Forsikringspremie

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Forsikringspremie

Legg inn av bm »

Fikk i dag regningen på forsikringen av jernet.
Er redusert med ca 200,- siden sist år. :D :D :D

Har Gjensidige, noen med samme erfaring...
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..
Har nettopp gått over til IF... Har gjort en del forandringer, ordnet noen livsforsikringer, og kommet fra til at jeg byttet selskap.
Det resulterte i en økning på ca 200kr. på min Honda Shadow. Hadde Gjensidige før.
Så jeg betaler for min Honda Shadow kr 2.033.- hos IF...
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Jeg byttet også selskap fra Gjensidige til IF i fjor høst, da IF tilbød meg en årlig premie som var 2000,- lavere enn det Gjensidige greide. Da tok jeg med over bilen, samt en personforsikring.

Drawbacket er at da jeg nylig fikk regningen fra IF, oppdaget jeg noe jeg ikke likte helt, og som muligens forklarer den mye lavere premien på sykkelen. Jeg har ikke gjort noe med det, selv om det er såpass på kanten at jeg burde gjort det.

Ellers var det jo skrevet noe i Bike nylig om at Gjesidige skulle redusere forsikringspremiene for motorsykler i år, så det er mulig de igjen kan bli et aktuelt alternativ.
GSX-R 750

Brukeravatar
Thor Arne
Innlegg: 228
Registrert: 20 jun 2004, 18:38
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Thor Arne »

Gjensidige satt i allefall ned endel i fjor, jeg fikk to priser på en 2000 TDM, første i april var over 11000 og neste i mai var på under 4000.
Kan jo bare håpe de setter mer ned.

Brukeravatar
bonden
Innlegg: 48
Registrert: 24 nov 2004, 12:00
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Fåvang
Kontakt:

Legg inn av bonden »

Har registert sykkelen min nå med full kasko - kr 1 989 for 1340 ccm. Vurderte om jeg skulle kutte klausulen med påbud om bruk av kjøredress - det ville kostet med 200 ekstra. Droppet det siden det er sjelden jeg ikke bruker dressen.
Let the summer last 4ever

96 Electra Classic

Svar