Sykkelen veltet i dag.....

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

D_Demon skrev:
Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.

Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.
Håy..
Tror alle som har motorkutt på sidestøtten har vell ved et par annledninger fått et par svettedråper på panne, når man står forran gutta for å fyre opp, og sykkelen ikke starter.
Det samme hvis sykkelen er stoppet på stoppknappen, og ikke slått tilbake. Da lurer man, sykkelen i fri, støtta oppe og enda ingen reaksjon...he he har gjort det selv.....snakker erfaring nå
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

rogg skrev:
D_Demon skrev:
Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.

Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.
Håy..
Tror alle som har motorkutt på sidestøtten har vell ved et par annledninger fått et par svettedråper på panne, når man står forran gutta for å fyre opp, og sykkelen ikke starter.
Det samme hvis sykkelen er stoppet på stoppknappen, og ikke slått tilbake. Da lurer man, sykkelen i fri, støtta oppe og enda ingen reaksjon...he he har gjort det selv.....snakker erfaring nå
He he, kan danne en ny tråd dette: oss surrehuer imellom :lol:
godt vi tør å inrømme det ihvertfall.

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

rogg skrev:
D_Demon skrev:
Joppe skrev:Jeg hadde samme skrekkopplevelse med FJ1100 min da jeg parkerte den for første gang utenfor huset. Stolt som bare det tar jeg i styret mens kona mi står og beundrer og vips....støtta smetter opp og 230 kg legger seg over. ALDRI har jeg funnet så mye skjulte krefter.

Synes shadow patenten virker bedre enn yamahas påfunn .
Samme patenten som på min Virago 125ccm det. Motoren kutter hvis jeg tar den i gir med støtta nede. Skjønte ikke en dritt første gangen jeg gjorde det, men veldig betryggende.
Håy..
Tror alle som har motorkutt på sidestøtten har vell ved et par annledninger fått et par svettedråper på panne, når man står forran gutta for å fyre opp, og sykkelen ikke starter.
Det samme hvis sykkelen er stoppet på stoppknappen, og ikke slått tilbake. Da lurer man, sykkelen i fri, støtta oppe og enda ingen reaksjon...he he har gjort det selv.....snakker erfaring nå
Hehe. Ved den siste der, burde du hvertfall håpe du finner feilen selv.
"Hahaha, er jo ikke rart sykkelen din ikke starter, stoppknappen er jo inne. Tosk" :P

Thruxton
Innlegg: 44
Registrert: 18 sep 2005, 15:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada
Sted: A.Agder

Legg inn av Thruxton »

SRX`n stopper hvis jeg prøver å kjøre igang med støtta nede. Men for de
fleste av dere er det jo bare å trykke på knappen, så starter motoren. Men SRX`n: hvem av dere har tråkket en ènsylidret 600cm igang på kicken ? Da bør du veie mere enn 80 kg. være kjapp og ha god balanse.
(Det ville hjelpe med midtstøtte)
Tempo Taifun / BSA 650 / BMW R75/5 - R90/6 / Honda 750F2 / Yamaha XS1100 / Yamaha SR500 / Suzuki GR650 /
Moto Guzzi V65 / Yamaha SRX6 / BMW R80ST / Suzuki VX800 / Ducati Multistrada 1000DS / Aprilia Caponord EVT1000

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Dro fra jobb halv fem. Nydelig vær og varmt, datoen til tross. Kom hjem, fikk på meg kjøreklærne, og dro ut biken fra bakgården. Opp med sidestøtten, på med tenning, start-knapp... klikk-klikk-klikk.

Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?

Tre ganger forsøkte jeg å dytte den i gang nedover gata. Neeeeidaaaa! Ville ikke starte. Dyttet møkkabiken bort til en brattere bakke. Løp utfor bakken, hoppet på biken, slapp clutchen... hadde glemt å skru på tenninga. :oops: Er. Det. Mulig! Pokkern!

Nytt forsøk, bare halve bakken igjen. Løpe, hoppe, slippe clutchen... *host, hark, hump, hump, nøkk, nøkk, host... bruuuuum!*

Jadda! Den startet, gitt! Det hadde jeg ikke trodd. Helt nederst i bakken fikk jeg liv i jernet. Med blodsmak i munnen og en intens anger for at jeg ikke trener lenger, kunne jeg ta kveldens kjøretur.

*phu*
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

kyrregutt skrev:Dro fra jobb halv fem. Nydelig vær og varmt, datoen til tross. Kom hjem, fikk på meg kjøreklærne, og dro ut biken fra bakgården. Opp med sidestøtten, på med tenning, start-knapp... klikk-klikk-klikk.

Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?
Bruker du ikke hurtig koblingen på laderen du kjøpte av oss da?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
kyrregutt
Innlegg: 73
Registrert: 21 jun 2004, 12:48
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av kyrregutt »

Ronny skrev:
kyrregutt skrev:Dro fra jobb halv fem. Nydelig vær og varmt, datoen til tross. Kom hjem, fikk på meg kjøreklærne, og dro ut biken fra bakgården. Opp med sidestøtten, på med tenning, start-knapp... klikk-klikk-klikk.

Ikke noe strøm på biken. 14 dager kun med alarmen koplet til. Helt nytt batteri kjøpt inn i våres. Hva er det som skjer?
Bruker du ikke hurtig koblingen på laderen du kjøpte av oss da?
Det finnes ikke uttak for 220V strøm noe sted i bakgården. Jeg får altså ikke ladet :cry:

Jeg har vurdert å hive en ledning ut av vinduet, men jeg bor i 4. etasje, og vinduet må jo stå oppe (kaldt... brrrr...) :shock:
Mvh Kyrre
www.kyrre.net

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Dytte - hoppe på - prøve å starte - håpe at bakken er lang nok.

Dette var kjente greier, minner meg om når jeg hadde dårlig batteri på HD'en. Å dytte 320 Kg er tungt det!

Neste steg blir å få på seg hjelmen uten at sykkelen stopper........
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Svar