Nigeria bande på MC marked

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Nigeria bande på MC marked

Legg inn av bonden »

Fikk en mail her forleden som ønsket å kjøpe sykkelen min meldingen var slik :

Hello,
I am intrested in buying the above subject.Take care.
Yours
Richard

Jeg sendte mail tilbake og ga beskjed om at det var bare å møte opp og prøvekjøre. Mail sporet jeg ned til Lagos, Nigeria. Jeg ble dermed meget skeptisk.

Det ble utvekslet en 4-5 mailer før denne meldingen kom:

Jan-Ove,
How are you?Hope all is well?I have an associate of mine in europe on a visit who is about paying me some proceeds from a business venture to the tune of 10,678GBP.
I will ask him to write out a check to you on the above amount and as soon as the funds clears into your account,you will deduct the cost of the bike and help send the rest to my shipper who i will soon make arrangements with to help ship the bike to me.
I will need you to send me your full mailing address and telephone number so i can have the check sent to you immediately.God bless.
Your friend
Richard

Summen som ble tilbydd var selvsagt alt forhøy, samt at dette ikke var drømmekjøper kontaktet jeg i går Økokrim og fortalte om denne hyggelige kjøperen.

Dette var visst et kjent fenomen som hadde pågått et årstid, kjøperen sender en falsk sjekk som er alt forhøy. Overskytende beløp skal dekke frakt og utgifter for å sende sykkelen til Afrika. Noen banker biter på sjekket og veksler denne inn før de senere oppdager fadesen og krever pengene tilbake. Så har du vært pliktoppfyllende i mellomtiden så kan nok resultatet bli sykkelløs og en stor frakt regning.
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Svar