpe Shadowen, fordi hun så at jeg ikke var lykkelig og hel uten MC.

Sykkel har for meg vært en lidenskap og en drøm siden jeg var liten gutt. Jeg må nok innrømme at jeg klarer meg sikkert uten, men jeg føler faktisk et stort tap, og at jeg på en måte ikke er helt "meg selv", uten å ha sykkel.

Hvorfor kan vi ikke få en bane her på Sørlandet?!? Det hadde vært maks for meg og alle andre med litt "fart i kroppen", å få rast litt fra seg under kontrollerte forhold.

Det var snakk om at det kanskje skulle bli bane på Evje, en time nord for Kristiansand. Nå må jeg kjøre i 5 timer til Rudskogen. Folk i Stavanger må vel kjøre i minimum 8 timer da? :roll:

Merkelig opplegg dette her med fart osv. Man vet det er uansvarlig, dumt og direkte farlig, men vi gjør det alikevel. Kommer nullvisjonen noen gang til å forandre på det?!?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Enda en dødsulykke....Stavanger
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=268869
Sist redigert av Indian den 24 mar 2005, 09:49, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Dette ser ikke lyst ut for statistikken. Bare ikke noen politikere eller forsikrings selskap får vann på mølla nå.

Svar