Når tar du ut sykkelen din på veien?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

D_Demon skrev:
rerell skrev:Premiär igår. Kallt.
Tar jeg ikke helt feil er det ikke så rart det var kaldt, mye tippa speedometer over på? :wink:
Ingen aning. :roll:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Virket ikke speedometeret.......

Ja da fikk jeg årets første kjøretur i regn. Skal si det skifter fort. Blå himmel og sol til arb.dagen nesten var over, og så kom regnet.
Må vel kjøpe meg en regndress snart...

Noen gode tips...?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

rerell skrev:
D_Demon skrev:
rerell skrev:Premiär igår. Kallt.
Tar jeg ikke helt feil er det ikke så rart det var kaldt, mye tippa speedometer over på? :wink:
Ingen aning. :roll:
Hehe, gikk så fort at du heller måtte passe 100% på veien enn å sjekke speedometeret? Det er jo noe du kan si når du blir stoppa av vår onkel i blått. "Sorry, hadde bare ikke muligheten til å sjekke speedometeret mitt, gikk for fort til at jeg turte"

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

D_Demon skrev: Hehe, gikk så fort at du heller måtte passe 100% på veien enn å sjekke speedometeret? Det er jo noe du kan si når du blir stoppa av vår onkel i blått. "Sorry, hadde bare ikke muligheten til å sjekke speedometeret mitt, gikk for fort til at jeg turte"
Har faktiskt testat det argumentet en gång (nästan iaf). Jag blev stoppad i 107 km/h på en 70-sträcka (mitt i skogen!) för några år sen. Det är 2 km/h över "körkortsgränsen". Jag hade precis kört om 2 bilar och återgått till rätt körfält när jag blev "skjuten". Till mitt försvar sa jag att det rimligtvis måste vara bättre att komma förbi bilarna och återgå till rätt körfält så fort som möjligt (inom rimliga gränser), än att ligga och sega sig förbi under lååång tid, och riskera att få möte. Det höll givetvis inte, och jag blev fotgängare i 3 månader och 4-5000 fattigare.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Er vel vanskelig å argumentere seg i fra en fartsovertredelse. I alle fall her til lands. Er det noen som er tro i tjenesten er det vel onklene våre...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

*Kremt* *host*...

Tror jeg holder kjeft jeg :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

når man ser på hvor enkelte kontroller er plassert er det vel egentlig pengeinnkreving onkel driver med.
De er ikke ute for å øke trafikksikkerheten, men kun for å skrive ut bøter.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

pelsen skrev:når man ser på hvor enkelte kontroller er plassert er det vel egentlig pengeinnkreving onkel driver med.
De er ikke ute for å øke trafikksikkerheten, men kun for å skrive ut bøter.
Plassert? Åssen da mener du?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg gjør noe aktiv for trafikksikkerheten. Hvis jeg ser en kontrol og jeg har tid, så lager jeg en kø bak meg og så lose bilene trygg gjennom kontrollen. :mrgreen: Sist mandag i Drammen da det var stor kontroll der. Jeg ledet en lø på ca 500 meter (som jeg hadde laget) gjennom. Sikkert mange ble irritert da jeg fikk motorstopp like før en sving men som forsto poenget da vi passert 4 politibiler som hadde ingen fangst.
Det hele startet i 1989 da jeg fikk en bot på 750 kr og jeg kjørte frem og tilbake med kø bak meg og vinket til politiet mens jeg passert.
Sist redigert av Indian den 07 apr 2005, 18:22, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

pelsen skrev:når man ser på hvor enkelte kontroller er plassert er det vel egentlig pengeinnkreving onkel driver med.
De er ikke ute for å øke trafikksikkerheten, men kun for å skrive ut bøter.
Håy..

Jeg sitter med et inntrykk av at onkel holder seg til samme plassene når det gjelder kontroller.
De gangene jeg har kjørt forbi kontroller har de stort sett vært på samme plass som før.

Er man en del på veien så lærer man seg hvor de står...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

rogg skrev:Håy..
Er vel vanskelig å argumentere seg i fra en fartsovertredelse. I alle fall her til lands. Er det noen som er tro i tjenesten er det vel onklene våre...
Självklart, jag trodde ju inte att det skulle fungera heller, men jag var ju tvungen att testa. :)

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

Ronny skrev:
pelsen skrev:når man ser på hvor enkelte kontroller er plassert er det vel egentlig pengeinnkreving onkel driver med.
De er ikke ute for å øke trafikksikkerheten, men kun for å skrive ut bøter.
Plassert? Åssen da mener du?
jeg har sett snuten stå rett etter 50 skilt, for å få tatt de som bare har sluppet gassen.

har også sett dem på steder der folk vanligvis benytter anledningen til å kjøre forbi.
De står jo på sånne steder for å få størst mulig fangst.

Som Rogg skriver så står de som regel på de samme stedene, kjører man mye så vet man hvor det kan være kontroll.

En bil parkert på en bro over veien kan være snuten. En bil parkert på en sidevei med fronten rettet mot trafikken, på en plass med god oversikt er veldig ofte snuten. Sitter det noen i bilen er det ingen tvil..
Jeg har spart mange penger ved å bremse opp når jeg ser slike parkeringer.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

17.April

Legg inn av rogg »

Aaahhh...
Jepp... i dag blei det asfalt under Shadowen. 17.April ble min første vårtur, og det gjorde godt.
Med litt sur vind, og noen skyer som ville dekke for solen, fyra æ i gang han Shadow. Luska meg stille opp til R319, økte turtallen....giret....ga gass...jo det virket greit. Og Du hvor hærlig det var.
Gli bortover tørr asfalt, høre vindsuset og kjenne vinden presse seg mod brystkassa. Høre motoren som maler som en gjellmons i solsteiken i en vinduskarmen. Ja man kan jo bli rein poetisk av en slik opplevelse...
Så nå er sessongen i gang for meg....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Ikke kommet meg på veien ennå jeg, men ut i uka blir det nok. :D
Bilde

Rolf
Innlegg: 9
Registrert: 25 des 2005, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Berger

Legg inn av Rolf »

Hadde 4. turen denne påsken i dag. Ble en tur til Drøbak, selvom det var litt surt var det deilig. Og masse folk i Drøbak
:lol:
Fortsatt 19 jeg.... +Moms da
Rolf
MSN: har det ja..

Svar