Medlemmenes videoer

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
kofalk
Innlegg: 5
Registrert: 07 mar 2018, 15:48
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kofalk »

Bjerknez skrev: 17 jul 2018, 11:49 En av de mest gjennomførte videoene jeg har sett på lenge fra brukere her inne. Spennende å se hele veien og det er ikke så ofte jeg mener det. Den moralske biten skal jeg ikke henge meg opp i. Videoen er for bra for det :twothumbs:

Kan være greit å være klar over at alle har tilgang til dette forumet, også de som holder oss i ørene med blålys på taket. De fleste gidder nok ikke å henge seg opp i dette, men å dra på bakhjulet betyr at man mister førerkortet, uten spørsmål. Sjansene er nok små for at noen henger seg opp i dette her inne som sagt og personlig driter jeg i hva andre utsetter seg selv for :)

Dette er ikke for å rette noen pekefinger, men for å komme med en opplysning :twothumbs:

Men fortsett og poste videoer som dette. Skikkelig god underholdning :twothumbs:
Tusen takk, gøy å prøve noe nytt. Har ingen erfaring med å klippe til film så det gikk noen timer :p
Den er sterkt dramatisert, så det er ikke så uforsvarlig som det kanskje ser ut som enkelte steder.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av 45316 »

Sjansen for beslag av førerkort basert på video lagt ut på nett er nesten ikke til stede. Bevismessig så har påtalemyndigheten en veldig vanskelig sak så lenge fører ikke erkjenner. Sett opp imot ressursbruk så er det også liten sannsynlighet for at det blir noen sak så lenge man ikke kjører helt tulling.

Saken stiller seg så klart annerledes hvis man blir stoppet i løpet av turen og video blir beslaglagt, men da må man ha skjellig grunn til mistanke osv

Edit:

Så videoen nå, ansikt gjør saken enklere...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk



Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Sakkle »

Om politiet ikke har bedre ting å drive med enn å bøtelegge/beslaglegge førerkortet til noen som løfter framhjulet på motorsykkelen litt på oversiktlig, utrafikkert vei (basert på en video) begynner jeg virkelig å lure. Greit nok at det ikke er lov, men hvor alvorlig er det sammenlignet med andre ting de kan bruke tiden på.

Om du gjør det rett forbi en politipatrulje er det klart saken stiller seg litt annerledes...

Forøvrig en knallfin video.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Bjerknez »

Nå er ikke jeg noen moralens vokter, men kommenterer det du skriver siden du åpenbart ønsker feedback.

Når man viser annsikt, og samtidig drar sykkelen opp på hjulet i en video postet i et mc forum så er man litt over middels modig. Spesielt siden det automatisk blir et førerkortbeslag hvis onkel virkelig går inn for det.

Om det gjøres tviler jeg sterkt på, men greit å ha i bakhodet.

Hilsen en som mistet førerkortet for fem måneder i fjor sommer da UP dukket opp. Dog ikke grunnet wheelie, men fart... :redface

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av FredrikE24 »

Det går nok finfint.. Ingen bevis på at personer tilhørende viste ansikter faktisk dro den opp på hjulet. Man kan ikke være 100% sikker.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av hakhap »

Video fra turen over Veggli Fjell fra Austbygdi, Telemark, til Veggli, Buskerud

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Kawagutten »

kofalk skrev: 17 jul 2018, 12:09
AJ skrev: 17 jul 2018, 11:35 Wow...! Fantastisk flott å se!! Og for et debutinnlegg her på MCsiden.no :twothumbs: !

Ligger åpenbart mye jobb bak denne videoen som det rett og slett er deilig å se igjen igjen og igjen :yeyeye.
Selv om jeg ikke er helt enig i alt dere foretar dere mens dere kjører... ;) .
Men ikke heng dere opp i det.
Tror absolutt det er flere enn meg som vil ha... mer!!
Mer kofalkfilm, ja takk :crazy: .
Oi, så hyggelig tilbakemelding :) Planlegger tur til alpene nå til høsten, så håper vi får filmet litt der også. Drona skal hvertfall pakkes med :thumleft


Artig film. Bare å kjøre på med mer :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Reodor
Innlegg: 54
Registrert: 09 des 2016, 23:23
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Sted: Nittedal

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Reodor »

Sønnen min på 16 (@geira1 her på mcsiden) har filmet litt fra vestlandsturen vår og lagt ut på youtube. Han hadde gledet seg lenge til Trollstigen og det ble en skikkelig opptur. Vi hadde strålende vær og startet så tidlig at det var nesten ingen biler langs veien.


Hele turen var fantastisk, men dessverre filmet vi ikke så mye. Her er noen flere klipp fra turen.


Vi satser på en ny tur neste år :thumleft
Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av AJ »

To veldig gode videoer som på hver sin måte virkelig fikk meg til å oppleve å være med på turen :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, artig å se en 125cc slite seg oppover Trollstigen :)

Tipper dte var bånn gass hele veien der... nesten... :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Bjerknez »

Ikke akkurat MC relatert, men en video jeg tok av den "fryktinngytende" uværet som var meldt i Fredrikstad i dag. Videoen er filmet i 4K.


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av Bjerknez »

II dag skal jeg ut på byen samens med kompiser som forøvrig IKKE kjører MC eller har interessen i det hele tatt. Så får vi se hvor mye MC snakk jeg får sniket inn i samtalene. Føler det som å vinne gullmedalje i OL hvis jeg fikk en eller flere av dem til å begynne på MC lappen...

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 11 aug 2018, 03:55 Ikke akkurat MC relatert, men en video jeg tok av den "fryktinngytende" uværet som var meldt i Fredrikstad i dag. Videoen er filmet i 4K.
Kanskje du burde søke om erstatning for ett eller annet fra naturskadefondet Ove :lol
Jeg så nyhetssendingene fra NRK i går kveld. Der hadde de reportasje fra Tollboden og et stillase de ventet på skulle blåse ned. De kom stadig tilbake til dette stillaset hele kvelden, uten at de fikk noen blinkskudd av at det blåste ned. Snakk om antiklimaks..

Brukeravatar
ireit
Innlegg: 137
Registrert: 18 apr 2012, 12:48
Motorsykkelen din: Kawasaki-Versys/z900
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av ireit »

Så var den sommeren over.
I år ble det fire overnattings turer 😊

Høydepunktet i år var turen til Måløy og Stadlandet. Er nok ikke ofte det er 27/28 grader der ute. Og MC bekledningen var noe ubehagelig å få på seg etter at vi dyppa oss i Hoddevika. Men en uforglemmelig tur/opplevelse ble det



Vi starta tidlig i år med en tur over Sognefjellet i påsken. Siden veien var nattestengt så var vi noe engstelige for at forholdene ikke var egnet for oss. Man da vi møtte et par andre MC’er på vei opp så alt straks lyserr ut, selv om den var kuldegrader ... men turen ble fin den.



Så var det 17 mai helg og Trollstigen åpnet. Så da dro vi til Åndalsnes og hadde 17 mai der, og en super tur over Trollstigen og Geiranger dagen etter. Vi var også gjennom Norangsdalen




Så kom vi ut i juli og det ble da en tur over til Suldal. Hvor Energihotellet virkelig imponert. En hyggelig overraskelse.

----------------------------------------------------
Våre MC turer:
https://www.youtube.com/channel/UCFH4kO ... 5zswvyIYHA"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Medlemmenes videoer

Legg inn av AJ »

ireit skrev: 03 sep 2019, 10:51 Så var den sommeren over.
I år ble det fire overnattings turer 😊

Høydepunktet i år var turen til Måløy og Stadlandet. Er nok ikke ofte det er 27/28 grader der ute. Og MC bekledningen var noe ubehagelig å få på seg etter at vi dyppa oss i Hoddevika. Men en uforglemmelig tur/opplevelse ble det

Dette var et svært hyggelig gjensyn med Vestkapp :thumleft !
Og ikke minst en påminnelse om at det er på tide med en ny tur nettopp dit.
Var der for noen år siden md en passelig stor gjeng med andre motorsyklister og hadde det som ser ut til å være det samme gode været. Sol og vindstille, nesten andektig slik at vi straks etter å ha parkert bare ble stående og nyte utsikten fra dette fantastiske stedet.

De andre videoene deres skal nytes senere :D .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar