DVALE

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

DVALE

Legg inn av bm »

Stille her. Er det bare jeg som ikke har parkert ennu...???

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Jeg må dessverre innrømme at jeg har parkert for i år, tidligste avslutning noensinne for meg. Normalt har jeg sykkelen på veien til saltingen begynner. Hmmm,... skulle hatt en liten offroader til bruk vinterstid!?

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Med det været som har vært i de siste ukene, skjønner jeg at en blir sittende og sture. Kikke ut av vinduet i håp om å kunne se bare litt blå himmel.
Neida er ikke gått helt i dvale. selv om jeg ikke skriver her hver dag, er jeg innom for å se om andre har lagt inn noe nytt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Jan Tore
Innlegg: 19
Registrert: 02 nov 2005, 22:39
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Alta

Dvale

Legg inn av Jan Tore »

Bare tull å parkere for at det blir vinter vel? Sett på piggdekk og kjør! I tillegg til at det er gøy så får man jo masse trening. Selv har jeg en Honda Africa twin 750 som blir brukt hele året. Bor i Alta, så vi har ganske lang vinter. Da slipper man å være rusten også når våren kommer... :D
Jan Tore

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Re: Dvale

Legg inn av fireman »

Jan Tore skrev:Bare tull å parkere for at det blir vinter vel? Sett på piggdekk og kjør! I tillegg til at det er gøy så får man jo masse trening. ....
Hehe, ser for meg Goldwingen min på piggdekk ja,... trening (løfte opp sykkelen av grøften) hadde det jo blitt mer enn nok av antar jeg.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Dvale

Legg inn av bm »

Jan Tore skrev:Bare tull å parkere for at det blir vinter vel? Sett på piggdekk og kjør! I tillegg til at det er gøy så får man jo masse trening. Selv har jeg en Honda Africa twin 750 som blir brukt hele året. Bor i Alta, så vi har ganske lang vinter. Da slipper man å være rusten også når våren kommer... :D
I mitt "tidligere liv" kjørte jeg hele året, uten piggdekk. Da var mottoet: Dø ung og bli et pent lik...
Slik er det ikke lengre nu.. Er avhengig av å kunne transportere meg selv til alle tider da transportmiddelet er en del av "verktøyet" mitt. Har et stort distrikt med varierende forhold, så nå når vintersesongen trår til blir det nok 4 hjul :cry: :cry:

Jan Tore
Innlegg: 19
Registrert: 02 nov 2005, 22:39
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Alta

Re: Dvale

Legg inn av Jan Tore »

Ja hvem har vel ikke vært dumdristig og kjørt uten egnete dekk om vinteren..? Etter at jeg først fikk testet skikkelige piggdekk på mc ble jeg helt hektet på vinterkjøring. Har kjørt noen år nå og tror ikke jeg gir meg med det første. Er av den oppfatning at man er gammel og har gitt opp når man parkerer sykkelen bare p.g.a. vinter og snø :wink:
Jan Tore

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Vel, her sørpå er vel ikke vinterne så stabile at det er tørre fine snødekte veier å kjøre på, ikke lenge av gangen iallfall. Normale forhold er vel heller snø av og til, med regn og mildvær som sørger for skitten snøslaps og våte ufyselige forhold mesteparten av vinteren.

Slik av det da ikke før ???
Hadde det vært gode forhold kunne kanskje denne skapningen vært tingen?
Bilde
Visstnok et resultat av Russisk oppfinnsomhet.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

fireman skrev:Vel, her sørpå er vel ikke vinterne så stabile at det er tørre fine snødekte veier å kjøre på, ikke lenge av gangen iallfall. Normale forhold er vel heller snø av og til, med regn og mildvær som sørger for skitten snøslaps og våte ufyselige forhold mesteparten av vinteren.

Slik av det da ikke før ???
Hadde det vært gode forhold kunne kanskje denne skapningen vært tingen?
Bilde
Visstnok et resultat av Russisk oppfinnsomhet.
Denne likte jeg, kreativitet er toppers...

I kveld ble jernet dradd fram og en lang tur i mørket ble tilbakelagt, bla. annet en tur til elkjøp for å kjøpe ny XboX som skal moddes, den gamle gikk nettverks chippen til h..
Ny modd chip + 250 Gb hd skal installeres ++

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Selv om bilen er mest brukt i jobben for tiden kommer jernet ut av garasjen titt og ofte, i dag bøttet det ned med vann, ut med bilen og frem med sykkelen, normalt kledd og ut på tur 8 mil i pøsender regn, ---TOPPERS-- :lol: :lol:

Rengn er ok, selv om sol er bedre. TENK OM ALT REGNET HADDE KOMT SOM SNØ :x :x :x :x :x

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

I dag var meningen å rulle jernet på jobb, men når jeg gikk ut i garasjen måtte bilen ut, sykkelen frem, bilen innigjen og få på kjøreutstyr... Endte opp med 4 hjul på jobb. Men i kveld er alt gjort klart.. bilen ut, verktøyskofferten + pc'vesken surret fast akter. I morgen blir det tur på jernet...
Om det ikk blir 40 mil som i dag, så er alt ok bare jernet får rulle og jeg koser meg..... :wink:

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..


Ta det rolig, mange farlige og glatte svinger. Her i Svelvik ligger tempen rundt 0gr. så det er fare for isete veier. GOD TUR...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

rogg skrev:Håy..


Ta det rolig, mange farlige og glatte svinger. Her i Svelvik ligger tempen rundt 0gr. så det er fare for isete veier. GOD TUR...
Klokken er nu 0715 og utetempen viser nesten 10 +++,
Har vinteren glemt oss i år, det er jo lov og håpe :wink:

GSXR

Legg inn av GSXR »

bm skrev: Klokken er nu 0715 og utetempen viser nesten 10 +++,
Har vinteren glemt oss i år, det er jo lov og håpe :wink:
22.november og over 10 varmegrader er jaggu ikke verst, hmmm hvem vet, kanskje kong vinter har tatt ferie :wink:.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

GSXR skrev:
bm skrev: Klokken er nu 0715 og utetempen viser nesten 10 +++,
Har vinteren glemt oss i år, det er jo lov og håpe :wink:
22.november og over 10 varmegrader er jaggu ikke verst, hmmm hvem vet, kanskje kong vinter har tatt ferie :wink:.
Ble ikke noe jobbkjøring i dag da poden var syk og jeg måtte være hjemme. Men det ble allikevell en kveldstur på ca 6 mil. Hadde et sug ette å kjøre lengre, men pliktene kaller.... :cry:

Svar