Pakkeutstyr/vesker for GSX-R

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Pakkeutstyr/vesker for GSX-R

Legg inn av B. Sveigdalen »

Til sommeren har jeg og noen kamerater av meg tenkt å dra på noen helgeturer på sykkel. Dette blir overnattingsturer, så det kreves at man må ha med seg både telt og sovepose, samt litt tilbehør.

De andre kameratene mine har sidevesker og kofferter på syklene sine, med plass til flere kubikk, mens jeg har ikke noe slik. Siden jeg ligger nærmest flat oppå sykkelen, vil jeg tro at ryggsekk er uaktuelt, da hele vekten av denne vil måtte holdes av armene, og det er tungt nok som det er.

Så hvilke alternativer har jeg for å få med meg noe bagasje på sykkelen min? Jeg ser enkelte bruker tankvesker, men disse ødelegger vel lakken på tanken. Og sidevesker/kofferter tror jeg knapt nok jeg har sett på noen GSX-R..? Sykkelen er en 90 modell.

Takker for svar!
GSX-R 750

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Legg inn av 916 »

Tankveske med magnetfeste fungerer fint. Har kjørt mange mil med en slik. Bare pass på at det er helt rent og støvfritt mellom tank og veske, så blir det ikke riper. Kombinasjonen tankveske og en liten ryggsekk fungerer bra selv på r-sykler med mye vekt på armene, det er ihvertfall min erfaring.

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Da får jeg se på en slik veske, en gang jeg er innom et sted hvor de selger slik.

Jeg har også sett litt på muligheten for å feste en liten bag med stropper på passasjersetet istedenfor å bruke ryggsekk, men vi får se på det. Det er egentlig soveposen og teltet som tar mest plass, så hvis jeg hadde funnet en lur plassering av disse to tingene, hadde jeg klart meg fint med kun tankveska
GSX-R 750

Rolf
Innlegg: 9
Registrert: 25 des 2005, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Berger

Legg inn av Rolf »

Siden du ikke har vesker av noe slag er det mulig å kjøpe et merke som heter Oxford bags.. Dem ahr tank vesker og sal-vesker..
Er det noe sånt du er ute etter har jeg Oxford-salvesker jeg brukte på en eldre XJ600, dem skulle gå greit å bruke på din også. Har brukt dem en sesong og fungerte helt greit.. send en mail så blir vi enige.. Dem koster ca 1700 nye hos moto..... et eller annet. Honda forhandler i Drammen
Fortsatt 19 jeg.... +Moms da
Rolf
MSN: har det ja..

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Pakkeutstyr/vesker for GSX-R

Legg inn av rogg »

B. Sveigdalen skrev:Til sommeren har jeg og noen kamerater av meg tenkt å dra på noen helgeturer på sykkel. Dette blir overnattingsturer, så det kreves at man må ha med seg både telt og sovepose, samt litt tilbehør.

De andre kameratene mine har sidevesker og kofferter på syklene sine, med plass til flere kubikk, mens jeg har ikke noe slik.

Så hvilke alternativer har jeg for å få med meg noe bagasje på sykkelen min?

Takker for svar!
Håy..
Nå har jeg leita, men kan ikke finne det igjen, men det finnes en norsk oppfinnelse som er beregnet på R-sykkler. Det er et lokk/boks, som festes bak på R-sykkler. Det erstatter salen bak. Det blir det plass til å pakke ned saker og ting. Men telt og sovepose må du nok surre oppå sykkelen.
Må bare passe på og surre godt, slik at det ikke sklir av.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Jeg kikket litt rundt på Mc-messa, og fant en kjekk veske/bag fra Hepco & Becker. Denne stroppes fast bakpå sykkelen, og det er festeører utenpå den, slik at evt. telt og soveopose kan festes der. Denne er bestilt for lenge siden, men forretningen jeg handler via, virker unektelig litt treige av seg..

Forslaget ditt Rogg, er ikke så langt unna noe jeg selv tenkte på. Jeg har ego-boks til sykkelen min, som jeg kunne brukt som base for å feste noe på, men salen bak er kjekk å ha dersom noen absolutt vil sitte på. Da kan jeg evt. bare fjerne bagen, mens det blir litt mer arbeid dersom ego-boksen eller noe annet skal monteres av, og baksalen monteres på igjen.
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Synes det alltid er et problem å få med seg det man trenger på turer. Særlig når det er to på samme sykkel. Men det er utrolig hvor flink man blir etter hvert, til å kun ta med det mest nødvendige. Det viktigste er nok en velfylt pengebok. Så slipper man og tenke på plass til mat og drikke.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Svar