Overnatting

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
OleR

Overnatting

Legg inn av OleR »

Hei, vi er to voksne som ønsker å dra på mc tur nedover europa nå i sommer.. " Italia, Sveits, Østerike..."
Det vi lurer på er om vi skal ta med telt eller basere oss på å overnatte på kroer og lingnende, å holde oss unna storbyene..
Hvor mye vil sånn overnatting koste oss (ca Kr 400.- pr overnatting) eller er det for lite
kjekt om vi kunne få litt svar..
Hilsen OleR

zzr600
Innlegg: 6
Registrert: 14 jul 2004, 12:12
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Frogner

Legg inn av zzr600 »

Heisann... OleR

Kjæresten min og jeg har vært nedover 2 år på rad nå. Vi har kun ligget på Gasthaus osv. Det har kostet oss fra 30-60 euro pr.natt om jeg ikke husker helt feil.
Det vi oppdaget i år var at det kan være dyrere i Sveits.

Vi har heller ikke overnattet i større byer. Har holdt oss langt unna :lol:

Kan ikke si at det er masse campingplasser nedover, ikke der vi har kjørt i allefall. :)
Tut og kjør !!
Ta det pent..

Gjest

Kroer, Gästhaus o.s.v.

Legg inn av Gjest »

Hei der!

Vi har prøvd å dra med oss teltet nedover i Europa, men det blir som regel kun en natt eller to. Man har som regel behov for litt rennende vann og andre fasiliteter.

Det er nesten uvurderlig å kunne legge seg litt komfortabelt, etter en lang dag på sykkelen, og føle seg litt uthvilt til neste dag :wink:

Mitt råd er som følger: Ta gjerne med telt, det kan komme til nytte. Jeg ville nok uansett basert meg på kroer og små motell på mindre steder, sånn gjør i allefall vi det.

Sitat fra vegvesenet: "Raste, ikke haste..."

GOD TUR! :lol:

Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Legg inn av Indian »

Jeg reiser en del. Før tok jeg med meg telt men ikke lenger. Jeg tar med kun sovepose og liggeunderlag. Jeg finner meg alltid et sted med tak der jeg kan sove hvis det regner.
Siste tur til Trondheim og Romsdal på ca 10 dager, brukte jeg teltet kun en natt...fra nå av, ingen telt. Jeg tar med en fiskehatt med netting da knottene kan være plagsomme om nettene.
Det blir annerledes om vi er flere som reiser, da kan vi dele på utstyr.
I august reiser jeg nedover tyskland med kun sovepose og underlag.
Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
hkloe
Innlegg: 4
Registrert: 12 sep 2004, 11:54
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Oslo

Legg inn av hkloe »

Enig med OleR, telt er tull!

Jeg har med en hengekølye, med myggnetting og regntak, den henges opp med stropper i løper av 1 minutt, og jeg har plass til sykkelen under på ene siden!

Fantastisk fin måte å overnatte på, frisk luft, nært sykkelen og "mykt", "pakken" ta mindre plass enn både telt og liggeunderlag, og kan anbefales for folk i alle ladre og størrelser. De fleste hengekøyer tåler opptil 250-300 kg!

Husk bare på tregrensen! Kjører du i høyden kan det bli stusselig å henge seg opp i et par dvergbjørker!

God Tur!


---kenneth---

Svar