Hvilken kjedespray bruker dere?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Hvilken kjedespray bruker dere?

Legg inn av Misha »

Noen som er bedre enn andre på denne tiden av året? :scratch: Bruker selv noe biltemaspray jeg har hatt stående, men den tørker så fort, synes jeg.
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg bruker ikke kjedespray. Har kardang. :D
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Indian skrev:Jeg bruker ikke kjedespray. Har kardang. :D
Kardang er tingen :D :D :D

For en del år siden jobbet jeg med utvikling av smøre egenskaper til kjeder som jobbet ved 200+++ grader celsius. Kuttet ut fabrikkens dyre oljer og brukte silikonolje, la kjedene i denne og lot de bli gjennombløtet, hengt opp for å renne av/tørke noen dager. Dette ga et resultat ved at kjedene fikk mangedobling av levetiden............

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

Etter antall svar å dømme kjører dere med kardang hele gjengen... :roll:

Ga kjeden dieselrensing og varmt giroljebad sent i høst, det var "daglig" smøring jeg lurte på. Så etter å ha kikket litt i andre forum kjøper jeg en boks Valvoline og prøver den en stund. 8)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Legg inn av 916 »

Har brukt en del forskjellige kjedesprayer, men den jeg likte best var av merket Motorex. Ikke fordi den nødvendigvis beskytter kjede bedre enn andre, men den skitnet ikke til bakfelgen. Mange andre jeg har prøvd er så flytende at de skitner til svingarm/felg kraftig.

Brukeravatar
NoName
Innlegg: 430
Registrert: 16 jun 2004, 10:05
Motorsykkelen din: Din MC her
Kontakt:

Legg inn av NoName »

Misha skrev:Etter antall svar å dømme kjører dere med kardang hele gjengen... :roll:
.....nei... Reim... 8)
Bilde

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Skal gå i garasjen å se i morgen

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Vi solgte Mobil 1 kjedespray.

2 flasker solgte vi før vi gikk til grossisten og sa at det var det største juggelet vi hadde prøvd. Felgene ble fulle av olje. Nå selger hverken vi eller grossisten den typen lengre.

I følge det jeg vet, så er ihvertfall dette en bra prosedyre for å smøre kjedet riktig:

- Smør kjedet først når det er kjørt skikkelig varmt, f.eks etter en 20-30 minutters tur.
- Stopp sykkelen og smør kjedet.
- La sykkelen stå i minimum 10-15 minutter før du kjører igjen.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
olsen
Innlegg: 20
Registrert: 12 okt 2005, 20:10
Motorsykkelen din: Honda VFR750F (RC36)
Sted: Halden

Legg inn av olsen »

:D Hei!! Jeg har brukt "Shell Advance Chain Lube" for ca. 20 - 30 000 km og er fornøyd med den! 8) Sitter bra, skitner ikke ned felgen så mye, lett å se påføringen! Har prøvd en del andre fabrikat med ulik erfaring, :shock: denne kommer jeg nok til å holde meg til. :D
Hilsen Olsen :D

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Har ingen erfaring med vinterkjøring, men på den varme tiden bruker jeg MOTUL Chain Lube.
Denne er jeg fornøyd med. Brukte en teflonkjedespray fra Shell, men den syntes jeg var for grisete. Den sendte ut noen oljeklyser så store som erter, og de endte på ryggen min. Og felg og dekk....ja det sier seg selv.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar