Din mening om Norges fartsgrenser!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Din mening om Norges fartsgrenser!

Legg inn av Sakkle »

Stian87 skrev: 31 okt 2018, 12:47
AJ skrev: 30 okt 2018, 18:20 Begge veiene er forøvrig bombelagt med nøyaktig samme bomsats... Bomsatsen burde vel strengt tatt vært langt lavere på alternativveien (gamle riksveien) med llangt lavere fartsgrense?
Har en vei i mitt nabolag der dette er tilsvarende. Jeg har latt meg fortelle at bomstasjonen (om man kan kalle det det lenger) og bomsatsen er lik fordi man vil at folk skal kjøre den nye og mye bedre veien. Dette gjelder særlig tungtransport. Det er visstnok et problem med tungtransport som kjører på små, lite egnede veier for å unngå kontroll og bompenger. Noe som fører til enorm slitasje på disse veiene og mange trafikkfarlige situasjoner.

Jeg skal presisere at jeg bare gjenforteller det jeg er blitt fortalt av en nærstående som jobber bl.a. med veier.
Dette høres helt logisk ut. Om det hadde vært billigere eller gratis å kjøre den gamle veien kan du banne på at ganske mange hadde gjort nettopp det, og da er jo litt av poenget med ny vei borte.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Din mening om Norges fartsgrenser!

Legg inn av Geiroe »

Her i Vestfold har vi akkurat det, en gratis sidevei med nedsatt hastighet, full av fartsdumper og 40 soner. Det er vel ikke den store lekkasjen, men endel pendlere bruker jo gratisveien.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Svar