Den verste lyden jeg vet...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Den verste lyden jeg vet...

Legg inn av Misha »

...er - stillhet.

Spesielt når jeg setter meg på baiken, setter på tenninga, inn med clutchen, trykker på startknappen, og - stillhet.
Trykker flere ganger, klorer med clutchen, trykker... stillhet. :shock: Vantro stirre jeg ned på sykkelen - som om det skulle starte'n - jeg nekter å tro det! Her sitter jeg på en 6 år gammel Suzuki, rimelig ny i mine øyne, og så sviktern allerede!
Så mens jeg tusler inn for å bytte fra kjøredress til kjeledress, og sender varme(og da mener jeg varmeBilde) tanker til visse japanske konstruktører, får jeg vel heller være glad det skjedde i garasjen min på en søndag, og ikke i en bakgate en mørk og stormfull kveld.Bilde


Jeg regner med (og håper) det bare en kontaktfeil et sted, så jeg begynner å demontere brytere og ledninger, fra styret og bakover. Og jeg finner synderen, under bensintanken. Her ligger 2 store kabelkoblinger, fulle av smuss og irr. Gudbedre! Har ikke solens sønner hørt om vanntette kontakter? Eller kontaktfett? Eller regner det ikke i Østen?

Etter å ha pusset og smurt kontaktene på nytt, begynner ting å fungere som de skal igjen. Men jeg må vist en tur ned i båten og hente noe crc marine-spray jeg har liggende, og gi sykkelen en omgang så det holder.

Så er det bare Suzuki som har "åpent" ledningsnett, eller er dette vanligt?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

En tur i båten for å hente redskap, dette virker veldigt kjent :lol:

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Problemer med ledningsnettet er desverre noe som kan skje på alle sykler. Da kan man være glad for at det er lettvindt å nå til for feilsøking. Irr, dårlig kontakt, er vel det vanligste. Viktig at alt sitter godt fast. :wink:
Bilde

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

bm skrev:En tur i båten for å hente redskap, dette virker veldigt kjent :lol:
Håy..

Båten solgte jeg når det kom mc til gårds, rakk ikke å betjene begge. Så verktøyet som lå i båten ligger i garasjen et sted...i en plastpose....hvis jeg ikke husket helt feil :lol:
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Du skriver bra Misha, gøy å lese det lille "kåseriet" ditt.

Har du skrevet før eller?!?

Keep it up :thumbright:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Ronny skrev:Du skriver bra Misha, gøy å lese det lille "kåseriet" ditt.

Har du skrevet før eller?!?

Keep it up :thumbright:
Om jeg er forfatterspire? Neida, jeg er stille & beskjeden, jeg, men det hender jeg glimter til - som kona sier - hvis inspirasjonen er i orden. Og når sykkelen sviktet på den måten, måtte jeg få ut litt steam 8)

NoName skrev:Problemer med ledningsnettet er desverre noe som kan skje på alle sykler. Da kan man være glad for at det er lettvindt å nå til for feilsøking. Irr, dårlig kontakt, er vel det vanligste. Viktig at alt sitter godt fast. :wink:
Så det er like dårligt over hele fjøla? Vel, mc-byggere burde ta seg en tur og besøkt noen båt-byggere og sett hvordan el-anlegg bør se ut.Bilde
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Så det er like dårligt over hele fjøla? Vel, mc-byggere burde ta seg en tur og besøkt noen båt-byggere og sett hvordan el-anlegg bør se ut.Bilde

Bare de ikke kommer ombort hos meg, her finnes et av de flotteste kråkereirakabelklyse som er å oppdrive :lol: [/quote]

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

:lol: Tja, alle bransjer har vel sine sorte får... :roll:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Misha skrev::lol: Tja, alle bransjer har vel sine sorte får... :roll:
Muligt jeg er et sort får, jobber som serviceingeniør !!!! Leamikk/printere som hovedfelt. Båten ble for noen år siden totalrenovert men det elektriske ble utført litt på tampen. Måtte på sjøen til påske............
Gammel båt blir aldri ferdig...

http://www.hjemme.no/bmo/

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

En imponerende før og etter side du har bm. Flott båt, gikk vel med en del sandpapir tenker jeg.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
fireman
Innlegg: 451
Registrert: 14 jun 2004, 17:41
Motorsykkelen din: Kawa ER5
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av fireman »

Vanvittig bra utført jobb bm!!! Flott og praktisk båt også. Dette har jeg vært med på selv en gang og vet hvor mye jobb det er!

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

rogg skrev:Håy..

En imponerende før og etter side du har bm. Flott båt, gikk vel med en del sandpapir tenker jeg.
Lite sandpapir, men vinkelsliper og brekkjern. Fyrte to vintre med mahogny og teak. Alt er laget nytt for hånd.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Virkeligt pent utført arbeid, bm, stiller i klasse "fabrikkbygget"! Hvor lang tid brukte du på jobben?
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Misha skrev:Virkeligt pent utført arbeid, bm, stiller i klasse "fabrikkbygget"! Hvor lang tid brukte du på jobben?
Ble tatt på land senhøstes og sjøsatt rundt påsketider.....

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Bra jobba! :thumbright:
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Svar