Sykkelen veltet i dag.....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Sykkelen veltet i dag.....

Legg inn av Indian »

I dag satt jeg sykkelen på sidestøtte og fylte opp bensin. Jeg gikk inn for å betale and da jeg kom ut lå sykkelemn på asfalten.....
Fikke en stygg ripe på kåpa og en knekt blinklys stag.... det kunne ha gått verre.
Ingen stor krise da jeg skal lakkere om kåpa i sommer.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

Usj... trist når sånt skjer... :(
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Gikk støtta gjennom asfalten eller?!?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Kjedelige greier det dær.
En kolega tok lappen for Mc for to uker siden. Han fant drømmesykkelen på nettet, var og hentet den og kom hjem stålt som en hane. Sidestøtten på denne Yamahaen xj 600 er slik at når man vipper opp sykkelen, slår den opp av seg selv. OK- han kom hjem, går av sykkelen, skrever av, trør ned sidestøtten. Legger sykkelen over, tar foten fra støtten. Og da ....pang støtten har ikke feste i bakken, slår opp, og sykkelen i bakken.
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
k2fire
Innlegg: 62
Registrert: 20 jun 2004, 19:18
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Enebakk
Kontakt:

Legg inn av k2fire »

rogg skrev:Håy..
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..
Nei så jævlig !! :? Føler med han.. så absolutt :x
XX*SuperBlackbird*XX
http://www.grjotangr.net/

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Sender en varm tanke til fyren, stakkars :cry:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

støtter som spretter opp av seg selv er vel den vanligste årsaken til velt.
En genial oppfinnelse sett fra produsentens side, de selger jo noen speil, blinklys, styrer og hendler hver gang

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

pelsen skrev:støtter som spretter opp av seg selv er vel den vanligste årsaken til velt.
En genial oppfinnelse sett fra produsentens side, de selger jo noen speil, blinklys, styrer og hendler hver gang
Så har vel kanskje støtter som ikke spretter opp vært årsaken til enda flere velt, med påfølgende knuste deler. Kan vi henge det også på produsenten av sidestøtter?? :)

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Det er vel derfor støtten spretter opp, eller som på min shadow at motoren kutter hvis støtten er nede og en setter den i gear.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.

Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .

Brukeravatar
Delayla
Innlegg: 101
Registrert: 24 jun 2004, 09:54
Motorsykkelen din: 2012 Honda CBR 600F
Sted: Sarpsborg

Legg inn av Delayla »

Visste ikke at det fantes støtter som spretter opp av seg selv jeg. Kjekt å vite hvis en skulle prøve en sykkel med det en gang...
Skjønner jeg innleggene riktig hvis det er sånn at det finnes sykler der du kan få kjørt med støtta nede også?

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Det er nok mest eldre sykler som ikke har bryter som kutter tenninga hvis støtta er nede.

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..
Sykkelen i bakken.
Resultat: Sprekt kåpe, knust blinkelysglass, bulk i tank og bøyd styre..
Snakk om maks uflaks da gitt, føler med denne karen.

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.

Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.

Rockeren
Innlegg: 106
Registrert: 10 jul 2004, 16:58
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Fjerdingby

Legg inn av Rockeren »

På min nye scooter så kutter tenninga når jeg vipper ned sidestøtta..Kan tro jeg lurte første gangen... Ikke får jeg startet den med sidestøtta nede heller...Egentlig veldig ålreit oppfinnelse,for det kan bli en ubehagelig opplevelse å butte i mot støtta i en venstresving..*ojsann.. tok visst en krapp høyre i steden jeg...* Hehe :lol:
Jeg hadde vel lagt både meg og sykkelen på siden da.. Hadde aldri klart å rette opp igjen... :lol:
There are only TWO kinds of music: Heavy and Metal!
Har ingen tohjuling for tiden..

Svar