Hjelp til å lage stålomspunnen bremseslange.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Tror jeg får satse på RIDE da, for Ove's kunne visstnok ikke hjelpe meg, sukk :roll:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Ja ja, det må være noe med den sykkelen din, enten koster delene skjorta og litt til, ellers får du ikke deler. 8) Men håper du får det du trenger på ride. På den andre siden, det har en god effekt på bremsene med slik slange, men ikke forvent at du låser forhjulet med en finger etter monteringen.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg er ganske sterk i fingeren da :LOL:

Neida, men jeg synes ikke service nivået akkurat har hevet seg på Ove's i det siste :roll:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

Hvordan går det med "prosjektet" Ronny?

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Egentlig utrolig dårlig.

Er per dags dato så forbanna lei og frustrert at jeg har satt MC'en på stallen.

Sykkelen er verdt ca 50 000,- og jeg har lagt nærmere 10 000,- i den til nå i år.

Satser kanskje på å få den i stand, for så å selge den og kjøpe noe nyere. Jeg har ikke tid til å mekke og skru på sykkelen.

Jeg gir det litt mere tid, og så bestemmer jeg meg etterhvert når tanken får modnes. Vi har jo tross alt fått mange fine turer jeg og Shadowen min :wink:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

GSXR

Legg inn av GSXR »

Ronny skrev:Jeg har ikke tid til å mekke og skru på sykkelen.
Der må jeg si meg fullsetndig enig med deg Ronny, jeg har heller ikke tid og eller lyst til å skru sykkel.
Må ærlig innrømme at jeg foretrekker å "bruke" den, alt det andre bruker jeg merkeverksted til, punktum/slutt.
Mulig jeg har sagt det tidligere, men som sagt så har jeg aldri hatt annet enn R-sykler og vil faktisk ikke ha annet heller.
Da det er presisert så har jeg veldig sjelden hatt problemer med dem også, bortsett fra at en og annen ledning har brent seg, men det er nå egentlig grei skuring.
PS.: Når vi snakker slitedeler blir det en helt annen sak, men det er mye opp til "rytteren" å bestemme hvor ofte de trenger utskifting.

Ronny, gjør som meg og mange andre, kjøp RRR. Drive safe 8) .

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

R-hoj är knappast nån garanti mot "skruing". Idag bytte jag (och en kompis) motor på en R6.

GSXR

Legg inn av GSXR »

rerell skrev:R-hoj är knappast nån garanti mot "skruing". Idag bytte jag (och en kompis) motor på en R6.
Selvfølgelig ikke, ingen kjøretøy gir deg en garanti mot "skruing", men jeg kan forøvrig velge å slippe og skru selv.
For å gjenta meg selv så har jeg faktisk veldig sjelden hatt problemer med mine sykler.
Hmmmm, hvorfor det??? Ikke godt å si, men man kommer langt med godt regelmessig vedlikehold.

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Hvis du fremdeles vil ha stålomspunnen bremseslange, sjekk motospeed.se chassidelar og goodridge, der er det litt av hvert til en hyggelig pris.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Konsentrer meg fullt om starteren for tiden. Har demontert hele skiten selv. Så får jeg se om jeg klarer å få stablet den på beina, eller om jeg må bite i gresset og kjøpe en ny.

Indian har sagt han kan fikse alt, så jeg sender den kanskje til ham...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Har tatt noen bilder av delen som er problemet. Det sitter et lite lager som akslingen kommer ut gjennom og går inn i motoren
Bilde

Bilde

Her er også en eksplodert deletegning av starteren.

Bilde

Jeg skal legge inn ett innlegg på et Shadow forum for å høre om noen kan gi meg litt hjelp, derfor er det skrevet på engelsk.

Bearing= lager (for de som lurer).

Hele ankeret på starteren "kiler" seg fast, fordi dette rullelageret er helt ødelagt.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Har ikke SKF slike lager...?
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jo sikkert, hvis det ikke er integrert i huset da.

Jeg har ennå ikke klart å få det ut, og da hjelper det dessverre lite uten del nummer osv...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

radeon
Innlegg: 7
Registrert: 15 jun 2004, 20:56
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Grimstad

Legg inn av radeon »

Hei, hei!

Har du prøvd å varme opp rundt lageret, helst med konsentrert flamme??
En annen løsning for å få ut gjenstridige lagre er å bruke minidrill med kappskive og rett og slett skjære lageret i deler. Har selv brukt denne metoden for å få ut koniske styrelagre.

Tore

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Har ikke prøvd ennå, i det hele tatt. Men takk for tipsene :D
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Svar