trimming

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
moskus
Innlegg: 1
Registrert: 26 mai 2006, 00:12

trimming

Legg inn av moskus »

Hei
Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med.
Hva skal til for å trimme opp en 125 kub. Virago?
Hvor mye koster det ?
håper på svar.

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Re: trimming

Legg inn av Ronny »

moskus skrev:Hei
Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe med.
Hva skal til for å trimme opp en 125 kub. Virago?
Hvor mye koster det ?
håper på svar.
Hvorfor i alle dager skal du trimme opp en 125cc Virago?

Husk på at du mister lappen dersom du kun har 125cc sertifikat, pluss at du får problemer med forsikringen dersom noe skjer, og at du i tillegg til dette også må omregistrere den.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Frankie
Innlegg: 8
Registrert: 28 mar 2006, 15:37
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Frankie »

Den gangen jeg kjørte lett mc så gjorde jeg noe som er relativt lovlig og min sykkel økte med 25-30 km/t. Jeg satt på et effekt annlegg og drevet den om. litt mindre drev bak og litt større foran. koster ikke allverden og man får mye mer effekt. Du kan jo gå til et verksted og ta plomba hvis det er noen men da er det en ulovlig sykkel og kjøre på A1

Frankie
Alt med motor er gøy!!!! CBR 600F

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Før i tiden, mens ER 50/100, ZR 50 og lignende var gangbart, var det mye rart å få tak i. Det fantes jo komplette trimsett som gjorde at 50 kubikkerene våre klarte over det dobbelte av de lovlige 50 km/t. Så jeg kan ikke rette noen pekefinger mot noen som vil trimme ulovlig, da jeg selv gjorde det. :oops: Malossi sitt sett til ZR50SL/SK var vel kongen på haugen der.

Men i dag har jeg inntrykket av at dette med å trimme opp moped/lett mc, ikke er så mye brukt mer. Det finnes jo ikke skikkelige mopeder mer, kun scootere. Og finnes det i det hele tatt noe slik som større sylindre, effektpotter og større forgassere å få tak i til disse? For dreve dem opp er jo umulig. Da må man jo bygge om variatoren.

Når det gjelder som kjører 125, har jo de et kjøretøy som fint klarer 80-90, og dermed kan holde følge med trafikken. Så å trimme en slik en er kanskje enda mindre aktuelt. Noen 125 er vel plombert, men jeg vet ikke om alle 125 har potensiale for mer effekt enn det de er levert med her i Norge.
GSX-R 750

Svar