Dyre delepriser

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Erwin
Innlegg: 7
Registrert: 11 apr 2005, 21:35
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 2008
Sted: Moss

Dyre delepriser

Legg inn av Erwin »

Har noen her erfaringer med å handle inn deler fra leverandører ute i den vide verden?
Skadet ifjor en bitte liten plastdel på kåpa til en Yamaha og ny prises denne til 1700,-. Produksjonskost kjenner jeg ikke, men neppe over 25-50,-

På en kjøretur ikveld kom det kraftig bråk fra speedometeret, det varte i noen få sekunder og var hørbart i 70 Km/t etterpå var instrumentet dødt.
Gruer meg til å høre hva prisen på dette er, kan vel sansynligvis kjøpe ny sykkel med bakgrunn i erfaringen av hvordan en liten plastbeta prises.

Er våre norske leverandører for dyre? Er det mulig å handle disse tingene inn
fra leverandører i utlandet til en bedre pris? Har noen erfaringer å dele?
Erwin

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg har kjøpt mye på nettet, og det vet jeg at mange andre her oxo har.

Jeg har veldig gode erfaringer med netthandel, men det lønner seg å drive litt research før du handler.

Jag kan oxo anbefale www.creditcard.no dersom du har nok kontroll til å bruke et kredittkort. Der får du opptil 45 dagers rentefri kreditt, og alt kommer på en regning i posten til deg, så det er ingen som kan lure penger fra deg.

Netthandel og varekjøp er gratis og det er 0,- i årsavgift.

Jeg vil ikke oppgi kredittkortnummeret på lønnskontoen min, da har jeg ikke nok kontroll.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Erwin
Innlegg: 7
Registrert: 11 apr 2005, 21:35
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 2008
Sted: Moss

Legg inn av Erwin »

Takk for tips,
Jeg skal sjekke ut mulighetene på netthandel. Har riktignok forsøkt å lete noe rundt på weben uten resultat, men kan sikkert finne noe ved mer seriøs leting.
Erwin

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

Handlet laderegulator hos Mc-1 Bergen, det er et engelsk firma med kontor i Bergen. Det gikk fort og greit, betalte med Visa'en, fikk til og med kassekvitteringa sendt fra England !! :D Seriøse folk, spør du meg..
Ca. halv pris på original-deler der i forhold til her på berget..
Ha en fin sesong :)
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Erwin
Innlegg: 7
Registrert: 11 apr 2005, 21:35
Motorsykkelen din: Suzuki DL650 2008
Sted: Moss

Legg inn av Erwin »

Takk for tipset, skal umiddelbart sjekke priser og lev.betingelser.
Erwin

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Var ute og kruset en kveld og da funket spidometret på Shadowen. dagen etter når jeg skulle på jobb, var det dødt. ÅÅÅ...vaieren tenkte jeg, men neida. På Shadowen min er det elekrtonisk/digitalt. Så her var det bare ledning. Fant ingen feil, ringte Motorport Drammen. Ny føler, den som sitter nede ved navet......Hold dere fast....2500KR....Ka e de som sjer? Tenker jeg tar en tur til Sverige og undersøker der jeg..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Demonterte forhjulet i går, åpnet navet der spidometerledningen er festet i. Inni der ligger et plstdrev, dette hadde kolapset. Alle tennene var knekt og de to inngrepene var knekt. ny telefon, denne gang til Speed i Tønsberg. Og der fikk jeg høre at delen ikke kostet mer en en hundrings. De hadde den ikke på lager (Hvem har delelager forresten), så jeg tenker jeg prøver BikeTrollhettan i Sverige. Drar til Torpet mitt mandag, så da tar jeg en tur til Bike.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar