Klaging og syting

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Klaging og syting

Legg inn av Ronny »

Må bare klage litt.

Mista som kjent lappen for litt over et halvt år tilbake. Fikk den igjen 8. mai (kvinnedagen). Tror du fean ikke jeg fikk kjørt hele 2 mil før moroa tok slutt?

JODA!

Trodde det var batteriet som var ferdig, og bestillte nytt (1300,-). Ikke noe bedre resultat av den grunn. Trodde så at det var spenningsregulatoren eller statoren som hadde røket (igjen...). Men nei da ikke det heller. Det var like godt hele forbaskede starteren som hadde tatt kvelden. Og hva koster en ny starter til min kjære Shadow, spør du kanskje? Jo det kan jeg fortelle deg:

Åtte tusen skinnende blanke kroner!

Sa det til han fyren på verkstedet (som om det var hans feil, not): " - HALLO, Åtte TUSEN?!? Vi snakker om ny starter her, ikke ny forbanna motor" :lol:

En liten kommentar til Indian: Dette er IKKE tidspunktet å komme med tørre "BMW'en min er så billig å reparere; Dette kunne jeg fortalt deg; Sånn er det med japse sykler osv." kommentarer. Da tar jeg kopi av hånda mi og sender til deg i posten. Din kverulant, he he! :lol:

Vel, nye børster mm. er bestillt til starteren, så får vi håpe at de klarer å fikse den gamle. Delene tok jo tross alt bare 10-14 dager å få inn fra grossisten. Uansett så har det vært deilig (men kjedelig) å sitte tørt i bilen de siste regnfulle ukene.

Den som venter på noe godt... :D
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Dæken, å så æ som kjøre shadow...får starte forsiktig her etter.....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Apropå din bil - hur håller GAV's eminenta bromsmodifiering ihop? :wink:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Just for the records.....en splitter ny starter til min BMW koster 2000 her i landet og 129 euro i Tyskland.....
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Indian skrev:Just for the records.....en splitter ny starter til min BMW koster 2000 her i landet og 129 euro i Tyskland.....
TENKTE JEG DET IKKE! HA HA!!!! :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rerell skrev:Apropå din bil - hur håller GAV's eminenta bromsmodifiering ihop? :wink:
Jeg synes det funket fint på vinteren.

Er bare litt undrende på hva som vil skje når man bremser knallhardt i 20 graders varme, fra 200 km/t i Tyskland, UTEN ventilering på skivene fremme?!? Det er vel uansett ikke så veldig aktuelt for min del...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

Du er nå jaggu en ulykkesfugl også, snakk om uflaks.
Regner med at du var bra fornøyd da sykkelen stod i sju stein :wink: .

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev:
rerell skrev:Apropå din bil - hur håller GAV's eminenta bromsmodifiering ihop? :wink:
Jeg synes det funket fint på vinteren.

Er bare litt undrende på hva som vil skje når man bremser knallhardt i 20 graders varme, fra 200 km/t i Tyskland, UTEN ventilering på skivene fremme?!? Det er vel uansett ikke så veldig aktuelt for min del...
Fick du nåt svar på ditt mail till dem?

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg forstår ikke at det er nødvendig å kjøpe en ny starter da jeg pleier å reparere den gamle. Send den til meg, Ronny og jeg kan ta en titt på det.
Sist redigert av Indian den 28 mai 2005, 21:36, redigert 1 gang totalt.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rerell skrev:Fick du nåt svar på ditt mail till dem?
Neida! Selvsagt ikke.
Men jeg skal love deg at GAV var relativt spake når jeg troppa opp med bilen for å rette opp i amatør modifiseringen de hadde prøvd seg på...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Ronny skrev:
rerell skrev:Fick du nåt svar på ditt mail till dem?
Neida! Selvsagt ikke.
Men jeg skal love deg at GAV var relativt spake når jeg troppa opp med bilen for å rette opp i amatør modifiseringen de hadde prøvd seg på...
Det kan jag tänka mig. Jag städade inboxen häromdan och stötte på ditt mail med bilderna... Kunde inte låta bli att skratta - det såg helt sanslöst ut.

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

For 8000 blanke kan jeg få en ny starter, 2 nye dekk, en komplett hus med speedometer og turteller og en 400 Watts dynamo.... for en bMW selvfølgelig. :mrgreen:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg MÅ jo bare le Indian :lol: :lol: :lol: :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

Om det er dyre deler til sykkel'n din kan du jo alltids prøve uorginale deler, slik som denne karen her har gjort.

Look

Hehe.....Hva gjør man ikke for å spare noen kroner :lol: .

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Indian skrev:For 8000 blanke kan jeg få en ny starter, 2 nye dekk, en komplett hus med speedometer og turteller og en 400 Watts dynamo.... for en bMW selvfølgelig. :mrgreen:
Fy faen, tror jeg skal kjøpe meg BMW jeg :P

Svar