Synlig i trafikken

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Synlig i trafikken

Legg inn av bm »

Hva gjør der for å synligjøre der for andre trafikanter(bilister)??

Div. "Selvlysende" vester...
For de som kjører Custom, ekstra lys, eller bare markeringslys i blinklysene??
Har vurdert det siste alternativet da jeg selv føler at disse seeses bedre.... eller??

:roll: :roll:

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Att försöka göra sig synlig i trafiken på MC är väl ett ganska hopplöst projekt. Möjligen hjälper det om man sitter på en vit touringcykel med med vit hjälm och texten POLITI på ryggen. Jag har inget av delarna, så jag har bara accepterat att jag inte syns. Jag hörs istället. :)

GSXR

Legg inn av GSXR »

Må nok ærlig inrømme at jeg ikke har gjort særlige tiltak på denne fronten. Forresten så byttet jeg ut min svarte hjelm i 2004,
dette til fordel for en mere fargesprakende, men det var kun for å matche sykkelen :wink: .

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

På langtur bruker jeg en grønn fluoriserende vest med 2 bred refleks bånd. Jeg merker at bilistene bremser opp med det samme jeg kommer opp bak dem. Mulig at de tenker at det er snuten som kjører bak.
I så fall kan jeg står ved grensen ved Ørje, stoppe biler og samler in hasj. :mrgreen:
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Spør Fireman hva han mener om dette :lol:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Synlig i trafikken

Legg inn av rogg »

bm skrev:Hva gjør der for å synligjøre der for andre trafikanter(bilister)??

Div. "Selvlysende" vester...
For de som kjører Custom, ekstra lys, eller bare markeringslys i blinklysene??
Har vurdert det siste alternativet da jeg selv føler at disse seeses bedre.... eller??

:roll: :roll:
Håy..

Vi har vel hatt dette temaet oppe en gang før, og da skulle jeg kjøpe meg vest eller selvklebende refleks til å lime på jakken. Men ingen av delene er det blitt noe av. Må bare ta meg sammen og få kjøpt en vest. Har møtt en del mc-førere med vest, og de vises i trafikken.
Men når selv lastebiler ikke blir sett, så blir vel en vest ikke noe å stole 100% på .
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

Jeg har 3 refleksvester liggende. To gule og en grønn. Føler at bilistene ser meg en del bedre når jeg har på meg en vest, enn når jeg kjører uten. Dessverre er det fortsatt vanskelig å bedømme hvor langt jeg er unna, f. eks når jeg nærmer meg ett kryss og jeg kjører på "forkjørsvei".
Alltid like kjedelig å bremse ned som juling og klemme inn lydhornet som juling for at de skal skjønne at jeg faktisk er liten, og var veldig nærme.

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Det ble sagt sist jeg handlet hjelm at man i England hadde analysert mculykkene og funnet at svarte hjelmer var overrepresentert i ulykkes-statistikken, mens hvite slapp mer positivt fra det. Kan vel muligens ha noe med at det selges mest svarte hjelmer kontra hvite?

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Joppe skrev:Det ble sagt sist jeg handlet hjelm at man i England hadde analysert mculykkene og funnet at svarte hjelmer var overrepresentert i ulykkes-statistikken, mens hvite slapp mer positivt fra det. Kan vel muligens ha noe med at det selges mest svarte hjelmer kontra hvite?
Det var vel snålt hvis de ikke tok hensyn til det da, men hvem vet?!?
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Joppe skrev:Det ble sagt sist jeg handlet hjelm at man i England hadde analysert mculykkene og funnet at svarte hjelmer var overrepresentert i ulykkes-statistikken, mens hvite slapp mer positivt fra det. Kan vel muligens ha noe med at det selges mest svarte hjelmer kontra hvite?
Håy..
Skulle nesten tro at det var tatt hensyn til antallet solgte hjelmer. Skal lure på om det finnes en slik statestikk her i Norge? Forsikringsselskapene har sikkert mye data på dette.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Legg inn av rerell »

Snart får man väl dyrare premie om man inte har vit hjälm. :)

Joppe
Innlegg: 35
Registrert: 25 mai 2005, 09:59

Legg inn av Joppe »

Det neste blir vel at vi må ha et blinklys oppå hjelmen samtidig som nødblink må installeres og fløyten hyler i pulserende......mens vi roper " unna vei...unna vei" :lol: :lol:

Jeg hadde meg en tur i går og kommer mot haugesund hvor en pen ung dame sitter i bilen sin og er på veg ut fra en bensinstasjon på min høyre side. Jeg har vel 50, og av en eller annen grunn satt jeg i full bremseberedskap......kan vel tenkes at hjernen var innstilt på pølsemodus....i hvertfall, plutselig kommer hun som en rakkett ut i vegen og rett mot meg på , snakke om å kutte svingen.... Jeg bråbremser og hun bråbremser....så står vi der med fanger mot framhjulet. Da klarte jeg ikke å dy meg, jeg går av sykkelen og bort til henne, banker høflig på vinduet hvor hun hvit av sjokk åpner forsiktig. Jeg hilser og sier det var nære på.....hvis du ønsker å ta livet av meg kan vi jo arrangere et møte på en strekning hvor du kan sikte bedre og holde høyere fart, så er du hvertfall sikker på å lykkes?
Jeg tok den pølsa og en av de som hadde stått og sett på lurte litt på om jeg var på veg for å bedrive legemsbeskadigelse, men mitt antivoldvesen duger ikke til det
:wink: God helg

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Joppe skrev:...jeg går av sykkelen og bort til henne, banker høflig på vinduet hvor hun hvit av sjokk åpner forsiktig. Jeg hilser og sier det var nære på.....hvis du ønsker å ta livet av meg kan vi jo arrangere et møte på en strekning hvor du kan sikte bedre og holde høyere fart, så er du hvertfall sikker på å lykkes?
HA HA! :lol:

Fantastisk bra sagt Joppe!!! God helg til deg oxo!
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Hehehe... Nais.. 8)
Bilde

D_Demon
Innlegg: 103
Registrert: 01 aug 2004, 16:59
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Elverum

Legg inn av D_Demon »

hehe, drit bra sagt joppe. nå gjorde du morran min :D

Svar